SOS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 65
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
6

65

Vieras
Onko täällä ketään, joka olisi viettänyt lapsuutensa/nuoruutensa Sos-lapsikylässä? Erään läheisen ihmisen lapset ovat huostaanotettuina ja sijoitettuina sos-lapsikylään ja nyt kiinnostaisi vähän tietää, kuinka pysyvä tällainen sijoitus on? Kun tuntuu, että kaikki yhteydet omiin vanhempiin pidetään mahdollisimman minimissä ja sukulaisiin ei pidetä sieltä mitään yhteyttä...
Olisi mukava kuulla omakohtaisia kokemuksia ja mahdollisia syitä sijoituksiin..
 
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta mitä kävin lukemassa SOS-lapsikylän sivuilta, niin huostaanotto on pääsääntöisesti pysyvä. Lapset ovat yleensä yli 12 vuotta SOS-lapsikylässä. Sivuilta lukiessani välittyi sellainen kuva, että SOS-lapsikylän perheestä pyritään luomaan lapselle uusi, turvallinen perhe ja lapsen biologisten vanhempien tulisi tämä hyväksyä. Tämän pohjalta voisi siis ymmärtää tuon, että kontaktia biologisiin vanhempiin ja sukulaisiin rajoitetaan.
 
Mina olen viettanyt siella aikaa lapsuudessani koska tatini oli siella aitina, en siis huostaanotettuna. Minun aikanani ainakin lapset menivat lomilla vanhempiensa luokse jos se oli mahdollista,mutta monesti naiden lasten tapauksissa kotiolot olivat sielta huonoimmasta paasta. Tallainen hoitomuoto on kylla mielestani muuten yksi parhaimmista, kodinomainen eika laitosmainen niinkuin monet muut paikat.
 

Similar threads

Yhteistyössä