solmussa: oikeastiko sun mielestä on lapsen vika jos sitä käytetään seksuaalisesti hyväksi?

• Viestiketjun aloittaja una
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Ei helvetti miten joku kehtaa tollai kommentoida. Siis ne jotka on raiskattu niin on syypäitä siihen että on tulleet raiskatuks, nyt taitaa jollai iso pyörä heittää tyhjää todella pahasti. Ne on uhreja ja syyttömiä siihen mitä niille on tapahtunu, syyllinen ja syypää on raiskaaja ite.
Siis mullako viiraa jos sanon ettei se ollut lapsen vika, mutta vanhempien tulisi opettaa lasta puolustamaan itseään.

Ja kuten jo totesin että sillehän ei voi mitään jos kauhusta kankeana ei pysty toimimaan mitenkään.

SELVENNÄTKÖ KIITOS?
minä itse olin setäni insestin uhri. Ei pikkuinen, alle kouluikäinen oiki ymmärrä mitä siinä tapahtuu,ku se tilane ei koskaan olut mitenkään pelottava,jotenkin jännittävä vain. ( setäni uan 8v vanhempi)koskaan en musita että hän olis satuttanut, mutta se että hän edes koskettelee tai käskee mun silitämään elintään jo insestiä.
Olitko sinä 2 ja setäsi 10v? Kyllä teillä on huonot eväät ollut kaikilla perheessänne. :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
vieras:
Lasta ei raiskattu, kun aikuinen pakottaa lapsen ottamaan suihin.. Ei jeesus sä OLET sekaisin.

sä olet nyt itse sekaisin:) Tytön äiti kirjoitti: Yhdyntää ei tapahtunut, koska lapsi oli sen ESTÄNYT!! Että mietippä sitä!
Lapsi raiskattiin silti. Vai onko suuseksiin pakottaminen vasta esileikkiä jota i raiskaukseksi voida sanoa?
Millä helkkarilla se lapsi on estänyt raiskauksen? Mietippä sitä!

vieras
vieras:
Lasta ei raiskattu, kun aikuinen pakottaa lapsen ottamaan suihin.. Ei jeesus sä OLET sekaisin.

sä olet nyt itse sekaisin:) Tytön äiti kirjoitti: Yhdyntää ei tapahtunut, koska lapsi oli sen ESTÄNYT!! Että mietippä sitä!
Lapsi raiskattiin silti. Vai onko suuseksiin pakottaminen vasta esileikkiä jota i raiskaukseksi voida sanoa?
Millä helkkarilla se lapsi on estänyt raiskauksen? Mietippä sitä!
Jos lapsi pakotettiin suuseksiin kahdesti, ei hän ole estänyt raiskausta. Eli kyllä se pedofiili onnistui lapsen raiskaamaan, ikävä kyllä.

vieras
vieras:

Miten se lapsi pystyi estämään yhdynnän?
Mutta koko se juttu oli ala-arvoista paskaa ja Solmussa ainoa, joka uskalsi sen kirjoittaa!

Seikkailija Dora
Tää on vihoviimeinen kerta kun tähän enää tätä jankutan.

EN SYYTTÄNYT LASTA

EPÄILIN PROVOKSI USEIN RISTIKKÄISYYKSIEN VUOKSI

KETJUA MUOKATTIIN; eli aloitus nyt kaukana totuudesta

SELVISIKIN JO ETTÄ TOISELLA PALSTALLA TARINA IHAN ERI.

Ja juuh, kannatan täyttä päätä pedofiilien kuolemantuomiota.
et ikinä vastannu siihen että miks jaksoit ottaa kantaa tapaukseen jos niin vahvasti epäilet provoks.

ja sit onko linkkiä siihen että on muualla kirjoittanu eri asioita? yritin ettiä mutta noi ketjut venyy.

Just
Voi jessus.

Asianro 1) Opettele lukemaan

Asianro 2) Opettele lukemaan niin ettet irroita asioita yhteyksistään niin että ne miellyttävät sinua.

Valtavirrasta poikkeava mielipiteeni selvennökseksi perskärpäselle on tämä;

mielestäni 10 vuotiaan lapsen tulee osata puolustaa itseään, käsittää ettei aikuisen miehen sukupuolielimen hyväily ole hänen tehtävänsä vaikka olisikin miehellä kuinka kipeä jalka tahansa.

Kyseisessä tapauksessa lapseen oli vedottu tuntein, jonka ei mielestäni pitäisi enää 10 vuotiaana mennä läpi. Ei väkivaltaa tms.

Epäilinkin koko tarinaa provoksi. Toiseksikkin aloittaja oli antanut hyvin ristiriitaisia tietoja tapahtumasta.

Mielestäni on vanhempien tehtävä valistaa näissä asioissa lapsia niin että pahimman mahdollisen tilanteen tullessa lapsi osaa a) juosta karkuun b) purra, huutaa potkia .

Sille vanhempina emme voi mitään jos lapsi hyytyy tilanteessa niin ettei osaa toimia.

Enkä missään vaiheessa sano että tämä tapahtuma olisi lapsen vika. Ei tietenkään.
Kai sä tiedostat että jopa aikuinen voi uhattuna "hyytyä" pelosta ja kauhusta niin ettei osaa huutaa, purra eikä potkia? Miten tätä voisi odottaa kymmenvuotiaalta, jonka päällekäyjä on pari-kolmekertaa isompi aikuinen, lapsesta vastuussa oleva ihminen jota on varmasti käsketty totella (yökylässä kaverilla = kaverin vanhempia totellaan).

Sä oot varmaan niitä tyyppejä joita kukaan ei voi raiskata tai pahoinpidellä, "kun mä ainakin sit vaan hakkaisin ja potkisin ja huutasin apua niin ne ei vois mulle mitään"?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Oletteko äidit kertoneet ja varoitelleet alle 10 vuotiaille tytöillenne pedofiileista ja neuvonut mitä pitää tehdä jos mies tarjoaa sukuelintään?
Herrajumala. Onko täällä äitejä jotka eivät ole selittäneet 10 vuotiaalle tytölleen ettei hänen missään tapauksessa tarvitse koskea kenenkään sukupuolielimiin?????
ja olekko sie tajunnu sen, että se 10-vuotias lapsi ei ymmärrä ollenkaan sitä tilannetta? ei 10-vuotias varmastikkaan tajua että mihin se jalanhoitotilanne oli menossa? koska ei tuon ikäsellä piä olla vielä mitään omakohtasta kokemusta mistään seksuaalisesta, ei edes vihjailevasta.

tottakai jokaikinen äiti ja isä selittää jälkikasvulleen että oman privaattipaikat on tosiaanki niitä: privaatteja. joihin EI SAA koskea kukaan! poikkeuksena lääkäri jos se on jonkun sairauden tutkimisen vuoksi pakollista.

kaikki 10-vuotiaat ei tosiaankaan polta kessua ja jaa pillua steissillä jotenka paljon on myös niitä 10-vuotiaita jotka luottaa kavereidensa vanhempiin aivan samalla lailla ku omiinsakin, heillä ei silloin ole myöskään sitä vaistoa joka sanoo että tämä tilanne johtaa johonki ikävään. ja niin miun mielestä asioitten pitäiski olla. eikä niin että pitää pelätä ystävän isää tai äitiä :/ heillä

sitten asialla on myös toinenki puoli; jos kerrot varta vasten tuommoselle 10-vuotiaalle, uteliaalle lapselle, että alapäähän ei sitten saa kukaan koskea. niin kuinkakohan moni lapsi alkaa miettimään että miksi ei? varhaisteini-iän kynnyksellä kun ollaan. ja moni varmasti miettii että miksi äiti/isä tuon nyt sano?

vieras
vieras:

Mutta koko se juttu oli ala-arvoista paskaa ja Solmussa ainoa, joka uskalsi sen kirjoittaa!
En tiedä, kun en ollut paikalla. Raiskaus tapahtui silti, vaikka yhdyntää ei tapajhtunut. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että aikuinen kuin lapsikin voi paljon omalla käytöksellään vaikuttaa siihen, iskeekö pedofiili tai raiskaaja. Tietenkin kun lapsi on huoltajiensa vastuulla, niin ne huoltajat voivat aikapaljon vaikuttaa tapahtumiin. Tiedän kyllä, että palstalla suurin osa on erimieltä ja että pedofiilit ja raiskaajat ovat yksin syyllisiä. Syyllisiä he ovat minunkin mielestä, mutta siltikin on jokaisen aikuisen vastuulla, ettei itseään tai omia lapsiaan heidän suuhun syötetä.

Just
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Ei helvetti miten joku kehtaa tollai kommentoida. Siis ne jotka on raiskattu niin on syypäitä siihen että on tulleet raiskatuks, nyt taitaa jollai iso pyörä heittää tyhjää todella pahasti. Ne on uhreja ja syyttömiä siihen mitä niille on tapahtunu, syyllinen ja syypää on raiskaaja ite.
Siis mullako viiraa jos sanon ettei se ollut lapsen vika, mutta vanhempien tulisi opettaa lasta puolustamaan itseään.

Ja kuten jo totesin että sillehän ei voi mitään jos kauhusta kankeana ei pysty toimimaan mitenkään.

SELVENNÄTKÖ KIITOS?
minä itse olin setäni insestin uhri. Ei pikkuinen, alle kouluikäinen oiki ymmärrä mitä siinä tapahtuu,ku se tilane ei koskaan olut mitenkään pelottava,jotenkin jännittävä vain. ( setäni uan 8v vanhempi)koskaan en musita että hän olis satuttanut, mutta se että hän edes koskettelee tai käskee mun silitämään elintään jo insestiä.
Olitko sinä 2 ja setäsi 10v? Kyllä teillä on huonot eväät ollut kaikilla perheessänne. :D
No olipas taas matikkaa. Jos A on "pikkuinen, alle kouluikäinen" ja B on "vain kahdeksan vuotta vanhempi", niin mistä päätellen A on 2 ja B on 10?

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mä oon aina ollut sitä mieltä, että aikuinen kuin lapsikin voi paljon omalla käytöksellään vaikuttaa siihen, iskeekö pedofiili tai raiskaaja. Tietenkin kun lapsi on huoltajiensa vastuulla, niin ne huoltajat voivat aikapaljon vaikuttaa tapahtumiin. Tiedän kyllä, että palstalla suurin osa on erimieltä ja että pedofiilit ja raiskaajat ovat yksin syyllisiä. Syyllisiä he ovat minunkin mielestä, mutta siltikin on jokaisen aikuisen vastuulla, ettei itseään tai omia lapsiaan heidän suuhun syötetä.
Meinaatko siis lapsen pukemista ns.pikku aikuiseksi tms?

En tiedä itkisinkö vai nauraisinko.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Lapsen mieli ei käyttäydy kuten aikuisen, hän valitettavasti tekee niin (esim. "alistuu" hyväksikäyttöön) vaikka tietää sen olevan väärin. Hän myöskin salaa sen, koska häntä pelottaa (ja usein myös uhkaillaan). Vaikka olisi kuinka opetettu puhumaan ja juoksemaan ja puremaan, niin silti. Aikuisena sinä solmussa pystyt käsittelemään nämä asiat ihan eri tasolla kuin 10-vuotias lapsi.
:flower:

vieras
Pedofiilien ja raiskaajien otsassa ei taida olla leimaa, josta heidät tunnistaa. Joten miten lapsi tunnistaa, että oma isoisä/setä/isä/naapuri, johon aikuisetkin luottavat, onkin se, jota pitäisi pelätä? Suurimman osan raiskauksista kun edelleen tekee se tuttu ihminen.

Seikkailija Dora
kerro vielä ihan käytännön asioita mitä voi tehdä! :attn:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Voi jessus.

Asianro 1) Opettele lukemaan

Asianro 2) Opettele lukemaan niin ettet irroita asioita yhteyksistään niin että ne miellyttävät sinua.

Valtavirrasta poikkeava mielipiteeni selvennökseksi perskärpäselle on tämä;

mielestäni 10 vuotiaan lapsen tulee osata puolustaa itseään, käsittää ettei aikuisen miehen sukupuolielimen hyväily ole hänen tehtävänsä vaikka olisikin miehellä kuinka kipeä jalka tahansa.

Kyseisessä tapauksessa lapseen oli vedottu tuntein, jonka ei mielestäni pitäisi enää 10 vuotiaana mennä läpi. Ei väkivaltaa tms.

Epäilinkin koko tarinaa provoksi. Toiseksikkin aloittaja oli antanut hyvin ristiriitaisia tietoja tapahtumasta.

Mielestäni on vanhempien tehtävä valistaa näissä asioissa lapsia niin että pahimman mahdollisen tilanteen tullessa lapsi osaa a) juosta karkuun b) purra, huutaa potkia .

Sille vanhempina emme voi mitään jos lapsi hyytyy tilanteessa niin ettei osaa toimia.

Enkä missään vaiheessa sano että tämä tapahtuma olisi lapsen vika. Ei tietenkään.
Kai sä tiedostat että jopa aikuinen voi uhattuna "hyytyä" pelosta ja kauhusta niin ettei osaa huutaa, purra eikä potkia? Miten tätä voisi odottaa kymmenvuotiaalta, jonka päällekäyjä on pari-kolmekertaa isompi aikuinen, lapsesta vastuussa oleva ihminen jota on varmasti käsketty totella (yökylässä kaverilla = kaverin vanhempia totellaan).

Sä oot varmaan niitä tyyppejä joita kukaan ei voi raiskata tai pahoinpidellä, "kun mä ainakin sit vaan hakkaisin ja potkisin ja huutasin apua niin ne ei vois mulle mitään"?
Huoh...

Menkää lukemaan se alkuperäinen kirjoitus jos se löytyy. Siinä kukaan ei hyökännyt kenenkään päälle, eikä ketään kohtaan käytetty väkivaltaa, eikä sillä uhkailtukkaan.

Siksipä se niin psykedeeliseltä tarinalta kuulosti.

Ja siitä aiheesta oli toinen ketju täällä eilen pyörimässä, jossa kerrottiin et toisella foorumilla tarina ihan eri.
Lasta kohtaan käytettiin seksuaalista väkivaltaa kaverin isän toimesta. Ai niin, mutta eihän sitä lasketa väkivallaksi, kun et laske suuseksiin pakottamista raiskaukseksi.

vieras:

En tiedä, kun en ollut paikalla. Raiskaus tapahtui silti, vaikka yhdyntää ei tapajhtunut. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
ehkäpä tässä väännetään nytten kättä siittä mitä raiskaus terminä tarkottaa. ja suihinotto väkisin tapahtuneena ei täytä raiskauksen määritelmää.

miun henkilökohtanen mielipie on se, että kaikenlainen seksuaalinen pakottaminen on raiskaus. esimerkiksi justiinsa suihinoton pakottaminen, se on miun mielestä raiskaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Meinaatko siis lapsen pukemista ns.pikku aikuiseksi tms?

Pukeutuminen ei ole kuin yksi pieni osa sitä mitä tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
kerro vielä ihan käytännön asioita mitä voi tehdä! :attn:

En mä tiedä, mutta jo se auttaa, että pitää lapsesta huolta ja antaa hänelle hyvin itsetunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Pukeutuminen ei ole kuin yksi pieni osa sitä mitä tarkoitan.
Voitko vähän kertoa enemmän mitä tarkoitat?

Heitteillä oleva lapsi on suuremmassa todennäköisyydessä vaarassa tulla raiskatuksi kuin lapsi jolla on turvallinen koti. Toki vaara on jo että äiti tai isä on se raiskaaja, mutta silloinkinhan se on vanhemman vika...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä