Sossutuet ovat niin hyviä että niillä maksetaan asuntolainoja ;)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mistähän johtuu, että siltä on tullut eniten nuoria terveitä miehiä, niitä, joiden pitäisi jäädä sotimaan isänmaansa puolesta?
Isänmaan puolesta?
Sisällissodassa?
(ihan tälleen off topicina)
Suomessakin oli sisällissota. Suomalaiset sen käsittelivät ihan itse, eikä juosseet naapuriin piiloon, saatika että Kiinaan asti. Joo, asiaa on puitu siitä lähtien mutta eipä oo alettu uudestaan rettelöimään. Tappelevat sen aikaa kun tarvitsee, oppivat ehkä tavoille sitten kun ovat riittävästi tappaneet toisiaan. Meillä ei todellakaan ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomessakin oli sisällissota. Suomalaiset sen käsittelivät ihan itse, eikä juosseet naapuriin piiloon, saatika että Kiinaan asti. Joo, asiaa on puitu siitä lähtien mutta eipä oo alettu uudestaan rettelöimään. Tappelevat sen aikaa kun tarvitsee, oppivat ehkä tavoille sitten kun ovat riittävästi tappaneet toisiaan. Meillä ei todellakaan ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Valkoset lahtas kyllä aika hyvän määärän punaisia. Mutta ei ne punaisetkaan mitään sydänkäpysiä olleet. Ihmisten välinen viha on aina vaarallista ja erityisen vaarallista se on silloin, kun veli kääntyy veljeään vastaan.

Mä olen tehnyt jo vuosia surutyötä sen vuoksi, että jostain käsittämättömästä syystä toi mun kuopukseni pitää tätä kansaa niin arvokkaana, että aikoo olla tulevaisuudessa valmis kuolemaan tämän kansan puolesta. Mä ymmärrän tämän maan, mutta en tätä kansaa. 99% tästä kansasta viis veisaa siitä, jos mun poikani kuolee puolustessaan jotain suomalaista lasta. Oma perse on kaikille tärkein. En vaan voi mitään sille, että toi jannu on päättänyt rakastaa jokaista lasta ja naista tässä maassa nyt ja aina. Jonkin aikaa koitin sille toitottaa, että herää pahvi. Turhaan. Mutta elämä on. Tuhkat mahtuu tulitikkuaskiin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eiköhän toi keittiksen kuvaus kertonut, mitä me "tavalliset" pulliaiset ollaan, hänen mielestään :|
Joten kannattaa sunkin viedä älykkyytesi jonnekin muualle hyötykäyttöön
No höps :hug: Sulle jää kuitenkin tämä maa. Läheisteni jälkeen en tiedä mitään rakkaampaa kuin tämä maa. Tämä maa vaan ei tarvitse minua enää. Ja suurin rakkaus säilyy aina muistoissa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja juup..:
Ei ne mamut ole työnteolla rikastuneet. Luuletteko oikeasti, että esim. Somaliasta ne köyhimmät, pahimmassa hädässä olleet ovat päässet lähtemään pakolaisiksi. Ei, kyllä ne on sen maan rikkaimpien jälkeläiset jotka ovat Suomeen tulleet, tottahan heillä varallisuutta löytyy, vaikka se Suomessa ei paperilla näykään, jotta saadaan sossuntuet jne.
Tiedäthän, että kiintiöpakolaiset tulevat pakolaisleireiltä joissa heidät haastatellaan ja sen perusteella valitaan lähtijät. Sekasortoisessa tilanteessa on hyvin vaikea ylläpitää suku- tai perhesuhteita. On myös hankalaa muuttaa kiinteää omaisuutta rahaksi. Tämän vuoksi ihmettelen aina väitteitä joiden mukaan somalipakolaiset, jotka ovat kiintiöpakolaisia olisivat rikkaista suvuista tai perheistä. Tähän väitteeseen törmää usein, mutta koskaa en ole nähnyt tutkimusta joka vahvistaisi tämän tideon.
Suurin osa Suomeen tulleista somaleista ei tullut tänne kiintiöpakolaisina. Heistä suuri osa oli ulkomailla asuvia varakkaita somaleita. Heidän perheillään oli ollut varaa lähettää lapsensa ulkomaille opiskelemaan. Sitten nämä somalit tulivat täysin turvallisista oloista Suomeen, vaikka heillä oli opiskelu- tai työpaikka muualla.
Näiden perheenjäseniä on sitten tullut jopa kymmenittäin yhtä somalia kohden perheenyhdistämisohjelman turvin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomessakin oli sisällissota. Suomalaiset sen käsittelivät ihan itse, eikä juosseet naapuriin piiloon, saatika että Kiinaan asti. Joo, asiaa on puitu siitä lähtien mutta eipä oo alettu uudestaan rettelöimään. Tappelevat sen aikaa kun tarvitsee, oppivat ehkä tavoille sitten kun ovat riittävästi tappaneet toisiaan. Meillä ei todellakaan ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Valkoset lahtas kyllä aika hyvän määärän punaisia. Mutta ei ne punaisetkaan mitään sydänkäpysiä olleet. Ihmisten välinen viha on aina vaarallista ja erityisen vaarallista se on silloin, kun veli kääntyy veljeään vastaan.

Mä olen tehnyt jo vuosia surutyötä sen vuoksi, että jostain käsittämättömästä syystä toi mun kuopukseni pitää tätä kansaa niin arvokkaana, että aikoo olla tulevaisuudessa valmis kuolemaan tämän kansan puolesta. Mä ymmärrän tämän maan, mutta en tätä kansaa. 99% tästä kansasta viis veisaa siitä, jos mun poikani kuolee puolustessaan jotain suomalaista lasta. Oma perse on kaikille tärkein. En vaan voi mitään sille, että toi jannu on päättänyt rakastaa jokaista lasta ja naista tässä maassa nyt ja aina. Jonkin aikaa koitin sille toitottaa, että herää pahvi. Turhaan. Mutta elämä on. Tuhkat mahtuu tulitikkuaskiin.
Suomalaisia saa haukkua ja yleistää mutta ei somaleita? Mistä muuten mahtaa johtua se, että somalit ovat lähes kaikkialla vihattuja ihmisiä? Niin Keniassa (jossa ovat asuneet jopa vuosisatoja) kuin Euroopassakin. Joskus voisivat somalit katsoa peiliinkin ja miettiä mistä tällainen mahtaa johtua...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näiden perheenjäseniä on sitten tullut jopa kymmenittäin yhtä somalia kohden perheenyhdistämisohjelman turvin.
42 taitaa olla virallinen ennätys. Mietipä itse: onko äidilläsi 9-18 lasta ja 10-15 sisarusta? Siihen päälle vielä parikymmentä. Oikeesti, mitä vittua :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samoin, tervemenoa vaan. Tämä maa on sentään aina pitänyt niiden vähäosaisimpienkin puolta, ja ihan reilusti jopa. Maailman tasa-arvoisimpia maita, mitä tulee naisten ja miesten välisiin tai ihmisryhmien välisiin asioihin. Jopa elintasokuilu on vältetty kunnioitettavasti tähän asti. Toivottavasti viihtyvät jossain muussa maassa :D Toivottavasti eivät koskaan muuta tänne.
Ongelmana on jo nyt se, että tänne jää vain ne "vähäosaiset". Koulutetut lähtee muualle, myös koulutetut maahanmuuttajat poistuu houkuttelevampiin maihin. Ja pian me ollaan oikeasti kusessa, jos aivovuoto ulkomaille jatkuu.
Minnes åbo meinasi muuttaa? ;)
Åbon muutolla ei ole mitään tekemistä aivovuodon kanssa, ennemmin voidaan puhua eräästä hyvin tunnetusta eritteestä ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Höpsisti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Työministeriön arvion mukaan 53 prosenttia Suomessa asuvista, työvoimaan kuuluvista Somalian kansalaisista oli työttömänä vuonna 2007. Vuonna 2003 Somalian kansalaisten huoltosuhde (väestö/työlliset) oli 9,7. Se oli kahdestatoista suurimmasta ulkomaalaisryhmästä heikoin. Koko väestön osalta huoltosuhde oli 2,2. Somalien työllistyminen on heikkoa muun muassa kielitaidon puutteen ja alhaisen koulutustason vuoksi.Työministeriö estimoi somalien vuoden 2006 työttömyystilanteeksi huimat 62%. Ja tätäkin lukua vielä pienentää se seikka, että 4704 somalista vain 1176 on mukana työvoimassa. Mainitusta 1176 somalista 62% on työttömänä."
1) Aika vanhoja tilastotietoja, tuokin huoltosuhdetilasto 7 vuoden takaa; ja uusin työttömyysARVIO vuodelta 2007. Kolmessa vuodessa on voinut tapahtua paljon, jos kehitys on pysynyt samansuuntaisena (työttömyys% v. 2006 oli 62, mutta vuonna 2007 53%).

2) Artikkelissa sanottiin omistusasujien olevan pääasiassa Suomessa jo vuosia ellei vuosikymmeniä asuneita.

3) Artikkelissa ei missään sanottu, että omistusasujat olisivat työttömyys- ja sosiaaliturvalla eläjiä.
=)
1) Ai laman kourissa kärvistelevässä Suomessa somalien huoltosuhde olisi parantunut?

2) Mitä yrität sanoa?

3) Ei sanottu ei. Tilastojen valossa omalla työllä toimeen tulevat somalit ovat harvinaisuuksia.

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomessakin oli sisällissota. Suomalaiset sen käsittelivät ihan itse, eikä juosseet naapuriin piiloon, saatika että Kiinaan asti. Joo, asiaa on puitu siitä lähtien mutta eipä oo alettu uudestaan rettelöimään. Tappelevat sen aikaa kun tarvitsee, oppivat ehkä tavoille sitten kun ovat riittävästi tappaneet toisiaan. Meillä ei todellakaan ole osaa eikä arpaa koko asiaan.
Valkoset lahtas kyllä aika hyvän määärän punaisia. Mutta ei ne punaisetkaan mitään sydänkäpysiä olleet. Ihmisten välinen viha on aina vaarallista ja erityisen vaarallista se on silloin, kun veli kääntyy veljeään vastaan.

Mä olen tehnyt jo vuosia surutyötä sen vuoksi, että jostain käsittämättömästä syystä toi mun kuopukseni pitää tätä kansaa niin arvokkaana, että aikoo olla tulevaisuudessa valmis kuolemaan tämän kansan puolesta. Mä ymmärrän tämän maan, mutta en tätä kansaa. 99% tästä kansasta viis veisaa siitä, jos mun poikani kuolee puolustessaan jotain suomalaista lasta. Oma perse on kaikille tärkein. En vaan voi mitään sille, että toi jannu on päättänyt rakastaa jokaista lasta ja naista tässä maassa nyt ja aina. Jonkin aikaa koitin sille toitottaa, että herää pahvi. Turhaan. Mutta elämä on. Tuhkat mahtuu tulitikkuaskiin.
Suomalaisia saa haukkua ja yleistää mutta ei somaleita? Mistä muuten mahtaa johtua se, että somalit ovat lähes kaikkialla vihattuja ihmisiä? Niin Keniassa (jossa ovat asuneet jopa vuosisatoja) kuin Euroopassakin. Joskus voisivat somalit katsoa peiliinkin ja miettiä mistä tällainen mahtaa johtua...
En minä mikään hirveän somalivihainen ole, mutta kyllä täytyy nyt myöntää, että ymmärrän kyllä, etteivät ole sitä halutuinta ainesta. Kyllähän noita hädänalaisia riittää ympäri maailmaa, kelpaisi kyllä jokunen nainen ja lapsonenkin ja sillä värillä ei niin väliä.

Mutta tosiaan, suomalaisistahan saa sanoa mitä tahansa paskaa. Ja jos joku sanoo että "somalit sopeutuu huonosti" niin ollaan jo kirkumassa rasistia. Voisi se tasa-arvo joskus toimia enemmistöönkin päin.

En myöskään ymmärrä mistä se Keittiönoita kuvittelee löytävänsä parempia ihmisiä. Minulla on ainakin melko hyviä kokemuksia ihmisistä Suomessa, noin niinkuin oikeassa elämässä. Täällä netissä nyt roikkuu ties minkälaista hullua, mutta eipä nuo kansainväliset palstat mitenkään loista älyllään ja ystävällisyydellään. Kyllä se on ihan ihmisen ominaisuus se omaan napaan tuijottaminen, ei tarvi sitäkin vääntää suomalaisten synniksi. Mutta niin, mehän ollaan maailman väkivaltaisin, rasistisin ja huonoin kansa, käsittämätöntä paskaa ihmiset aina uskookin. Ainakin me ollaan se kansa, joka häpeää eniten ja suurimmaksi osaksi aivan turhaan.
 
talousanalyytikko
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
tää voi tulla sulle aika yllätyksenä, mutta aika moni mamu tekee töitä :eek:
ja jos nyt vielä lisätään esim. noiden somalien osalta, niin monetkaan heistä eivät palkkojaan baareihin tuhlaile.
Sompuista 90 prosenttia on luki/kirjoitustaidottomia joten muhkeilla ja avokätisillä tuilla ne asunnot ostetaan.

Esim yksi ankkurilapsi maksaa 57 000 euroa vuodessa veronmaksajille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittis eläkepäiville Somaliaan:
Keittis vois muuttaa viettämään eläkepäiviä vaikkapa Somaliaan. Somalit ovat tunnetusti mukavia ja vieraanvaraisia ihmisiä. =)
Saattaisi Keittiönoidalla mieli muuttua kun hetken asuisi Somaliassa. Tai eihän sitä koskaan tiedä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Esimerkiksi somalialaisista jo 36 prosenttia omisti asunnon vuonna 2007"

Tää on kans aika ihmeellinen juttu. Ko vuonna somalien työttömyysprosentti oli 53 ja silti 36% muka omisti omistusasunnon. Nyt ei kaikki stemmaa...
Töissä somaleista on siis 47% niin mikä ei nyt stemmaa...?
Niinpä, jollain ei stemmaa laskupää oikein
:LOL:
"Työministeriön arvion mukaan 53 prosenttia Suomessa asuvista, työvoimaan kuuluvista Somalian kansalaisista oli työttömänä vuonna 2007. Vuonna 2003 Somalian kansalaisten huoltosuhde (väestö/työlliset) oli 9,7. Se oli kahdestatoista suurimmasta ulkomaalaisryhmästä heikoin. Koko väestön osalta huoltosuhde oli 2,2. Somalien työllistyminen on heikkoa muun muassa kielitaidon puutteen ja alhaisen koulutustason vuoksi.Työministeriö estimoi somalien vuoden 2006 työttömyystilanteeksi huimat 62%. Ja tätäkin lukua vielä pienentää se seikka, että 4704 somalista vain 1176 on mukana työvoimassa. Mainitusta 1176 somalista 62% on työttömänä."
Mites BlondeMonsoon laskupään kanssa oikein on?
Mun laskupää on ihan fine kiitos vaan. Mä nauroin tässä sille, että tämmösissä ketjuissa aletaan aina heitteleen prosentteja ja muita lukuja, vaikka keskustelun olisi hyvä ulottua vähän syvempiin kerroksiin. Nuo prosentit kun ei tosiaan kerro suoraa totuutta kaikesta, niinkuin tässäkin ketjussa on saanut huomata. Jotenkin katos mun on vaikeaa uskoa, että näillä 62% somalityöttömillä ois yks yhteen omistusasunnot.

Mutta kiitos huolenpidosta, näillä mennään mitä on saatu :LOL:
 

Yhteistyössä