Sopivat silmämeikit herkille silmille?

"Yrittäjä"
[QUOTE="vieras";26134117]Skin Deep ei pisteytyksellään ärsyttävyydestä kerro vaan laskee "haitallisuusnumeronsa" ainesosaluettelon perusteella. Säilöntäaineiden määrä ym. voi myös vaihdella tuotteesta toiseen vaikka tuotesisältö olisi lähes sama. Ja kyse oli siis siitä, että monet herkkäsilmäiset käyttävät juuri tuota maskaraa, koska se ei ärsytä. Ei siitä, että se olisi jotenkin erityinen ainesosiltaan.

Itse käytän täysin luonnonkosmetiikkaa muuten, mutta ripsiväri on tavallinen. En usko, että ripsistä ja siitä pienestä alasta, joka ihoon koskee, pystyy tulemaan yhtään mitään verrattuna mihin muuhun tahansa kosmetiikkaan. Eli ainut kriteeri ripsivärivalinnalle on, ettei se aiheuta ärsytystä.[/QUOTE]

Jos satuit avamaan sen linkin, niin siellä kohdassa Allergies loukiteltiin tui Lancomen maskara keskimääräistä enemmän ärsyttävänmäksi.
 
yrittaja
[QUOTE="vieras";26134133]Ja tuosta Max Factorin esimerkkimaskarasta voisi esimerkiksi sanoa, että siinä oleva bentsyylialkoholi aiheuttaa monille oireita, on luokiteltu juuri tuolla Skin Deepissä selvästi haitalliseksimonella tapaa (6) ja sitä saa luonnonkosmetiikassa käyttää ja käytetäänkin erityisesti Ecocert-tuotteissa. Että ei voi tehdä yksinkertaistuksia noista jutuista. Itse vältän sitä luonnonkosmetiikass ja se sulkee monia tuotteita pois. Esim. Couleur Caramelin tuotteissa sitä on.[/QUOTE]

Bentsyylialkoholi aiheuttaa erittain vahan mitaan allergiaa, se on luokiteltu allergia-ominaisuuksiltaan vahaiseksi (low) tuolla Skin Deepissa. Sita loytyy luonnosta sellaisenaan, joten sita saa kayttaa luonnonkosmetiikassa.

Totta on tietenkin, etta mille tahansa aineosalle (oli luonnollinen tai synteettinen) voi olla allerginen tai herkistya.

Ma en tieda ainakaan mitaan maskaraa ilman bentsyylialkoholia.
 
"vieras"
Cliniqueta minäkin suosittelisin. Silmien kirvelyn aiheuttajaa lähtisin kyllä etsimään ensin ihan lähimmistä tuotteista, eli se riposiväri on se joka tulee lähimmäs limakalvoja. Eli kokeile ensin vaihtaa ripsiväriä ja jätä ne muut tuotteet hetkeksi käyttämättä ja jos ripsiväri toimii, niin sitten taas kokeilet seuraavaa.
 
Mulla tavalliset ripsivärit ja rajauskynät alkaa kutittaa niin, että silmät vuotaa ihan urakalla. Myöskin helposti tulee roska silmässä -efekti, minkä kyllä oon arvellut johtuvan vähänkin kuivahtaneesta ripsarista (eli myös meikkien käyttöikäsuosituksia kannattaa ehdottomasti noudattaa!).

Vaihdoin ripsivärin ja rajaustuotteen molemmat Lumenen Sensitive Touch-sarjaan, toimii oikein hyvin kunhan tosiaan vaihtaa ajoissa "tuoreisiin" vaikka entistäkin olisi jäljellä. Vedenkestäviä eivät taida olla, mutta toimivat ainakin minulla hyvin arkikäytössä.
 
"vieras"
Bentsyylialkoholi aiheuttaa erittain vahan mitaan allergiaa, se on luokiteltu allergia-ominaisuuksiltaan vahaiseksi (low) tuolla Skin Deepissa. Sita loytyy luonnosta sellaisenaan, joten sita saa kayttaa luonnonkosmetiikassa.

Totta on tietenkin, etta mille tahansa aineosalle (oli luonnollinen tai synteettinen) voi olla allerginen tai herkistya.

Ma en tieda ainakaan mitaan maskaraa ilman bentsyylialkoholia.
No juuri tuossa Lancomessa sitä ei ole, mutta se ei ollut jutun pointti (ja siinä on formaldehydisäilöntäainetta). En tarkoittanut, että bentsyylialkoholi olisi superherkistäjä, mutta aiheuttaa kyllä allergiaa. Toki varmaankin voiteissa enemmän ja ripsivärissä vaan ihan marginaalisesti. Tarkoitus oli sanoa, että ei luonnonkosmetiikkaan pidä suhtautua niin, etteikö siellä olisi joitakin aineita, joita kannattaisi välttää varsinkin tuotteissa joita isolle alalle levittää. Vaikka joku aine on luonnosta, niin se saattaa olla hyvinkin haitallinen. Varsinkin noissa bentseenirenkaisissa aineissa, joita lähes kaikki säilöntäaineet ovat, on huonoja vaikutuksia (vaikuttavat estrogeenireseptoreihin). Niistähän saadaan kivoja luonnolliselta kuulostavia säilöntäaineita kuten nyt tullut japaninkuusamauute, joka on käytännössä lähes samaa kuin parabeenit. Tai "luonnollinen" greipinsiemenuute, jota saa käyttää luonnonkosmetiikassa, mutta joka käsittelyn jälkeen onkin bentsetoniumkloridia (eli desinfioinnissa käytettyä kemikaalia).
 
"vieras"
Itse olen ostanut Lumenen tuotteita. Esim. sensitive touch-sarjan rajauskynän ja mascaran. Muutenkin Lumenen tuotteet/voiteet on hyviä mulle kun on herkkä couperosa-iho ja arat silmät.
 
Beep
[QUOTE="vieras";26135349]Itse olen ostanut Lumenen tuotteita. Esim. sensitive touch-sarjan rajauskynän ja mascaran. Muutenkin Lumenen tuotteet/voiteet on hyviä mulle kun on herkkä couperosa-iho ja arat silmät.[/QUOTE]

Mulle taas ei noi sensitivet käy. Mietinkin et miten ne eroaa sitten tavallisista kun ei ole aineosaluettelosta selvinnyt.
 

Yhteistyössä