paljonko teidän silmälasit on kustantaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Opiskelija kortilla näontarkastus 0? (muuten ois ollut 10?) ja lasit oli joku kamppanja linsseineen pokineen 179? (jos en olisi sitä ohennettua linssiä ottanut olisi hinta ollut 149?).

Optikon näöntarkastus n. 10-15e. Silmälääkärin palkkio n. 65-70e (josta saa KELA:lta takas kahvirahat) +toimistomaksu n. 5e.

Optikkoliikkeissä on yleensä pakettitarjouksia. Yksitehot n. 100e (sis. kehys rajatusta valikoimasta, linssit ilman pinnotteita, hiontatyö.) Mikäli linsseihin haluaa kovanpinnan hinta nousee n. 50e. Jos haluaa lisäksi heijastuksenestopinnan, nousee hinta vielä n. 50e.

Normaalihintaiset kehykset maksavat n. 0-400e. Linssit maksavat voimakkuuksista ja pinnotteista riippuen n. 20-200e / kpl. Hionta maksaa n. 50-100e.

Prismat, joista joku mainitsi, maksavat linssivalmistajasta riippuen n. 10-20e / linssi. (Riippuu siis onko opt tai tri määrännyt prisman toiseen vaiko kumpaankin linssiin)

Summasummaarum: Yksitehosilmälasit maksavat keskimäärin n. 250-500e.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaJohanna:
en nyt just muista mut aaaaaaaaika paljon.. tilaa tuolta. .saat halvemmalla. :)

http://www.favoptic.com/?language=FI

Tuota. Mitens tuolta uskaltaa tilata,ku ei voi sovittaa?

sä saat tilata sieltä kehyksiä itsellesi sovitettavaksi ja sit vasta päättää tilaatko vai et.. :)

Minä tilasin tuolta yhdet lasit ja en kyllä tilaa toista kertaa, käyttämättä jäivät. Olivat sellaiset halpiksen näköiset ja tuntoiset. Sit sekin että pitää niihin kokeilulaseihin muka itse merkata mustuaisen paikka, niin epäilen kyllä että väärin menee. Mulla maksoi 200e optikolta lasit ja on hyvät.

Mun mies sanoi ihan samaa ettei ruveta millään kynällä itse merkkailemaan mustuaisen paikkoja, sitten jos menee vituilleen niin se on vaan voi voi :/
Tosin ihania olivat ne mallit joita mulla oli sovituksessa!
Eli en tilannut ja uusissa olisivat, mutta maksavat liikaa..

Kun tilaa netistä ja tekee mitoituksen (mustuaisten kohtien mittaus) pieleen niin valmiisiin laseihin tulee sitä prismavaikutusta mitä vain jotkut tarvivat karsastukseen. Johtaa pääkipuihin jne. laseja ei välttämättä pysty edes käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
ei ole hajataittoa eikä muitakaan erikoisuuksia vaatisi... alkaa vaan olla niin etten näe telkkariakaan siristelemättä :snotty:

jos noin on ni totta ihmeessä käyt tarkastuksessa. Vaikkei hajataittoa tai muuta olis ennen ollut niin nyt voi olla tullut. Monissa paikoissa optikon suorittama näöntarkastus on ilmainen, jos ostaa lasit samalla.

ite uusin lasit tänä kesänä, kustansi liki 500e. Mutta mulla onkin todella vahvat linssit.

Yhteistyössä