sormikkaat vs. lapaset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sorminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sorminen

Vieras
Onko siinä teidän mielestä mitään tyylillistä tai siis ulkonäöllisessä mielessä mitään eroa onko aikuisella käsissään neulesormikkaat vai lapaset? Valitsetteko tiettyy tilanteeseen erityisesti lapaset tai sormikkaat vai onko sillä merkitystä?

Hmmm... ehkä autoa ajan mielummin sormikailla. Ulkoiluun lapaset paremmat, lämpeemmät. En mä tiedä, millon mitenkin, asutaan korvessa ja keskustakin pieni paikkakunta jossa ei tarvii hienostella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmm... ehkä autoa ajan mielummin sormikailla. Ulkoiluun lapaset paremmat, lämpeemmät. En mä tiedä, millon mitenkin, asutaan korvessa ja keskustakin pieni paikkakunta jossa ei tarvii hienostella.

Autoa ajaessa ei sais käyttää mitään villahanskoja tms. Ote ratista ei ole noilla riittävän pitävä, ja äkkitilanteessa sormet luistaa ratilta.

Jatkokysymys... en ole oikein koskaan tykännyt nahkahanskoista, joten "hienojen" ulkovaatteiden kanssa käytän yleensä mustia neulesormikkaita. Voisiko yhtä hyvin käyttää mustia siistejä lapasia, onko ne yhtä "viralliset"?

Vielä kysyn siiis, että onko tämä vain oma tyhmä luuloni joka ei pidä paikkaansa, että lapaset olisi jotenkin lapselliset... itse kyllä tykkään käyttää lapasia... tiedä sitten, kaikkea tuleekin mietittyä sunnuntai-iltaisin...

Yhteistyössä