sose säilyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jääkaapissa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jääkaapissa?

Vieras
Kuinka kauan siis?

Olen tehnyt itse kasvissoseita (peruna, porkkana, parsakaali, kukkakaali) pakkaseen ja jääkaappiin. Mutta montako päivää valmiita annoksia uskaltaa säilyttää jääkaapissa?

Nyt olen tehnyt max kahdeksi-kolmeksi päiväksi eteenpäin, siis siten, että vauva saa jääkaapista tänään keitettyä sosetta vielä ylihuomenna.

Peruna ainakin säilyy 2vrk jääkaapissa. Helpointa on laittaa soseet pakastimeen ja ottaa sieltä päivittäin tarvitsevan määrän ja sulattaa sitten vesihauteessa tai mikrossa. Teen itse aina suuren määrän kerralla, jonka laitan sitten pakkaseen jääpalakuutioina.

Olen pakastanut kasvis ym.soseita pilttipurkeissa päivän annoksiin ja ottanut edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan. Yleensä annos menee kerrallaan, mutta maksimissaan kaksi päivää jääkaapissa. Näin meillä :)

Minä olen miettinyt tuota pilttipurkeissa pakastamista, että voiko niin tehdä? Ettei lasi mene rikki tms. Pitääkö niihin jättää kuinka paljon soseelle laajentumistilaa, ja laitatko nomaalisti kannen päälle? Jääpalarasia alkaa olla aika pieni pakastusta varten, eilen pakastin sitten jo muffinssivuokaan! Mutta noihin purkkeihin pakastus olisi kaikkein yksinkertaisinta!

laittaisin minäkin pakasteeseen, mutta kun ei ole tuota pakastustilaa. vain murto-osa lapsen ruoista päätyy pakkaseen, se kun on muutenkin täynnä )= teen aina kahden pv:n ruoat kerralla. pitäis kai saada toinen pakastin.

Tuohon pakastamiseen, itse käytän minigrip pusseja, siihen päiväannos ja menee tosi litteäksi (ja vie vähän tilaa pakastimessa) kun pinoaa pussit päälleekkäin.

Yhteistyössä