Sopiiko nämä vaatteet häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vi e ras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun mielestäni ihan hyvä kokonaisuus. Ja niille besserwissereille, joiden mielestä mekko olisi osoitus hyvästä mausta ja kohteliaiden tapojen ymmärtämisestä, niin voin sanoa käyttäessäni ammattitaitoista pukeutumisneuvojaa, että minun kohdallani päädytään aina housuihin olipa minkälaiset kemut kyseessä. NÄytän niin teennäiseltä hameissa ja mekoissa ja vaikka olen neuvojaa pyytänyt moneen kertaan etsimään minulle sopivan mekon, päädymme jokaikinen kerta myös siihen että housut sopivat minulle luonteeni ja olemukseni vuoksi. Minusta ei ole somaksi pikku rouvaksi, ei missimäiseksi kaunottareksi, ja koska olen ns. ulkoilmaihmisiä, minusta saa naisellisen istuvilla yläosilla ja erilaisilla housuilla. Kapritkin ovat olleet edustusasuina, muta niiden kanssa myös yhdistettiin tyylikkäät korkokengät. Joten anna ap mennä vain. Jonkun kotelomekko voi olla sekin halpistuotantoa ja sieltä sitten kehnosti istuvat rintsikat luovat omet muhkuransa vartaloa nuolevassa asussa.

Jos se on kaunis tunika, niin mielestäni ihan ok. Caprit ymmärrän, jos esim. on ylipainoa ja tunika sukkahousujen kanssa olisi liian lyhyt. Eli on ok, JOS tunika on kesäinen ja juhlava ja caprit ovat mallia suorat housut.

Miksi edes tulin kysymään täältä kun ei saa muuta kuin kurjan mielen kun vain vittuillaan. Kyllä minulle ainakin on sanottu että sopii hyvin sellaisiin maalaishäihin/maatilamatkailutila häihin missä on eläimiä ja latotunnelma.

Kunhan vaatteet ovat siistit. Tuskin sinua on kutsuttu häihin vieraiden muotinäytökseen, kutsutuksi tuleminen juontaa juurensa ihan jonnekin muualle.
Voit rauhassa pukeutua vaatteisiin joissa viihdyt ja jotka sinulla on valmiina, kuulostavat hyviltä.

• Tykkää
Reactions: abeena
Miksi edes tulin kysymään täältä kun ei saa muuta kuin kurjan mielen kun vain vittuillaan. Kyllä minulle ainakin on sanottu että sopii hyvin sellaisiin maalaishäihin/maatilamatkailutila häihin missä on eläimiä ja latotunnelma.

Sä kysyit mielipiteitä ja niitä sait, ikävä juttu että mielipiteet eivät miellyttäneet. Sait myös muita ehdotuksia juhlavaatteiksi. Jos olet jo päättänyt laittaa suunnittelemasi asukokonaisuuden, niin miksi vielä kyselet?

Minun mielestäni ihan hyvä kokonaisuus. Ja niille besserwissereille, joiden mielestä mekko olisi osoitus hyvästä mausta ja kohteliaiden tapojen ymmärtämisestä, niin voin sanoa käyttäessäni ammattitaitoista pukeutumisneuvojaa, että minun kohdallani päädytään aina housuihin olipa minkälaiset kemut kyseessä. NÄytän niin teennäiseltä hameissa ja mekoissa ja vaikka olen neuvojaa pyytänyt moneen kertaan etsimään minulle sopivan mekon, päädymme jokaikinen kerta myös siihen että housut sopivat minulle luonteeni ja olemukseni vuoksi. Minusta ei ole somaksi pikku rouvaksi, ei missimäiseksi kaunottareksi, ja koska olen ns. ulkoilmaihmisiä, minusta saa naisellisen istuvilla yläosilla ja erilaisilla housuilla. Kapritkin ovat olleet edustusasuina, muta niiden kanssa myös yhdistettiin tyylikkäät korkokengät. Joten anna ap mennä vain. Jonkun kotelomekko voi olla sekin halpistuotantoa ja sieltä sitten kehnosti istuvat rintsikat luovat omet muhkuransa vartaloa nuolevassa asussa.

Eihän täällä ole sanottu että pitäisi laittaa mekko!!!

Joo, täältä valitettavasti saa tosi kurjia kommentteja, sen olen huomannut. Olen tosi harvoin käynyt ja aina vaan alemmas on mennyt juttujen taso kun uudestaan poikkean.

Tunika on mielestäni oikein hyvä. Mulla on itselläni sellaiset kapeahkot suorat housut -tyyppiset caprit ja ne sopivat hienosti vähän juhlavamman tunikan kanssa. Ja ei ne leggarit mikään katastrofi ole, kokonaisuus ratkaisee kuitenkin.

Olen itsekin tyyppiä joka tuntee itsensä todella vieraaksi hameissa ja mekoissa. Jouduin kuitenkin osallistumaan huhtikuussa erääseen juhlaan, johon ostin kotelomekon. Ihan hyvin kuitenkin niiden kanssa pärjäsin. Kotelomekkoa voi käyttää vaikkapa jonkin kevyen isohkon huivin tai jakun kanssa tms., ts. se on monikäyttöinen vaate jos ei osta kauhean kukertavaa vaan pelkistetyn hillityn yksivärisen.

[QUOTE="Nelli";29990474]Sä kysyit mielipiteitä ja niitä sait, ikävä juttu että mielipiteet eivät miellyttäneet. Sait myös muita ehdotuksia juhlavaatteiksi. Jos olet jo päättänyt laittaa suunnittelemasi asukokonaisuuden, niin miksi vielä kyselet?[/QUOTE]

No niinpä niin, hän pyysi mielipiteitä, ei solvauksia.

[QUOTE="Nelli";29990474]Sä kysyit mielipiteitä ja niitä sait, ikävä juttu että mielipiteet eivät miellyttäneet. Sait myös muita ehdotuksia juhlavaatteiksi. Jos olet jo päättänyt laittaa suunnittelemasi asukokonaisuuden, niin miksi vielä kyselet?[/QUOTE]

Koska halusin mielipiteitä. En kuitenkaan ala osteelmaan uusia sen takia että muutaman tunnin juhlin jonka jälkeen vaatteet jäisivät kaappiin homehtumaan.Eikä samat vaatteet välttämättä istu enää vuoden päästä päälle joten turha ajatella että tulee muitakin juhlia,mielummin niin että näitä käyttää myöhemminkin. Ja kun kyseessä nyt ei ole mitkään trikoot. Normaalisti en käytä edes tunikoita. Ei ole varaa ostaa uusia pukuja ja nämäkin ovat vielä käyttämättömiä.

Minä oon ollut yksissä häissä, missä kaasolla oli päällään musta tunika, mustat leggarit ja jotkut pikkukengät. Ei koruja, eikä hiuksia laitettu mitenkään erikoisemmin. Ei miun mielestä sopinut ollenkaan kaasolle. Jos on siistit ja asustaa koruilla ja hiukset on muuten kun roikkumassa olkapäille, niin voisi miun mielestä sopia vieraalle.

Ja vaatteissa on esim.pitsiä ja caprit ovat mallia suorat ja sitten koruja, ja caprit nyt ei ole mikään varma juttu edes,kunhan kysyin sopiiko.Ilmeisesti palsta on sitä mieltä että ovat mökkivaatteet mutta oikeassa elämässä kukaan ei ole niin sanonut. No,minä sen kuitenkin päätän mitä laitan mutta en nyt odottanut että ihan ruvetaan vittuilemaan.

Ja hiukset laiteaan enkä ole kuin pahanen vieras vain. Kuten aiemmin todettu vieraissa tulee olemaan muitakin "tavis" vaatteiden suosijia mutta myös niitä hienohelmoja(tosin se lehmänpaska voi olla kurja juttu siellä mekon helmassa).

Koska halusin mielipiteitä. En kuitenkaan ala osteelmaan uusia sen takia että muutaman tunnin juhlin jonka jälkeen vaatteet jäisivät kaappiin homehtumaan.Eikä samat vaatteet välttämättä istu enää vuoden päästä päälle joten turha ajatella että tulee muitakin juhlia,mielummin niin että näitä käyttää myöhemminkin. Ja kun kyseessä nyt ei ole mitkään trikoot. Normaalisti en käytä edes tunikoita. Ei ole varaa ostaa uusia pukuja ja nämäkin ovat vielä käyttämättömiä.

No niin, eli pistät sen mitä suunnittelitkin, eikä kannata enempää kysellä muiden mielipiteitä. Täällä nyt useimmat sattuivat olemaan sitä mieltä, että tunika ja caprit eivät ole häihin sopiva asu, mutta jos ne haluat laittaa, niin saathan toki niin tehdä. Jos ne sinusta on ok ja tunnet olosi juhlavaksi, niin sittenhän mitään ongelmaa ei ole. Tuskin ne sinua ovelta käännyttävät poiskaan, vaikka menisit säkki päällä.

[QUOTE="Nelli";29990511]No niin, eli pistät sen mitä suunnittelitkin, eikä kannata enempää kysellä muiden mielipiteitä. Täällä nyt useimmat sattuivat olemaan sitä mieltä, että tunika ja caprit eivät ole häihin sopiva asu, mutta jos ne haluat laittaa, niin saathan toki niin tehdä. Jos ne sinusta on ok ja tunnet olosi juhlavaksi, niin sittenhän mitään ongelmaa ei ole. Tuskin ne sinua ovelta käännyttävät poiskaan, vaikka menisit säkki päällä.[/QUOTE]

Tuskin käännyttävät, mutta omasta mielestä tuo on liian arkinen asu, ja joissain juhlavissa tilaisuuksissa on tullut mielessä hämmästeltyä vastaavia. Kaikki tosiaan ei pukeudu juhliin, mutta ei se silti tarkoita että se olisi ok. Ainakaan varmaan suurimman osan mielestä. Luulisin.

Mä en ymmärrä miksi vaivautua kysymään mielipiteitä jos ei oikeasti halua niitä kuulla.

Toinen mitä en ymmärrä on se, miten aikuinen (?) voi olla niin lapsellinen että kieltäytyy tekemästä jotain yksinkertaista, esim. pukeutumaan etiketin mukaisesti, koska ei ole "sellainen tai tällainen ihminen". Minäkin tunnen oloni parhaimmaksi t-paidoissa mutta kestän muutaman tunnin juhlat muissakin vaatteissa jotka sopivat tilaisuuteen paremmin.

Mekoissa on hirveät kaula-aukot enkä voi sellaisia käyttää tietystä syystä joten ne jää pois laskuista. Musta jakku on mutta siinä tulee kuuma ja se on päällä ahdistava,puseroissa ei ole kuin pitkähihasia ja niissä näkyy kainaloissa heti hiki. Vaaleat pitkät suorat housut omistan muttei ole yläosaa ja puolihameen mutta ei siihenkään ole yläosaa,hametta en ole ikinä käyttänyt. Yläosan pitää olla peittävä tietystä syystä joten se on aika haaasteellinen tehtävä kun pitäisi olla myös sellaien ettei tule hiki.

Mun mielestä jokaisen aikuisen pitäisi omistaa siistit vaatteet, ei kukaan oo niin "tuulipukutyyppiä" ettei vois juhliin pukeutua. Vaatteet on osa sitä mikä tekee juhlasta juhlan.
Ei mun mies esim. tykkää kravatista lainkaan mutta juhliin aina sen laittaa, töihin myös jos on sellainen meno johon tulee pukeutua siistimmin.

En ikinä kehtais antaa lasteni mennä häihin crokseissa ja verkkareissa/farkuissa ja miehellä kuin miehellä tulee mielestäni olla juhlissa puku. Farkut ei oo aikuisen miehen juhla-asu, oli sitten ristiäiset tai häät.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Käy ostamassa joku siisti pusero suorien housujen seuraksi. Vaikka et mekkotyyppiä olisikaan on varmasti kurja huomata olevansa alipukeutunut. Tunikan ja mekon väliin mahtuu aika paljon.

Ainakin on satakertaa parempi kuin joku tunika. Joku juhlava kauluspaita (ei perus puuvilla-) ja nätit korut ja hiukset laitettuna, siistit kengät (ei sandaalit).

Niin, pieni "vaara" on että näyttää tarjoilijalta. Mutta tosiaan, paljon parempi tuo.

Kaupoista löytää kyllä helposti edullisesti juhlavia paitoja, joita voi käyttää myöhemmin vaikka baarissa farkkujen kanssa.

Juu, älä valkoista paitaa ja mustia suoria housuja laita, ettet joudu kantamaan lautasia kesken juhlan. :)

Mutta jos ne sun housut oli vaaleat niin joku niihin sopiva nätti paita. Ehdottaisin jotain muuta kuin kauluspaitaa kun niitäkin on runsaasti tarjolla. Ei trikoopaitaa vaan joku nätti juhlava, varmasti löytyy muutamalla kympillä.

Yhteistyössä