Sosiaalityötä opiskelleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselyikä

Vieras
Hei!Itseäni kiinnostaisi keväällä hakea ylipistoon ko.alaa opiskelemaan. Kirjankin jo lainasin kirjastosta kun sattui löytymään. Onko sinne vaikea päästä?Itselläni on aika huonot lukion paperit, joten pääsy riippuu siitä miten pääsykoe sujuu..

Ja muutenkin kaikenlaista tietoa haluaisin vaikka jo valmistuneiltakin?Missä olette töissä?Palkka?

Kiitos :)

Kaveri opiskelee yliopistossa sosiaalialaa, pääs ekalla yrittämällä. Luki pääsykokeeseen 8kk-1v ajan ihan niinkuin työpäivän ajan. On ollut ekasta kesästä asti lastensuojelussa töissä. Palkka ok.

Kiva kuulla että heti pääsi töihin. Mullahan ei olisi kuin puolivuotta aikaa lukea, mutta voihan sitä aina yrittää..Tiedätkö millaiset lukionpaperit/amiksen paperit kaverillasi oli vai pääsikö pelkällä pääsykokeen tuloksella?

Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikä;22698869:
Hei!Itseäni kiinnostaisi keväällä hakea ylipistoon ko.alaa opiskelemaan. Kirjankin jo lainasin kirjastosta kun sattui löytymään. Onko sinne vaikea päästä?Itselläni on aika huonot lukion paperit, joten pääsy riippuu siitä miten pääsykoe sujuu..

Ja muutenkin kaikenlaista tietoa haluaisin vaikka jo valmistuneiltakin?Missä olette töissä?Palkka?

Kiitos :)

Toivottavasti pääset opiskelemaan. Jos kuitenkaan ei vielä tällä kertaa tärppää, niin avoimessa yliopistossa voi lukea sosiaalityötä ja seuraavana vuonna pääset varmasti. Tsemppiä!

[QUOTE="anna";22698946]Toivottavasti pääset opiskelemaan. Jos kuitenkaan ei vielä tällä kertaa tärppää, niin avoimessa yliopistossa voi lukea sosiaalityötä ja seuraavana vuonna pääset varmasti. Tsemppiä![/QUOTE]

Kiitos kannustuksesta :) Avoimen ylipiston kurssit vaan taitaa maksaa aika paljon..tai en ole kyllä katsonut hinnastoa, kuullut vain..

Oletko Majuri ollut ls-lapsi vai miksi ihmeessä sinulla on noin syvä angsti sosiaalityöntekijöitä kohtaan? Melkoista yleistystä.

Ap: Helsinkiin on erittäin vaikea päästä opiskelemaan. Jos paikkakunnalla ei ole väliä, niin hakisin yhteisvalinnassa myös muihin kaupunkeihin. Minä olen työskennellyt lapsiperheiden palveluissa ja aikuispuolella. Pätevä sosiaalityöntekijä työllistyy varmasti. Palkka on huono suhteessa työn vaativuuteen ja vastuuseen.

[QUOTE="harmaana";22699294]Oletko Majuri ollut ls-lapsi vai miksi ihmeessä sinulla on noin syvä angsti sosiaalityöntekijöitä kohtaan? Melkoista yleistystä.

Ap: Helsinkiin on erittäin vaikea päästä opiskelemaan. Jos paikkakunnalla ei ole väliä, niin hakisin yhteisvalinnassa myös muihin kaupunkeihin. Minä olen työskennellyt lapsiperheiden palveluissa ja aikuispuolella. Pätevä sosiaalityöntekijä työllistyy varmasti. Palkka on huono suhteessa työn vaativuuteen ja vastuuseen.[/QUOTE]

Tampereelle olisin hakemassa :) Onko englanninkielentaito kuinka tärkeä?Kuinka paljon yliopistoissa yleisesti ottaen on englanninkielisiä kursseja?

[QUOTE="harmaana";22699294]Oletko Majuri ollut ls-lapsi vai miksi ihmeessä sinulla on noin syvä angsti sosiaalityöntekijöitä kohtaan? Melkoista yleistystä.

Ap: Helsinkiin on erittäin vaikea päästä opiskelemaan. Jos paikkakunnalla ei ole väliä, niin hakisin yhteisvalinnassa myös muihin kaupunkeihin. Minä olen työskennellyt lapsiperheiden palveluissa ja aikuispuolella. Pätevä sosiaalityöntekijä työllistyy varmasti. Palkka on huono suhteessa työn vaativuuteen ja vastuuseen.[/QUOTE]

Tampereelle olisin hakemassa :) Onko englanninkielentaito kuinka tärkeä?Kuinka paljon yliopistoissa yleisesti ottaen on englanninkielisiä kursseja?

Yhteistyössä