Sormiruokaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Vauva on melkein viisi kuukautta ja olen antanut bataattia soseena ja hyvin menee alas ja söisi vaikka kuinka paljon. Nyt ajattelin että voisinko antaa porkkaanaa erittäin kypsänä sormiruuaksi?

Uskallanko? Iik :)

sormiruokailu suositellaan aloitettavaksi sitten kun lapsi istuu suht koht tukevasti, esim syöttötuolissa. istumisen oppiminen tapahtuu samaan aikaan kuin imemisrefleksi sammuu(refelskin sammuminen on edellytys sille että oppisi pureskelemaan ruoan) toisaalta lapsen pitää olla istuvassa asennossa sormiruokaillessaan, sitterissä asento on niin makaava että ruoka menee helposti kurkkuun.

ja ruokiun turvalllisuuden kannalta isommat palat on turvallisempia kuin pienet. vaikka sitten alkuun tunkisikin suun liian täyteen, vauva kyllä oppii hallitsemaan sen suuhun laittamansa määrän kun saa rauhassa harjoitella. 5kk ikäinen ei kyllä yleensä myöskään osaa pinsettiotetta, joten en usko että saisi pieniä paloja vietyä suuhun.

[QUOTE="äippä";26751198]Sormiruokaa!

Vauva on melkein viisi kuukautta ja olen antanut bataattia soseena* ja hyvin menee alas ja söisi vaikka kuinka paljon. Nyt ajattelin* että voisinko antaa porkkaanaa erittäin kypsänä sormiruuaksi?

Uskallanko? Iik[/QUOTE]

Sormiruokaa!

Vauva on melkein viisi kuukautta ja olen antanut bataattia soseena. Sose menee hyvin alas ja vauva söisi sitä vaikka kuinka paljon. Nyt ajattelin, että voisinko antaa porkkanaa erittäin kypsänä sormiruuaksi.

Uskallanko? Iik!

Virheitä relatiivilauseiden muodostamisessa sekä välimerkeissä (epäsuorat kysymyslauseet, huudahdukset, välimerkit ennen rinnastuskonjuktioita). Oikeinkirjoitusvirheitä. Suositellaan tukiopetusta.
4p /U.M.

[QUOTE="annika";26751343]ja ruokiun turvalllisuuden kannalta isommat palat on turvallisempia kuin pienet. vaikka sitten alkuun tunkisikin suun liian täyteen, vauva kyllä oppii hallitsemaan sen suuhun laittamansa määrän kun saa rauhassa harjoitella. 5kk ikäinen ei kyllä yleensä myöskään osaa pinsettiotetta, joten en usko että saisi pieniä paloja vietyä suuhun.[/QUOTE]

kannattaa muistaa että jokainen lapsi on yksilö ja se joka käy yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

Sormiruokaa!

Vauva on melkein viisi kuukautta ja olen antanut bataattia soseena. Sose menee hyvin alas ja vauva söisi sitä vaikka kuinka paljon. Nyt ajattelin, että voisinko antaa porkkanaa erittäin kypsänä sormiruuaksi.

Uskallanko? Iik!

Virheitä relatiivilauseiden muodostamisessa sekä välimerkeissä (epäsuorat kysymyslauseet, huudahdukset, välimerkit ennen rinnastuskonjuktioita). Oikeinkirjoitusvirheitä. Suositellaan tukiopetusta.
4p /U.M.

Mikähän sua vaivaa?

Yhteistyössä