Sossutuet ovat niin hyviä että niillä maksetaan asuntolainoja ;)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Niin että Rouva saa älynsä rahdattua muualle, me menetetään suuri älykkyys siinä rytäkässä, sä et vain voi muuttaa pois täältä tyhmien idioottien maasta!
Mitä sä taas sössötät?
Mitä sä itse sönkötät, sönkkö? :D
Mistä tyhmistä idiooteista yms sä selität?
Eiköhän toi keittiksen kuvaus kertonut, mitä me "tavalliset" pulliaiset ollaan, hänen mielestään :|
Joten kannattaa sunkin viedä älykkyytesi jonnekin muualle hyötykäyttöön
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eiköhän toi keittiksen kuvaus kertonut, mitä me "tavalliset" pulliaiset ollaan, hänen mielestään :|
Joten kannattaa sunkin viedä älykkyytesi jonnekin muualle hyötykäyttöön
Jaa, mä en ymmärtänyt asiaa noin.
Kyl minuu vähän kyllä "loukkasi" keittiksen juttu, vaikka mukavana oon sitä aina pitänytkin :(
Ja mamuista puheenollen, minua ei ärsytä kuin ne jotka rikkoo lakia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Ja mä tälläinen kouluttautumaton paskiainen jään rypemään siinä itessään tänne :(
Sua kukaan oo mollannu...
Mutta kai säkin myönnät sen, että jos koulutetut karkaa ulkomaille, niin se on aika ikävä juttu Suomelle? Lähtee ammattitaito, lähtee ns. hyvät veronmaksajat. Eikä tarvitse olla edes kovin korkeasti koulutettu, sairaanhoitajiakin on maailmalla vaikka kuinka, ja tänne sitten joudutaan tuomaan niitä jostain Filippiineiltä.

Jos joku Pera Seinäjoelta, työtön kirvesmies, muuttaa muualle niin ei se oo mikään menetys.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja aatteles, osa ihan täällä syntynytkin!
Ne ainakin puhuu suomea, osaavat lukea & kirjoittaa, ja on ollut mahikset kouluttautua. Ei kai niidenkin työttömyysprossa sitten ole tsiljoona?
Oletko miettinyt minkäikäisiä ne täällä syntyneet somalit ovat? Ehkä suurin osa on vielä opiskelemassa/koulussa/päiväkoti-ikäisiä?


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko miettinyt minkäikäisiä ne täällä syntyneet somalit ovat? Ehkä suurin osa on vielä opiskelemassa/koulussa/päiväkoti-ikäisiä?
Osa on varmaan vielä nuoria. Osa taas on ollut täällä sen 20 v ja siinä ajassa pitäisi ihan oikeesti saada jotain aikaiseksi.
 
Ehkä mä otin vaan liikaa itteeni keittiksen kirjoittelusta, välillä olen vaan herkällä päällä :'(
Mun mielestä ei todellakaan kaikki suomalaiset ole paskiaisia, joka maasta niitä löytyy.
Mun pitää nyt mennä koisimaan, ei olis pitänyt avata koko ketjua :/
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mun puolesta keittis saa lähteäkin.
Mun puolesta mamut voi olla täällä tietyin ehdoin.
Ja ne rikolliset voi lähettää sinne mistä on tullutkin, juu tekee ne suomalaisetkin, mut keskitetään ne voimavarat ensin suomalaisiin mätämuniin =)
Mä olen ihan samaa mieltä :) Suomi ei mun 20 000 - 30 000 vuosittaista veroeuroani oikeasti tarvitse yhtään mihinkään. Joku muu maa saattaa ajatella toisin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Ja mä tälläinen kouluttautumaton paskiainen jään rypemään siinä itessään tänne :(
Sua kukaan oo mollannu...
Mutta kai säkin myönnät sen, että jos koulutetut karkaa ulkomaille, niin se on aika ikävä juttu Suomelle? Lähtee ammattitaito, lähtee ns. hyvät veronmaksajat. Eikä tarvitse olla edes kovin korkeasti koulutettu, sairaanhoitajiakin on maailmalla vaikka kuinka, ja tänne sitten joudutaan tuomaan niitä jostain Filippiineiltä.

Jos joku Pera Seinäjoelta, työtön kirvesmies, muuttaa muualle niin ei se oo mikään menetys.
En mä pelkästään itteäni tarkoittanut.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mistähän johtuu, että siltä on tullut eniten nuoria terveitä miehiä, niitä, joiden pitäisi jäädä sotimaan isänmaansa puolesta?
Isänmaan puolesta?
Sisällissodassa?
(ihan tälleen off topicina)
No hei, jos jätetään toi isänmaan puolesta pois, niin voisitko åbo, mamujen pulestapuhuja, vastata sit tuohon miksi sieltä tulee niitä nuoria terveitä miehiä, eikö heidän pitäisi jäädä huolehtimaan suvusta ja tuomaan perheelle elatusta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko miettinyt minkäikäisiä ne täällä syntyneet somalit ovat? Ehkä suurin osa on vielä opiskelemassa/koulussa/päiväkoti-ikäisiä?
Osa on varmaan vielä nuoria. Osa taas on ollut täällä sen 20 v ja siinä ajassa pitäisi ihan oikeesti saada jotain aikaiseksi.
Anteeksi, mutta mitä on "saannut aikaiseksi" kantasuomalainen 20 vuotias nuori tyttö tai poika? Suurin osa taitaa tosiaan heistäkin vasta opiskella tai pojat olla armeijassa. Koko elämä vielä edessä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No hei, jos jätetään toi isänmaan puolesta pois, niin voisitko åbo, mamujen pulestapuhuja, vastata sit tuohon miksi sieltä tulee niitä nuoria terveitä miehiä, eikö heidän pitäisi jäädä huolehtimaan suvusta ja tuomaan perheelle elatusta?
En mä tiiä somaleista.

Mutta sisällissodasta voisin arvailla sen verran, että ne keskenään taistelevat klaanit haluaa riveihinsä nimenomaan nuoria miehiä, ei lapsia tai vanhuksia? Siksi nuoret miehet lähtee pois. Se vois olla yks teoria.

Enkä mä ole mamujen puolestapuhuja. En ainakaan siinä mielessä, että kannattaisin vapaata maahanpääsyä, tai sosiaalietuuksilla elämistä. Ehei. Jos tänne tulee, niin pitää elää ihmisiksi ja pyrkiä parhaansa mukaan elättämään itsensä työnteolla. Mutta rasisti en ole. Jos Seppo itkee sitä, ettei sillä ole työtä eikä naista kun mamu vei molemmat, niin Seppo katsokoon peiliin ja miettiköön missä on vika.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eiköhän toi keittiksen kuvaus kertonut, mitä me "tavalliset" pulliaiset ollaan, hänen mielestään :|
Joten kannattaa sunkin viedä älykkyytesi jonnekin muualle hyötykäyttöön
Hmmm... mä olen ihan tavallinen pulliainen. Mutta olen aina pitänyt tuntosarveni pystyssä siitä, mihin olen tervetullut ja mihin en. Mun vanhuus ei ole Suomessa, sen tiedän jo nyt. En ole tänne vanhana tervetullut. Suossa voi rämpiä, mutta ei enää sitten, kun on kaulaansa myöten siellä :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi, mutta mitä on "saannut aikaiseksi" kantasuomalainen 20 vuotias nuori tyttö tai poika? Suurin osa taitaa tosiaan heistäkin vasta opiskella tai pojat olla armeijassa. Koko elämä vielä edessä.
"Saanut aikaiseksi" tarkoitti sitä, että 20 v maassa ollut aikuinen on ehtinyt oppia kielen ja kulttuurin, ja suotavaa olisi ettei oo koko aikaa ollut työtön jos on terve ihminen kyseessä.
Sitä tarkoitin. En 20-vuotiasta Suomessa syntynyttä somaliperheen vesaa, anteeksi epätarkkuuteni.
 
nfjnbdgjnb
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi, mutta mitä on "saannut aikaiseksi" kantasuomalainen 20 vuotias nuori tyttö tai poika? Suurin osa taitaa tosiaan heistäkin vasta opiskella tai pojat olla armeijassa. Koko elämä vielä edessä.
"Saanut aikaiseksi" tarkoitti sitä, että 20 v maassa ollut aikuinen on ehtinyt oppia kielen ja kulttuurin, ja suotavaa olisi ettei oo koko aikaa ollut työtön jos on terve ihminen kyseessä.
Sitä tarkoitin. En 20-vuotiasta Suomessa syntynyttä somaliperheen vesaa, anteeksi epätarkkuuteni.
Tää on niin totta. Turkkilaiset ja irakilaiset pizzamiehetkin oppii suomenkielen vuodessa (pakkohan se on, jotta saap p*lluu suomitytöltä) ja paiskii sen jälkeen 12 tuntisia työpäiviä, pimeesti tosin, mut ei voida ainakaan sanoa etteivät töitä tekisi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nfjnbdgjnb:
Tää on niin totta. Turkkilaiset ja irakilaiset pizzamiehetkin oppii suomenkielen vuodessa (pakkohan se on, jotta saap p*lluu suomitytöltä) ja paiskii sen jälkeen 12 tuntisia työpäiviä, pimeesti tosin, mut ei voida ainakaan sanoa etteivät töitä tekisi...
No ei kaikki onneks tee pimeitä pitsatöitä, mutta kielen suurin osa tuntuu aika nopeasti oppivan. On tietty luku- ja kirjoitustaito jo olemassa varmaan kaikilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Työministeriön arvion mukaan 53 prosenttia Suomessa asuvista, työvoimaan kuuluvista Somalian kansalaisista oli työttömänä vuonna 2007. Vuonna 2003 Somalian kansalaisten huoltosuhde (väestö/työlliset) oli 9,7. Se oli kahdestatoista suurimmasta ulkomaalaisryhmästä heikoin. Koko väestön osalta huoltosuhde oli 2,2. Somalien työllistyminen on heikkoa muun muassa kielitaidon puutteen ja alhaisen koulutustason vuoksi.Työministeriö estimoi somalien vuoden 2006 työttömyystilanteeksi huimat 62%. Ja tätäkin lukua vielä pienentää se seikka, että 4704 somalista vain 1176 on mukana työvoimassa. Mainitusta 1176 somalista 62% on työttömänä."
1) Aika vanhoja tilastotietoja, tuokin huoltosuhdetilasto 7 vuoden takaa; ja uusin työttömyysARVIO vuodelta 2007. Kolmessa vuodessa on voinut tapahtua paljon, jos kehitys on pysynyt samansuuntaisena (työttömyys% v. 2006 oli 62, mutta vuonna 2007 53%).

2) Artikkelissa sanottiin omistusasujien olevan pääasiassa Suomessa jo vuosia ellei vuosikymmeniä asuneita.

3) Artikkelissa ei missään sanottu, että omistusasujat olisivat työttömyys- ja sosiaaliturvalla eläjiä.

=)

 

Yhteistyössä