Ompa ihanaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyttää

Vieras
Juu, lapsen mummo sitten tekstailee ja kyselee lapselta että onko lapsi saanut tällaiset lapaset joululahjaksi.
Rasittavaa. Joo, mummo lähetti lapsille lapaset ennen joulua joissa oli kortit joissa luki hyvää joulua, mummo. Minä käärin lapaset joulupaperiin ja laitoin niihin myös ne kortit sisään.
Mutta vaikka meillä lapset eivät mitään hirveitä lahjavuoria saaneet, lahjat avattiin silti nopeasti eivätkä lapset kiinnittäneet huomiota kortteihin. (osaavat lukea siis, sen verran isoja)

Ja kun tämä lapsi jolle tekstailee, vielä uskoo pukkiin, niin lapsi oli tyytyväinen kun joulupukin muori on kutonut hänelle. Joten en tuonut esiin että ne on mummolta.

Hohhoijaa. Olisiko niin kauheaa auttaa vanhenmpia antamalla yhdet lahjat sillä tavalla, että osaltaan kerryttäisi sitä joulupukin tuomaa lahjamäärää? Vai kyseleekö vielä juhannuksena niistä lapasista?
Tämä olisi ollut ensimmäinen kerta kun olisi antanut jotain sillä tavalla että olisi mennt joulupukin piikkiin.

Kun kerran tulivat ennen joulua niin olisin antanut sellaisenaan lapselle mummolta hyvän joulun toivotuksena, aivan kuten mummo varmasti oli tarkoittanutkin.

Sitten olisin sanonut lapselle että soittaa mummolleen, kiittää lapasista ja toivottaa hyvät joulut. Mummo on sen verran huomiota ansainnut lapsenlapseltaan.

No ongelma on se että tulee tunne, että pitäs varmaan nyt sellainen fanfaari laulaa anopille. Soittaa sille ja laulaa koko perheen voimin neliäänisenä että "kiitos lapasista".

Tai tällainen tunne tulee. Rasittavaa että aikuinen ihminen ei voi omille lapsenlapsillleen antaa mitään jos siinä ei lue kissankokoisin kirjaimin että "kiitä minua tästä ikuisesti". Minä olen antanut nämä sinulle."

[QUOTE="a p";25372769]No ongelma on se että tulee tunne, että pitäs varmaan nyt sellainen fanfaari laulaa anopille. Soittaa sille ja laulaa koko perheen voimin neliäänisenä että "kiitos lapasista".

Tai tällainen tunne tulee. Rasittavaa että aikuinen ihminen ei voi omille lapsenlapsillleen antaa mitään jos siinä ei lue kissankokoisin kirjaimin että "kiitä minua tästä ikuisesti". Minä olen antanut nämä sinulle."[/QUOTE]

Hän ei varmasti halua sitä fanfaaria, uskoisin että lapsen sanoma "kiitos" riittää.

Kun kerran tulivat ennen joulua niin olisin antanut sellaisenaan lapselle mummolta hyvän joulun toivotuksena, aivan kuten mummo varmasti oli tarkoittanutkin.

Sitten olisin sanonut lapselle että soittaa mummolleen, kiittää lapasista ja toivottaa hyvät joulut. Mummo on sen verran huomiota ansainnut lapsenlapseltaan.

Joo. Mutta kun lahjojen ostaminen jäi itselläkin viime tippaan, ja niitä oli vähemmän kuin viime vuonna, muutenkin, niin laitoin sen takia lapaset mukaan. Tulivat noin viikkoa ennen joulua.

Mua muutenkin alkanut vähitellen stressata noiden lapasten ollenkaan ottaminen. Kun niistä puhutaan oikeasti joka vierailulla, ja minulle on aiemmin jäänyt jotain viimeistelytöitä niissä.

Antaisi olla kokonaan.

[QUOTE="a p";25372788]Joo. Mutta kun lahjojen ostaminen jäi itselläkin viime tippaan, ja niitä oli vähemmän kuin viime vuonna, muutenkin, niin laitoin sen takia lapaset mukaan. Tulivat noin viikkoa ennen joulua.

Mua muutenkin alkanut vähitellen stressata noiden lapasten ollenkaan ottaminen. Kun niistä puhutaan oikeasti joka vierailulla, ja minulle on aiemmin jäänyt jotain viimeistelytöitä niissä.

Antaisi olla kokonaan.[/QUOTE]

Se ei ole keltään, kaikkein vähiten lapselta, pois jos yksi paketti lapsen saamissa lahjoissa onkin joulupukin (lue: teidän) sijasta mummolta.

Sulla on käsittämätön ajattelutapa..

Se ei ole keltään, kaikkein vähiten lapselta, pois jos yksi paketti lapsen saamissa lahjoissa onkin joulupukin (lue: teidän) sijasta mummolta.

Sulla on käsittämätön ajattelutapa..

Ehkä ei. En ole ihan varma mitä lapsi ajattelee siitä että ei saa esim. lähellekään yhtä monta lahjaa kuin kaverit. Ajatteleeko että hän oli vähemmän kiltti kun pukki toi vähemmän.

Joo, mutta helppohan sun on sanoa. Varmaan lapsesi saa suvulta monta lahjaa. Nehän ne on ensimmäisenä haukkumassa ahneeksi, jotka saa hoitoapua ja muuta.

Miten se on mummoltakaan pois jos antaisi kerran elämässään ihan hyvää hyvyyttään, eikä kiitosten toivossa? Iloitsisi siitä että lapsi vielä luulee, että joulupukin muori ne on tehnty, tai tontut.

[QUOTE="a p";25372817]Ehkä ei. En ole ihan varma mitä lapsi ajattelee siitä että ei saa esim. lähellekään yhtä monta lahjaa kuin kaverit. Ajatteleeko että hän oli vähemmän kiltti kun pukki toi vähemmän.

Joo, mutta helppohan sun on sanoa. Varmaan lapsesi saa suvulta monta lahjaa. Nehän ne on ensimmäisenä haukkumassa ahneeksi, jotka saa hoitoapua ja muuta.[/QUOTE]

Siis yhtä montahan niitä lahjoja lapsella oli joka tapauksessa!! Ja jo lukuiässä olevan lapsen on hyvä ymmärtää (vaikka uskoisikin joulupukkiin) että niitä lahjoja voi saada muiltakin kuin pelkästään joulupukilta. Esim. hyvin usein kaveritkin ostavat lahjoja toisilleen joulun alla ja ne on osattava ottaa vastaan ja sanoa kiitos. Vai meinaatko tulevaisuudessa nekin sosialisoida pukin antamaksi?

Enkä ole ahneeksi sinua sanonut. Ihmettelen vain haluttomuuttasi antaa mummolle kiitosta niistä lapasista. Ja turha sun on lähteä arvailemaan meidän tilannetta, siitä ei nyt puhuttu.

[QUOTE="a p";25372826]Miten se on mummoltakaan pois jos antaisi kerran elämässään ihan hyvää hyvyyttään, eikä kiitosten toivossa? Iloitsisi siitä että lapsi vielä luulee, että joulupukin muori ne on tehnty, tai tontut.[/QUOTE]

Sitä kutsutaan hyvien tapojen opettamiseksi. Ihan sama kun sinä odotat lapseltasi kiitosta siitä kun annat hänelle synttärilahjan (ja ehkä jopa mielipidettä oliko mieluisa/sopiva yms.).

Oletko selittänyt mummolle että laitoit lapaset joulupukilta tuleviin paketteihin, joten lapsi ei voi tietää että ne tulibatkin mummolta? Jos et ole niin eihän hän voi sitä tietää. Ja sä voit kyllä korjata asian niin että sanot lapselle että ne tumput oli muuten mummon kutomat, soitapa ja kiitä häntä niistä. Pieni juttu lapselle (susta en tiedä), mutta iso asia mummolle.

Yhteistyössä