Vain yksi tuulimylly 200 tuottaa sähköä just nyt 😄

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pohjoismaiset sähkönsiirtolinjat on sitä varten, että saadaan naapurimaasta sähköä kun omassa maassa on tuotanto liian vähäistä. Näin sähkön hinta ei nouse kohtuuttoman korkeaksi kuin lyhyeksi ajaksi. Useinmiten jossain pohjoismaassa tuulee riittävästi. Näin olen käsittänyt maiden välisten siirtolinjojen tarkoituksen.

Pohjoismaiset sähkönsiirtolinjat on sitä varten, että saadaan naapurimaasta sähköä kun omassa maassa on tuotanto liian vähäistä. Näin sähkön hinta ei nouse kohtuuttoman korkeaksi kuin lyhyeksi ajaksi. Useinmiten jossain pohjoismaassa tuulee riittävästi. Näin olen käsittänyt maiden välisten siirtolinjojen tarkoituksen.
Eihän Ruotsi ja Norja ole pilannut ympäristöä tuulimyllyillä.

Suomi tuo melkein 100% ajasta noin 1000-2500 MW teholla sähköä

Ruotsi ja Norja ovat sähkön suhteen omavaraisia ja tuottavat runsaasti sähköä yli oman kulutuksensa, vieden sitä usein myös Suomeen. Norjan tuotanto perustuu lähes täysin vesivoimaan (88,7% ) ja tuulivoimaan, kun taas Ruotsin tuotanto on sekoitus vesi- (41,9), ydin- (28,8%) ja tuulivoimaa (18,9%).
Molemmissa maissa sähkö on usein Suomea halvempaa.

Yhteistyössä