Sopiva rangaistus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Meidän 8-vuotias oli sitten mennyt tekemään typeryyksiä kaverinsa kanssa. Olivat naapurin pihalta kantaneet tavaroita tielle, kaivaneet kesäkukat maasta, nostaneet pari kukka-amppelia maahan, laittaneet roskia postilaatikkoon yms pientä "kivaa" |O Ilmeisesti tämä kaveri oli aloittanut nämä typeryydet ja meidän poika oli sitten toiminut lähinnä yllyttäjänä :headwall:

Tänä iltana mennään sitten pyytämään naapureilta anteeksi ja poika joutuu ostamaan naapurille uudet kukat, joihin kerää rahat kitkemällä ja tekemällä muita kotitöitä. Lisäks kolmeen päivään ei saa poistua kotoa / omalta pihalta, eikä kutsua kavereita. Onko sopiva rangaistus?

Minä olisin varmaan antanut viikon kotiarestia!;)
Tuo anteeksipyyntöhän se tärkein on, silmiin katsoen!
Ja hyvä, että joutuu tienaamaan rahat kukkiin. Toivottavasti se kaverikin saa rangaistuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja muumis:
Minä olisin varmaan antanut viikon kotiarestia!;)
Tuo anteeksipyyntöhän se tärkein on, silmiin katsoen!
Ja hyvä, että joutuu tienaamaan rahat kukkiin. Toivottavasti se kaverikin saa rangaistuksen.

Muuten ois meilläkin tullut koko viikko arestia, mutta kun joutuu jo olemaan päivisin 6-7 tutia yksin, niin en raaskinut tuota kolmea päivää enempää antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
juu on.
Mun mielestä on oikein että joutuu korvaamaan aiheuttamansa vahingot. Pääskö tämä toinen poika ilman mitään rangaistusta.

Kaveri menee tänään päivällä sopimaan naapureiden kanssa, en tiedä onko muuta rangaistusta tulossa kuin kaverikieltoa muutama päivä.

Voi kökkö.. soitin äsken pojalla ja sanoi jo käyneensä pyytämässä anteeksi. Mutta voikohan tuohon nyt luottaa, vai yrittääkö se vaan välttää pelottavan tilanteen :| Mie en ees tunne niitä naapureita, niin aika noloo on mennä kysymään, että kävikö poika vai ei. Tosi kiva tutustua naapureihin tälläisissä merkeissä :whistle:

Ilman muuta kysyt naapuriltakin. Kysyt, että onkos poika jo käynyt anteeksipyytämässä kun niin lupasi tehdä, ja jos vastaus on kielteinen käyt hakemassa juniorin mukaasi. Jos myöntävä, sitten asia on kunnossa.

Hyvä rangaistus mielestäni, alkuperäiseen kysymykseesi.

On sopiva rangaistus, ton ikäselle on noloa mennä pyytämään töllön töitään anteeksi. Mä ite kävisin lapsen kans varmistamassa että on varmasti anteeksi pyytänyt, eikä yritä luistaa tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Ilman muuta kysyt naapuriltakin. Kysyt, että onkos poika jo käynyt anteeksipyytämässä kun niin lupasi tehdä, ja jos vastaus on kielteinen käyt hakemassa juniorin mukaasi. Jos myöntävä, sitten asia on kunnossa.

Hyvä rangaistus mielestäni, alkuperäiseen kysymykseesi.

peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
On sopiva rangaistus, ton ikäselle on noloa mennä pyytämään töllön töitään anteeksi. Mä ite kävisin lapsen kans varmistamassa että on varmasti anteeksi pyytänyt, eikä yritä luistaa tilanteesta.

just näin

On sopiva ja kannattaa siellä naapurissa vielä käydä, itse tuumaisin pojalle että eikai se ole pahitteeksi pyytää sitten vaikka kaksikin kertaa anteeksi mutta siellä ovella käydään yhdessä ja piste.

Minusta tämä on oikein luonteva ja elämänläheinen tapa tutustua naapureihin. Itse ajattelisin sinun ja poikasi tullessa anteeksipyyntökäynnille, että on tervejärkinen, vastuuntuntoinen ja kunnollinen ihminen ja perhe naapurina.

Piika-äiti