Sossu ei anna rahaa vaunuihin!!! La ensi viikolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennnnni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jennnnni

Vieras
Myin vaunut 3 vuotta sitten kun luulin ettei meille enää tule vauvaa mut rakastuin ja halutttiin sit vielä miehen kanssa yhteinen vauva. En voinut tätä tietää silloin kun erosin exästäni. Sossu perustelee että osti jo vaunut silloin esikoiselle. Ne vaunut oli kuitenkin käytössä 8 vuotta neljällä lapsella.
Meillä ei varaa ostaa vaunuja ollenkaan. Käytetytkin niin kalliita ja osamaksulla ei vaunuja voida ostaa. Mitä voin tehä? valiitaa johonkin? eihän ne voi meitä ilman vaunuja jättää??

Miksi, oi miksi nämä tällaiset ihmiset sikiävät? Teillä ei ole varaa lapsen perustarpeisiin ja oletatte että veronmaksajat heidän kulunsa kustantaa, ihan vain siksi että te halusitte muksun? Aaaargh!

• Tykkää
Reactions: erinys
Provo.

Olisit miettinyt asiaa kun vauvaa halusit rakkauden puuskassasi. Kysy jos ne ottais sen vauvan sitten? Et jos sen sais jotenkin palautettua? Voisko vaikka valittaa jonnekkin ja syyttää yhteiskuntaa kun mahassa kasvaa toukka jota ei ole varaa elättää?

Täysin turha ja kulunut kommentti, mutta menköön nyt tämän kerran: olisko kannattanut miettiä ennen sitä lapsen hankkimista että onko siihen "varaa" idiootti!

Huutonetistä minä olen löytänyt kahdet Emmaljungat jotka olivat todella erinomaiset ja uutta vastaavassa kunnossa. Tosin n.5v vanhoja mutta hyvänä pidettyjä ja hyvin niillä on kuljettu. Hintaa toisilla oli 150e ja ne meillä on edelleen käytössä kuudennella vauvalla ja toiset maksoivat 250e mutta myin ne sitten pois. Kannattaa katsastaa,sieltä löytää edullisesti hyväkuntoisia vaunuja.
Samaten jos jaksat vielä käydä kirpparilla. Myös kauppojen ilmoitustauluilla/neuvolassa näkee usein ilmoituksia myytävistä vaunuista ja vauvantarvikkeista.

Juu en käsitä minäkään. MIKSI sossun pitäisi vaunut ostaa???? Ja todellakin käytettynä saa edullisesti ihan hyviä kiesejä. Tartteeko olla uusinta uutta... ? Voihan elämän kevät

Et voi valittaa oikeestaan minnekkään, ne ovat sulle jo yhet vaunut maksaneet. Ja sossun ei muutenkaan ole pakko vaunuja kustantaa, eihän ne ole pakolliset. Osta kantoliina käytettynä, niitä löytää edullisesti !

Ymmärtääkseni sossu antaa yhdet vaunut. minä olen saanut myös kerran vaunut sieltä (tai vaunurahaa 450e) ja se on hyvä tuki tarvittaessa, mutta on oma ongelmasi jos olet mennyt myymään ne!!!!!!!!!!!!!!

Jos jo esikoisen aikoihin olit sossun asiakas, niin huonosti asiasi ovat. Eka mies ei käynyt töissä eikä sitä taida tehdä tämä uusikaan.

Onnea valitsemallasi uralla.

Sääliksi käy ap:n kaltaisia. Ymmärrän, että sossu auttaa hädän hetkellä, joillain avuntarve on hetkellistä, joillain elämäntilanteesta riippuen pidempiaikaista. Ja hyvä, että sossu auttaa niin, ettei kukaan nälkään kuole tai joudu taivasalle. Mutta että odotetaan sossun maksavan kaikki, ihan tosta noin vaan. Sitä en ymmärrä. Lapsi aiheuttaa kuluja, siihen olisi hyvä varautua jo ennen lapsen teko tai ainakin odotusvaiheessa.

Toisaalta, ostat seuraavista lapsilisistä vauvalle vaunut, ei nniiden pakko ole olla kotona odottamassa heti vauvan synnyttyä. Ne rahat on tarkoitettu lasten menojen kattamiseen.

[QUOTE="juu";25555882]Sääliksi käy ap:n kaltaisia. Ymmärrän, että sossu auttaa hädän hetkellä, joillain avuntarve on hetkellistä, joillain elämäntilanteesta riippuen pidempiaikaista. Ja hyvä, että sossu auttaa niin, ettei kukaan nälkään kuole tai joudu taivasalle. Mutta että odotetaan sossun maksavan kaikki, ihan tosta noin vaan. Sitä en ymmärrä. Lapsi aiheuttaa kuluja, siihen olisi hyvä varautua jo ennen lapsen teko tai ainakin odotusvaiheessa.

Toisaalta, ostat seuraavista lapsilisistä vauvalle vaunut, ei nniiden pakko ole olla kotona odottamassa heti vauvan synnyttyä. Ne rahat on tarkoitettu lasten menojen kattamiseen.[/QUOTE]

Ei kannata sääliä, nämä ihmiset itse valitsevat tien mitä kulkea !

Hmm... Silloin, kun esikoistani odotin niin ei ollut töitä mulla eikä miehellänikään. Työttöminä oltiin ja säästettiin vaunurahat (silloin 2500 mk). Oli KUNNIA-ASIA henk.kohtaisesti minulle, että saatiin vaunut omillamme ostettu ja muutenkin, että omillamme pärjättiin ja pärjätään edelleen.
Olivat muuten hyvät vaunut. Nyt neljällä olleet ja menis kyllä vielä vaikka parilla vauvelilla.

Yhteistyössä