soseista ja omasta mielstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hanna

Vieras
MITÄ OLETTE MIELTÄ?

tein ekaa kertaa ite vauvalle sosetta, vauva 7,5kk, sitten siinä hääräilin ja mies sanoi että kiva kun teet, hyvät äidit tekee ja hymyili mulle nätisti. mitä ihmettä mun pitäisi tuosta ajatella... :/ tuntuu siltä että jos kaupan ruokia (Mistä vauva kovasti on aina tykännyt) annan, niin olenkin sitten huono äiti sen mielestä. jee jee, en vain ole keittiössä jatkuvasti hääräilijä -tyyppinen.

tuli paha mieli.. mut tarkottikohan mieheni tuolla mitään huonoa mua kohtaan? musta on vain kiva joskus tehdä sosetta pakkaseen ja lihaa, mutta jokaista ruokaa en niin tee..

kiitos kommenteista :)

sitä minäkin. On vain paha mieli, ihan kuin mulle "rivien välistä" mies olisi sanonut että tee aina tee aina. Sen kuulen vain päässäni, olenko hullu. Kuvittelenko vain?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sitä minäkin. On vain paha mieli, ihan kuin mulle "rivien välistä" mies olisi sanonut että tee aina tee aina. Sen kuulen vain päässäni, olenko hullu. Kuvittelenko vain?

Ota se vaan kehuna. Tuskin mies tuli ajatelleeksi, miten tuon voi toisesta näkökulmasta tulkita :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parasta on, että lapsi osaa syödä molempia. Muuten voi tulla esim. kyläillessä ongelmia.

Mitä sie tuolla tarkoitit? Ei meillä ole ainakaan tullut mitään ongelmia, edes kylässä. Vaikka lapset ovat saanet pelkästään omatekemää ruokaa. Hedelmät tuoreena jne.

kuvittelet vain. Me saiset aina luetaan rivien välistä kaikkee, mut ei se mies mitään pahaa tarkoittanut. Sä teet ruokaa silloin kun haluut ja annat kaupan purkkiruokaa muulloin, kumpikin yhtä hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ota se vaan kehuna. Tuskin mies tuli ajatelleeksi, miten tuon voi toisesta näkökulmasta tulkita :D

Niin se sanoikin, että "miten te naiset aina käännätte asiat noin..en mitään pahaa tarkottanut" .... mutta kun on tällainen tunteellinen ihminen..

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Parasta on, että lapsi osaa syödä molempia. Muuten voi tulla esim. kyläillessä ongelmia.

Mitä sie tuolla tarkoitit? Ei meillä ole ainakaan tullut mitään ongelmia, edes kylässä. Vaikka lapset ovat saanet pelkästään omatekemää ruokaa. Hedelmät tuoreena jne.

Ihmettelin myös. Meillä tehtiin soseet myös itse, hedelmäsoseita ostin valmiina, mutten mitään "oikeaa ruokaa".

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
kuvittelet vain. Me saiset aina luetaan rivien välistä kaikkee, mut ei se mies mitään pahaa tarkoittanut. Sä teet ruokaa silloin kun haluut ja annat kaupan purkkiruokaa muulloin, kumpikin yhtä hyvä :)

Kiitos.. Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että en olekaan huono äiti jos annan kaupanruokaa ja välillä omaa.

Sanokaahan mulle jos jaksatte kaupanruokien antamisen hyviä puolia jooko.. Mun mielestä ne on turvallisia, tarkkaan tehty ja 8kk purkit on ihan hyvän makuisiakin ja ne on käteviä..

..että siis on kaupanruuissakin hyvät puolensa.. Miksi niitä haukutaan aina.. Mun vauva tykkää niistä ja se on hyvä. Ja kasvaa hyvin ja on tyytyväinen. Ja kun en ole keittiöihminen hirmusti, niin miksi pakottaisin itseni säätämään siellä jatkuvasti.. :(

Jos siellä kyläpaikassa ei ole tarjolla mitään vauvalle sopivaa ruokaa. Sellaiseenkin on tullut törmättyä lomaillessa sukulaisten luona vieraillessa. On helppoa, että voi tarjota sitten purkista valmista ruokaa. Omatekemiä kun vaikea päiväkaupalla säilytellä syömäkelpoisena matkalla.

itse annan myös kaupanruokia enimmäkseen, koska en jaksa joka päivä tehdä itse. Tulee ne ehkä kalliimmaksi mut jää enemmän aikaa leikkii lasten kans. Ja purkkiruokien kanssa annan esim. porkkanaraastetta, maissia, herneitä, leipää ym. niin kyl poika tykkää.

Kyllä ne kaupan ruoat on käteviä, nappaat sellaisen mukaan kun lähdet esim neuvolaan ja sieltä kahvilaan kaverin kanssa. Omatekemä ruoka ei välttämättä säily kesähelteellä.

Tämän sanoo äiti joka tekee lapsen ruoat itse kun lapsi on päättänyt ettei syö kaupan ruokia :snotty:

meillä yksi lapsista ei suostunut syömään kaupan soseita ja matkustamiseen omien soseiden roudaus toi lisähaastetta, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. kiva oli, ku nelonen oppi syömään myös kaupan soseita. ehkä miehesi sai jonkun oman lapsuusmuistonsa mieleen kun hääräsit keittiösssä. miehistä on kivaa, kun naiset kokkaan ja leipoo.

Jos siellä kyläpaikassa ei ole tarjolla mitään vauvalle sopivaa ruokaa. Sellaiseenkin on tullut törmättyä lomaillessa sukulaisten luona vieraillessa. On helppoa, että voi tarjota sitten purkista valmista ruokaa. Omatekemiä kun vaikea päiväkaupalla säilytellä syömäkelpoisena matkalla.

Eipä se omatekemä nyt ole yhtään sen vaikeampaa kuljettaa mukana ja heittää kylässä jääkaappiin. Tai jos on pisempään reissussa niin käydä kaupan kautta ja ostaa vauvalle sopivaa ruokaa. Enpä ole vielä missää kylässä käynyt missä ei hellaa ja jääkaappia saisi lainata.

Ei noissa kaupan ruuissakaan toki mitään vikaa ole. Ja kukin tarjoaa vauvalleen mitä haluaa.

Mutta mie tykkään tehdä itse ja vauvalle maistuu. Enkä ole minkäänlaisiin ongelmiin tässä asiassa vielä törmännyt. En kotona enkä kylässä... Oma asenne vaikuttaa. Jos siitä tekee ongelman niin sitten se on ongelma ja kaupan ruuat oikein hyvä vaihtoehto. Mutta ei se ongelma ole jos siitä ei ongelmaa tee.

Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Eipä se omatekemä nyt ole yhtään sen vaikeampaa kuljettaa mukana ja heittää kylässä jääkaappiin. Tai jos on pisempään reissussa niin käydä kaupan kautta ja ostaa vauvalle sopivaa ruokaa. Enpä ole vielä missää kylässä käynyt missä ei hellaa ja jääkaappia saisi lainata.
Menee kuule aika hankalaksi parin viikon lomamatkalla niitä kuljetella mukana ilman että pilaantuvat. Muutamat emännät kyllä ottavat hieman nokkiinsa, jos rupeaa keittelemään omia soseita, kun heidän voimakkaasti maustettu suolainen riisi ja suolainen marinoitu liha ei vauvalle kelpaa. Purkin lämmitys nyt juuri ja juuri menee.

Siksi suosittelen, että lapsi osaa syödä niin itse tehtyjä kuin kaupankin soseita ;) Esikoisen kanssa tuon oppi, kun kieltäytyi kyläpaikassa syömästä kaupan sosetta, jota oli itse tehtynä tyytyväisenä syönyt. Sillä kertaa onneksi löytyi keitettyä perunaa, että jotain ruokaa sentään sai.

Yhteistyössä