Sosiaalityöntekijä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai sekavaa? Ootte kyllä aika pässejä jos ette lukea osaa. Ihan selkeetä tekstiä tuohtuneelta ihmiseltä.
Tiedän kyllä että kiireesti voidaan lapset huostaanottaa vaikkei kotona mitään hätää olisikaan. Kyllä ne viranomaiset ja moniammatilliset paskat osaa keksiä kun tuijottavat vaan papereita, vääntelevät sanomisia ja tekemisiä. Se on sellaista kieroa peliä koko paska että eihän nää pumpulissa eläneet raukat sitä tajua!

Aina on näitä alhaalle vajonneita pilkkaajia joukossa, niiltä pitäisi lapset viedä ja sassiin ettei tule jälkikasvusta samanlaisia kiusaajanarsisteja!

Eikö sinulla ap ollut ketään todistajana mukana palavereissa? Onko sulla lakimiestä? Nyt taistelemaan sen minkä voit että purkavat tuon kiireellisen ja äkkiä!

[QUOTE="huoh";24762761]Vai sekavaa? Ootte kyllä aika pässejä jos ette lukea osaa. Ihan selkeetä tekstiä tuohtuneelta ihmiseltä.
Tiedän kyllä että kiireesti voidaan lapset huostaanottaa vaikkei kotona mitään hätää olisikaan. Kyllä ne viranomaiset ja moniammatilliset paskat osaa keksiä kun tuijottavat vaan papereita, vääntelevät sanomisia ja tekemisiä. Se on sellaista kieroa peliä koko paska että eihän nää pumpulissa eläneet raukat sitä tajua!

Aina on näitä alhaalle vajonneita pilkkaajia joukossa, niiltä pitäisi lapset viedä ja sassiin ettei tule jälkikasvusta samanlaisia kiusaajanarsisteja!

Eikö sinulla ap ollut ketään todistajana mukana palavereissa? Onko sulla lakimiestä? Nyt taistelemaan sen minkä voit että purkavat tuon kiireellisen ja äkkiä![/QUOTE]

Nyt vastailee jo itselleen...

Sen verran lisäystä vielä aikaisempaan kommenttiini että jos on yhteistyöhaluton ja kieltäytyy avohuollon tukitoimenpiteistä niin huostaanotto on siinä tapauksessa edessä varmasti.

[QUOTE="vieras";24762195]sen tiedät että kukaan ihminen halua samaa lapsuutta mitä itse koki! Samoin. ja lapset joutuu kokemaan sen pelottumuuden mitä itse koin kun ei ollut äitiä joka välittää. Ei niissä huostaanotto paikoissa valitä kukaan miltä sinusta tuntuu- Se on se raha mikä puhuu! Hei olen sen kokenut! En edes käyttänyt huumeita mutta minulle tarjottiin josta kieltäydyin. En käyty nyt enkä koskaan! Eikä käytä minun lapset sen voi vannoa. Lääke voi olla huume jos sitä väärin käytetään![/QUOTE]

Aika sekaisin ap on!

Näkee sosiaalityöntekijät jonain saatanan kätyreinä otka tahtoo hänelle pahaa...

Ei tosiaan edes ymmärrä että kyse hänen lapsestaan, eikä hänestä enää.

[QUOTE="vieras";24760460]ja täysin tunteeton ihminen jolla ei ole ihan nupissa kaikki OK. Miten ihminen voi olla noin täysin tunteeton. Vie lapset toiselta ja viellä kaupan päälle väittää että olet hullu ja huumeitten käyttäjä vaikka ei ole väitteilleen todisteita. Joku taas ihme palaveri jossa kertoivat lapsesta ja miten oli mennyt. Sanoin suoraan ei tarvitse tiedän miten on heillä mennyt kun juttelin puhelimessa tytön kanssa. Heitä hoitanut ihminen rupes jo lähinnä huutamaan "miten voit tehdä päätelmäsi pelkän puhelimen välityksellä". No jos toinen tuntee lapsen tietää miten se käyttäytyy ja mitä sen mielessä liikkuu. En oikeasti voi enää sietää niitä ihmisiä. Eikä minun enää tarvitsekkaan sietää. He veivät minun lapset ilman järkevää selitystä. Ilman että tutkivat oliko lastensuojelu ilmoitukset aiheellisia! Jos ei mitään muuta hyvää huostaanotossa niin se että: kiitos jumalalla pääsin noista eroon. Asiaa voi muutenkin hoitaa kuin noitten hulluks haukkujen toimesta. Ja paha yleensä saa palkkansa! Tavalla tai toisella.[/QUOTE]

Valitettavasti monella suomalaisella virkamiehellä ja -naisella on tarve päteä sen sijaan, että ihmistä yritettäisiin todella auttaa ja ratkaista ihmisten ongelmia.

Oletteko te tietoisia uudesta lastensuojelulaista tai -asetuksesta tai sen soveltamisesta? Nykyisin huostaanottoon riittää ilmeisesti huoli, siis HUOLI, että joku vain ilmoittaa olevansa huolestunut lapsesta. Eihän rikollisiakaan laiteta vankilaan sen perusteella, että ollaan huolestuneita siitä, että rikollinen saattaa tehdä rikoksen. Tässä kohtaa Suomen lain soveltamisessa on jotain todella omituista, mutta ainakin tällä tavoin sosiaalialalla on taatut työpaikat.

Huostaanottopäätös ei koskaan ole yhden sosiaalivirkailijan tekemä.
Päätökset syntyvät moniammatillisen yhteistyön tuloksena jonka tarkistaa vielä sosiaalitoimen johtaja.

Itse henk. koht. en niele väitettä että yksi "hullu" sossuntäti saisi aikaan yhtään aiheetonta huostaanottoa. Se on valtava prosessi ja vaatii paljon töitä ja tutkimusta.

[QUOTE="vieras";24763028]Oletteko te tietoisia uudesta lastensuojelulaista tai -asetuksesta tai sen soveltamisesta? Nykyisin huostaanottoon riittää ilmeisesti huoli, siis HUOLI, että joku vain ilmoittaa olevansa huolestunut lapsesta. Eihän rikollisiakaan laiteta vankilaan sen perusteella, että ollaan huolestuneita siitä, että rikollinen saattaa tehdä rikoksen. Tässä kohtaa Suomen lain soveltamisessa on jotain todella omituista, mutta ainakin tällä tavoin sosiaalialalla on taatut työpaikat.[/QUOTE]

Pelkkä HUOLI ei riitä huostaanottoon. HUOLI riittää lastensuojeluilmoituksen tekemiseen joka tarkoittaa että HUOLEN aihe tarkistetaan. Ja siitä sitten tehdään jatkosuunnitelmat.

[QUOTE="vieras";24760969] Pääsin koulukodista ja olin vaan yksin soskun varassa. Minun olisi pitänyt saada ne kuuluvat toimeentulo avustukset kun olin 18 mutta en saanut. Älysin vasta nyt mitä mitä olisi pitänyt saada. Koko elämä 25 veehen kiristystä ja painostusta. By sosku. Elin home kämpässä ja sosku autto ei yhtään. [/QUOTE]

Mene töihin ja hoida itse omat asiasi, kuten muutkin ihmiset tekevät. Ei tarvitse olla soskun varassa ja ruikuttaa 'sinulle kuuluvia' avustuksia.

Huostaanotto
40 §
Velvollisuus huostaanottoon ja sijaishuollon järjestämiseen
Lapsi on otettava sosiaalihuollosta vastaavan toimielimen huostaan ja järjestettävä hänelle sijaishuolto, jos:

1) puutteet lapsen huolenpidossa tai muut kasvuolosuhteet uhkaavat vakavasti vaarantaa lapsen terveyttä tai kehitystä; tai

2) lapsi vaarantaa vakavasti terveyttään tai kehitystään käyttämällä päihteitä, tekemällä muun kuin vähäisenä pidettävän rikollisen teon tai muulla niihin rinnastettavalla käyttäytymisellään.

Huostaanottoon ja sijaishuollon järjestämiseen voidaan kuitenkin ryhtyä vain, jos:

1) 7 luvussa tarkoitetut toimet eivät olisi lapsen edun mukaisen huolenpidon toteuttamiseksi sopivia tai mahdollisia taikka jos ne ovat osoittautuneet riittämättömiksi; ja

2) sijaishuollon arvioidaan olevan 4 §:n mukaisesti lapsen edun mukaista.

44 §
Hakemus hallinto-oikeudelle
Huostaanottoa ja siihen liittyvää sijaishuoltoon sijoittamista koskevan 43 §:n 2 momentissa mainitun viranhaltijan hakemuksen hallinto-oikeudelle tulee sisältää:

1) vaatimus lapsen huostaanotosta ja sijaishuoltoon sijoittamisesta sekä vaatimuksen perustelut;

2) lasta koskeva 30 §:n mukainen asiakassuunnitelma;

3) selvitys perheelle ja lapselle annetuista tai tarjotuista avohuollon tukitoimista;

4) selvitys 32 §:n 1 momentissa tarkoitetusta lapsen läheisverkoston kartoittamisesta;

5) selvitys sijaishuoltopaikasta;

6) suunnitelma lapsen ja hänen läheistensä yhteydenpidon toteuttamisesta;

7) suunnitelma tai selvitys lapsen 51 §:n mukaisesta terveydentilan tutkimisesta;

8) selvitys 42 §:n mukaisesta mielipiteen selvittämisestä ja kuulemisesta;

9) tarvittaessa asiantuntijoiden lausunnot; sekä

10) mahdolliset muut päätöksentekoon vaikuttavat selvitykset ja asiakirjat.

(12.2.2010/88)

Lapsen kiireellinen sijoitus
38 §
Lapsen kiireellinen sijoitus
Jos lapsi on jäljempänä 40 §:ssä mainitusta syystä välittömässä vaarassa tai muutoin kiireellisen sijoituksen ja sijaishuollon tarpeessa, hänet voidaan sijoittaa kiireellisesti perhehoitoon tai laitoshuoltoon taikka järjestää muulla tavoin hänen tarvitsemansa hoito ja huolto. Kiireellisestä sijoituksesta päättää 13 §:n 1 momentin mukaan määräytyvä viranhaltija, jonka päätöksen perusteella kiireellinen sijoitus voi kestää korkeintaan 30 päivää. (12.2.2010/88)

Että huostaanottoa ei oikeasti tehdä ihan tuosta vaan. Ja jos sellainen tilanne sulla olisi, että syyttä suotta olisi lapset viety, niin miksi ihmeessä sä et oo yhteistyöhaluinen? Musta se on tosi outoa. Se vaan pahentaa sun tilannetta..

Yhteistyössä