Sosionomeja??!! GALLUP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama suuntaus kuin DevilishDreamillä, lisäksi mulla on esiopettajan pätevyys (valmistuin 2000). Olen toiminut esiopettajana muutaman vuoden ja nyt mulla on toimi nuorisotyössä. Lastensuojelu ja perhetyö kiinnostivat, mutta ovat turhan rankkoja paikkoja tällaisessä pienessä kylässä.

onko lisää sosionomeja paikalla näin aamusta? Nostelen :)
Kiinnostaa koska aloitan juuri opinnot ja en oikein tiedä mihin sitä töihin sitten pääsee mistäkin suuntautumisvaihtoehdosta.

Itse olen kuullut että työkkärissä on töissä paljon sosionomeja, mihinköhän pitäis erikoistua että sinne pääsee? Olisiko sosiokulttuurinen työ?

valmistuttu 2006 sosiaalikasvatuksen suuntautumisvaihtoehtoon. olen olltu kotona hoitamassa omia lapsiani vielä, mutta koulukaverit on päässeet aika hyvin töihin esim. päiväkoteihin. itse unelmoin perhetyöstä äitiysloman loputtua...

jep. Meidän koulussa painotettiin luovia työskentelymenetelmiä ja sosiaalipedagogiikkaa. Sinänsä hyvä, että on valmiudet hakea vähän joka puolelle töihin. Useammatmeidän luokalta silti työskentelevät päiväkodeissa. Vastavalmistuneena on vaikea saada vakituista työtä, mutta jos pätkät kelpaavat ja ei ole niin ronkeli asiakasryhmästä niin kyllä töitä löytyy. Jos olet valmis muuttamaan työn perässä niin saata valita, millaista työtä haluat tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja sosionomi täälläkin:
jep. Meidän koulussa painotettiin luovia työskentelymenetelmiä ja sosiaalipedagogiikkaa. Sinänsä hyvä, että on valmiudet hakea vähän joka puolelle töihin. Useammatmeidän luokalta silti työskentelevät päiväkodeissa. Vastavalmistuneena on vaikea saada vakituista työtä, mutta jos pätkät kelpaavat ja ei ole niin ronkeli asiakasryhmästä niin kyllä töitä löytyy. Jos olet valmis muuttamaan työn perässä niin saata valita, millaista työtä haluat tehdä.

joo suunnitelmissa on että muutan takaisin kotipaikkakunnalle miehen kanssa opiskelujen päätyttyä, sieltä ja lähikunnista löytyy töitä varmasti :)

Yhteistyössä