Somali nuoret lukioissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmen viikon shokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmen viikon shokki

Vieras
Olin tässä pari viikkoa sitten tyttären lakkiasissa ja huomasin miten paljon ulkomaalaisia varsinki somali nuoria pääsi ylioppilaaksi. Mutta huomiooni kiinitti yhden suomalaisen isän kenen lapsi oli myös valmistumassa ja hän arvosteli kovan ääneen miten "Neekerit eivät ansaitse koulutusta" ja hänellä oli myös pokkaa sanoa lukion rehtorille, että miten tämä ei ilmoittanut, että neekerit käyvät samaa lukiota kuin hänen lapset, Olen vieläkin shokissa..

Olin tässä pari viikkoa sitten tyttären lakkiasissa ja huomasin miten paljon ulkomaalaisia varsinki somali nuoria pääsi ylioppilaaksi. Mutta huomiooni kiinitti yhden suomalaisen isän kenen lapsi oli myös valmistumassa ja hän arvosteli kovan ääneen miten "Neekerit eivät ansaitse koulutusta" ja hänellä oli myös pokkaa sanoa lukion rehtorille, että miten tämä ei ilmoittanut, että neekerit käyvät samaa lukiota kuin hänen lapset, Olen vieläkin shokissa..
Taidat olla Sipilä kun olet shokissa.

Tottakai somalit voivat suorittaa lukion ja korkeimpiakin tutkintoja. Heillä vain on erilainen arvostelusysteemi kuin esimerkiksi kantasuomalaisilla. Helpot koekysymykset jne.

Mä olin kerran Prismassa ostoksilla tiistaina puolen päivän jälkeen. Huomioni kiinnittyi pitkähiuksiseen mieheen, joka sanoi henkilökunnan nuorelle pojalle, että hintit ei kuulu helluntailiikkeeseen. Hänellä oli pokkaa sanoa se vinkuvalla ja vaikeroivalla äänellä. Olen vieläkin shokissa.