sormus miehelle

kun mennään naimisiin niin saako mieskin uuden sormuksen vai kaiverrutetaanko vihkipäivämäärä kihlasormuksen perään??antakaa hyviä vinkkejä hääpuvuksi, ollaan menossa maistraatissa naimisiin. vartaloltani olen jonkin verran ylipainoinen?mitä olette mieltä jos otetaan hääkuva yhdessä 8kk:tta vanhan lapsemme kanssa. onko se tymää jos myöhemmin tulee lisää lapsia. Kiitos paljon tulevista vastauksista!
 
Gabria harmaana
Mies voi ottaa uuden sormuksen jos haluaa (mun mies otti samanlaisen toisen kun kihlasormuskin), jos ei ota uutta, niin voihan siihen kihlasormukseen kaiverruttaa hääpäivän, mutta silloin yleensä miehelle ei anneta vihkitilaisuudessa sormusta, naiselle vaan.

 
Mary75
Mieheni oli ehdottomasti vastaan toista sormusta. Minä kuitenkin pidin ajatuksesta, joten järjestin yllätyksen alttarille. Alttarilla olikin sormus sekä morsiamelle sekä sulhaselle. Ostin kultaisen sileän leveän kihlasormuksen rinnalle hieman kapeamman valkokultaisen. Tuli mielestäni oikein tyylikäs yhdistelmä, josta mieheni on pitänyt alun vastustuksesta huolimatta. Kukin kuitenkin tavallaan...
 
Meillä myös miehelle valkoinen vihkisormus keltakultaisen kihlasormuksen viereen. Saman levuiset ja sileitä molemmat. Aluksi mies oli vähän vastaan, kun asiaa ehdotin, mutta nyt jo tykkää todella paljon. Ehkä se on sitäkin, kun ei ole niin yleistä, mutta mitä näitä vastauksia lukee, niin saattaa olla yleistymässä.
 
sama vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 15:09 vieras kirjoitti:
Meillä myös miehelle valkoinen vihkisormus keltakultaisen kihlasormuksen viereen. Saman levuiset ja sileitä molemmat. Aluksi mies oli vähän vastaan, kun asiaa ehdotin, mutta nyt jo tykkää todella paljon. Ehkä se on sitäkin, kun ei ole niin yleistä, mutta mitä näitä vastauksia lukee, niin saattaa olla yleistymässä.
Siis valkokultaista tietenkin tarkoitin :)
 
Mun miehellä aina ollu vaan meijän kihlasormus. Ku naimisiin mentiin, se ei halunnu sinne edes hääpäivää kaivertaa, koska sen mielestä kihlapvä on se pvä, jolloin me ollaan toisillemme loppuelämäksi lupauduttu. Kosihan mies kuitenkin oikeaoppisesti polvillaan ja vastasin myöntävästi kyynelten seasta. Tuli mulle koko juttu ihan yllätyksenä.

Kihlasormukset on mun edesmenneen rakkaan mummoni vanhat sormukset (joilla mummoni meni kihloihin 1940-luvulla) ja niissä on paljon tunnearvoa.

Mieheni ei nykyään kylläkään enää edes käytä sormusta. On kuulemma häiritsevä ja hankala päivittäisessä työssä. Että ihan hyvä ettei siihen törsätty rahaa sillon. Kohta oltu naimisissa 6 vuotta.
 

Yhteistyössä