Sokkotreffit tai nettitutun tapaaminen. Eikös silloin ole velvollinen hoitamaan treffit, vaikka ulkonäkö ei miellytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yökyöpeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yökyöpeli"

Vieras
Jos menee jonkun toisen järjestämille sokkotreffeille, niin eikö silloin ole velvollinen hoitamaan treffit kunnialla loppuun asti, vaikka toisen ulkonäkö ei miellyttäisikään?

Tai jos on netissä tutustuttu ja sovitaan tapaaminen, eikös silloin jokaisen pitäisi ymmärtää, että toinen voi näyttää miltä tahansa?

Eri asia tottakai jos omaa ulkonäköä valehdellaan törkeästi tms..

Luulisi vain jokaisen olevan sen verran aikuinen, että pystyy kupin kahvia juomaan ja hetken istumaan tyypin kuin tyypin kanssa. Mikäli se toinen siis käyttäytyy normaalisti.

Lähinnä tuli mieleen vaan, kun ystäväni tapasi netissä miehen (eivät vaihtaneet kuvia tms) ja tapasivat tänään. Ystäväni oli suoraan sanonut miehelle, että kiitos mutta ei kiitos ja kävellyt heti pois. Ei ymmärrä mua, kun sanoin että teki törkeästi.

BlogLemonLaw1.jpg

No jos ei ole edes kuvia vaihdettu ja toinen on ihan täysin muuta kun kuvitellut ja odottanut, kuka siinä viitsii kauemmin roikkua edes kohteliaisuudesta? Toki olisi voinut tunnin vaihtaa kuulumisia ja sitten poistua, mutta jos oli suhteellisen vastenmieleinen ystäväsi mittapuulla, miksi jäädä roikkumaan edes tunniksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Treffeillä käynyt;26208051:
No jos ei ole edes kuvia vaihdettu ja toinen on ihan täysin muuta kun kuvitellut ja odottanut, kuka siinä viitsii kauemmin roikkua edes kohteliaisuudesta? Toki olisi voinut tunnin vaihtaa kuulumisia ja sitten poistua, mutta jos oli suhteellisen vastenmieleinen ystäväsi mittapuulla, miksi jäädä roikkumaan edes tunniksi?

Koska se toinen voi loukkaantua. Mä vältän tahallani loukkaamasta ihmisiä. Tuossa tilanteessa olisin varmaan käynyt pikakahvilla ja vaihtanut muutaman ajatuksen, kiittänyt seurasta ja lähtenyt. Jos mies olisi jälkeenpäin osoittanut kiinnostusta minua kohtaan, niin olisin asiallisesti vastannut, että en itse nyt valitettavasti kiinnostunut tms.

No mulla ei olisi pokkaa lähteä heti pois. Kyllä sen toisen pitäisi olla suorastaan ihan karmivan pelottava hirvitys tai joku itsensä paljastelija, että lähtisin pois. Mikäli toinen osapuoli käyttäytyisi normaalisti ja olisi edes jotenkuten normaalisti pukeutunut, niin kyllä mä nyt edes sen puoli tuntia istuisin.

Mieti omalle kohdallesi, miten toivoisit toisen toimivan sua kohtaan. Tuskin sinäkään tykkäisit jos mies sanoisi sulle ei kiitos ja lähtisi pois nähtyään sun naaman? Ei sitä tarvitse toiselle paljastaa että sun ulkonäkö on perseestä.

No mun mielestä normaali ihminen kyllä jää hetkeksi. MUTTA parempi sanoa sitten suoraan, että ei kiitos, kuin keksiä jotain säälittäviä valheita kuten "hei kuule sori mulle tuli just ihan hirveen tärkee meno. Ethän loukkaannu. Oot ihan kiva ja söpö. Hei pitää mennä!".. Eli ennemmin sitten suoraan, että ei kiitos.

[QUOTE="Nisu";26208062]Koska se toinen voi loukkaantua. Mä vältän tahallani loukkaamasta ihmisiä. Tuossa tilanteessa olisin varmaan käynyt pikakahvilla ja vaihtanut muutaman ajatuksen, kiittänyt seurasta ja lähtenyt. Jos mies olisi jälkeenpäin osoittanut kiinnostusta minua kohtaan, niin olisin asiallisesti vastannut, että en itse nyt valitettavasti kiinnostunut tms.[/QUOTE]

Kävin 90-luvulla paljonkin sokkotreffeillä kun tietokoneet oli vielä hiukka harvinaisuuksia ja voin kertoa että oli semmosia kammotuksia että huh huh. Ymmärrän ystäväsi käytöksen ja toiminnan täysin. Toki sen voi tehdä hienovaraisesti selväksi ettei nyt tule mitään ja sitten poistua paikalta. Turha kai sitä on niitä näitä jutella väkisinkään ja antaa turhaa toivoa toisellekaan.

No jos olisimme sopineet tapaamisen vaikkapa " X-kahvilan edessä kello 18.00" ja mies odottaa mua siinä musta nahkatakki päällä. Ihan turvallisuudenkin takia saattaisin jostain kauempaan ensin katsoa millainen tyyppi sielä odottelee. Jos olisi joku kertakaikkisen katastrofaalinen treffikumppani seisoskelees sielä, niin voisin sitten laittaa vaikkapa viestin, että en pääse ja joku syy perään.

Suoraan päin naamaa en sanoisi.

Mielestäni kohteliasta on istua alas ja juoda kuppi kahvia kaikenlaista jutellen. Jutun voi päättää toteamalla, ettei tämä ole sitä mitä toivon, mutta hyvää jatkoa kaikesta huolimatta. Päätöksen pitää tietysti olla jämäkkä, jotta vastapuoli ei jää mitään elättelemään, vaikka vähän uuno olisikin.

Kävin 90-luvulla paljonkin sokkotreffeillä kun tietokoneet oli vielä hiukka harvinaisuuksia ja voin kertoa että oli semmosia kammotuksia että huh huh. Ymmärrän ystäväsi käytöksen ja toiminnan täysin. Toki sen voi tehdä hienovaraisesti selväksi ettei nyt tule mitään ja sitten poistua paikalta. Turha kai sitä on niitä näitä jutella väkisinkään ja antaa turhaa toivoa toisellekaan.

Mä taas jokusilla sokkotreffeillä käyneenä EN ymmärrä, sillä parista kaverista jotka ei sytyttäneet pätkääkään, on jäänyt mun elämään kuitenkin pysyviä ihmissuhteita ihan kaveripohjalta. Yhdelle olin apuna valitsemassa kihlasormusta nykyiselle vaimolleen ja yksi on johtanut minut yhteen nykyisen avopuolisoni kanssa. Että aina kannattaa antaa tilaisuus ja olla rehellinen. Vaikka ei romanttisessa mielessä kolahda, niin kyseisestä henkilöstä voi silti olla paaaaljon iloa jatkossa. Ihan ystävänäkin.

No tollanen sokkotreffaaminen on aina sian ostamista säkissä. Oli sitten tutun järkkäämä, tai itse netistä bongattu. Ellei ole lähettänyt selkeää nykytilannetta vastaavaa kokovartalokuvaa kahdesta eri suunnasta ja monia selkeitä kasvokuvia, niin on aika mahdotonta tietää tarkka lopputulos.

Toisaalta on ihan mahdoton tietää myös mistä toinen tykkää ja missä menee mikäkin raja. Mun bmi on 23,3 ja harrastan urheilua. Mä pidän itseäni normaalipainoisena, mutta tiedän tyypin joka on sitä mieltä, että olen aivan varmasti ylipainoinen ja hän sanoo mua tukevaksi. Eli jos netissä olisin sanonut tälle tyypille olevani normaalivartaloinen, niin sokkotreffeillä hän olisi voinut pettyä, kun paikalli tulikin "läski" hänen mittakaavansa mukaan.

Kauneus ja komeus on katsojan silmissä. Toinen innostuu pitkästä ja vähän tuhdista miehestä ja toiselle pitää olla hoikka yleisurheilijavartalo.
Jonkun miehen silmissä kaunis nainen on pyöreäkasvoinen blondi ja toinen taas haikailee lattarinaisen perään yms.

:( ikävää, että joillain ihmisillä ei ole mitään käytöstapoja ja voivat olla näin LAPSELLISIA. Kuinka paljon jotkut voivat toisia loukata omalla käyttäytymisellään, mietin vaan... Itse en voisi ikinä käyttäytyä noin julmasti toista ihmistä kohtaan. Vastenmielistä voi olla joku lima tms, mutta ihmisestä en ikinä käyttäisi tuollaista sanaa. Ihminen voi olla esim. epäsiisti ja sen vuoksi voisi sanoa treffiseuralle, ettei hän ole sen tyyppinen henkilö mitä etsii tms. Loukkaamaan toisen, tuntemattoman ihmisen tunteita en ryhtyisi.

• Tykkää
Reactions: Kerpele ja Minna77
Mä taas jokusilla sokkotreffeillä käyneenä EN ymmärrä, sillä parista kaverista jotka ei sytyttäneet pätkääkään, on jäänyt mun elämään kuitenkin pysyviä ihmissuhteita ihan kaveripohjalta. Yhdelle olin apuna valitsemassa kihlasormusta nykyiselle vaimolleen ja yksi on johtanut minut yhteen nykyisen avopuolisoni kanssa. Että aina kannattaa antaa tilaisuus ja olla rehellinen. Vaikka ei romanttisessa mielessä kolahda, niin kyseisestä henkilöstä voi silti olla paaaaljon iloa jatkossa. Ihan ystävänäkin.

Harvemmin ne sokkotreffit johtaa mihinkään pidempään ystävyyteen jos ei suhdetta tulekaan. Olet harvinaisuus jota ei kannata yleistää. Itse en kyllä halua olla sen kummemmin enää tekemisissä sokkotreffi kumppanin kanssa jos ei natsaa.

Kerran olin sokkotreffeilla. Olin silloin 19v. Mä olin kovasti laittautunut treffejä varten. Hiukset viimeisen päälle, meikit nassussa ja uusi mekko päällä. Menin itsevarmana ja intoa täynnä. Sitten mies sanoi mulle heti "eiköhän tää kuule ollut tässä. Illanjatkoja". Mä oikeasti itkin koko illan. Se tuntui niin pahalta, kun mä menen sinne iloisena laittautuneena ja sitten vastaus ja kohtelu on tuota luokkaa..
Enkä vieläkään ymmärrä mikä mussa oli niin vikana, koska olen kaikin puolin ihan normaali.

Harvemmin ne sokkotreffit johtaa mihinkään pidempään ystävyyteen jos ei suhdetta tulekaan. Olet harvinaisuus jota ei kannata yleistää. Itse en kyllä halua olla sen kummemmin enää tekemisissä sokkotreffi kumppanin kanssa jos ei natsaa.

No ei varmasti johda jos heti liukenee paikalta jos treffikumppanilla on vääränlaiset kengät jalassa. Mutta jos antaa toiselle mahdollisuuden osoittaa kuinka mukava ihminen on, ilman että kiinnostuu ulkonäöllisesti, voi saada monia hyviäkin ystäviä. En mäkään nyt herrantähden kuvittele että kaikki itseni mielestä komeat miehet kuolaisi mun perään, mutta rohkeasti tuttavuutta tekemällä voi saavuttaa elinikäisen ihmissuhteen ihan kaveripohjalla ja musta hyvät ihmissuhteet on aina vaivan arvoisia!

mun pitäs lähettää just yhelle kuvani mutta kun en perkele saa sitä onnistumaan,kuvat on picasa kansiossa mutta en mä saa niitä lähetettyä.Ennen kuvat oli jossain tavallisessa kansiossa mistä sai helposti klikattua mut nyt ne o picasassa ni en saa yhtäkään kuvaa sieltä liitettyä sähköpostiin:( en vaan yksinkertaisesti osaa! ennen se oli ihan iisi juttu mut nykysin ei onnistu ja varmaan juurikin siksi et ovat picasassa.

[QUOTE="Noora";26208121]Kerran olin sokkotreffeilla. Olin silloin 19v. Mä olin kovasti laittautunut treffejä varten. Hiukset viimeisen päälle, meikit nassussa ja uusi mekko päällä. Menin itsevarmana ja intoa täynnä. Sitten mies sanoi mulle heti "eiköhän tää kuule ollut tässä. Illanjatkoja". Mä oikeasti itkin koko illan. Se tuntui niin pahalta, kun mä menen sinne iloisena laittautuneena ja sitten vastaus ja kohtelu on tuota luokkaa..
Enkä vieläkään ymmärrä mikä mussa oli niin vikana, koska olen kaikin puolin ihan normaali.[/QUOTE]

Sokkotreffit on aina riski. Jos mahdollista edes vaihtaa kuvia kerran niin tietää noin suurin piirtein ketä tapaamassa ja turha väittää kenenkään että se ja sama miltä näyttää. Kyllä kaikille on se ulkonäkö ainakin aluksi tärkeä juttu eli miellyyttä edes jotenkin omaa silmää vaikka toiselle voisi olla kammotus. Vain susirumat voi sanoe et se ja sama onko nenä vaikka otsassa ei haittaa. Sokkotreffejä en suosittele kun tosihyvän itsetunnon omaaville joille ei väliä mitä saa niskaansa.

[QUOTE="Noora";26208121]Kerran olin sokkotreffeilla. Olin silloin 19v. Mä olin kovasti laittautunut treffejä varten. Hiukset viimeisen päälle, meikit nassussa ja uusi mekko päällä. Menin itsevarmana ja intoa täynnä. Sitten mies sanoi mulle heti "eiköhän tää kuule ollut tässä. Illanjatkoja". Mä oikeasti itkin koko illan. Se tuntui niin pahalta, kun mä menen sinne iloisena laittautuneena ja sitten vastaus ja kohtelu on tuota luokkaa..
Enkä vieläkään ymmärrä mikä mussa oli niin vikana, koska olen kaikin puolin ihan normaali.[/QUOTE]

Sussa ei varmasti ollut mitään vikana, ihmiset vaan tykkää niin eri tyypeistä. Joku tykkää naapurintytöistä, toinen gooteista, yksi seksipommeista jne.

Ihmettelen kyllä miten ihmiset voi olla noin tylyjä; yksikin kävisi salaa tsekkaamassa miltä tyyppi näyttää ja jos ei miellytä niin laittaisi viestin ettei tule. HALOO??!??! Kyllä nyt jokaisesta pitää sen verran suoraselkäisyyttä löytyä, että kahvittelee vaikka hetken ja sitten sanoo, ettet ole tyyliäni. Jos ei tuon verran ihmisyyttä löydy niin kannattaa vaan olla yksin eikä deittailla.

• Tykkää
Reactions: Kerpele ja Sanna80
[QUOTE="kuu";26208137]mun pitäs lähettää just yhelle kuvani mutta kun en perkele saa sitä onnistumaan,kuvat on picasa kansiossa mutta en mä saa niitä lähetettyä.Ennen kuvat oli jossain tavallisessa kansiossa mistä sai helposti klikattua mut nyt ne o picasassa ni en saa yhtäkään kuvaa sieltä liitettyä sähköpostiin:( en vaan yksinkertaisesti osaa! ennen se oli ihan iisi juttu mut nykysin ei onnistu ja varmaan juurikin siksi et ovat picasassa.[/QUOTE]

Eikö sieltä saa ihan copy paste toiminnolla kuvan kopsattua omalle koneelle ja sen jälkeen liitettyä sähköpostiin? Itse käytin muutaman kk palvelua, mutta en enää moneen vuoteen.

Mä olen 168cm, 59kg, keskikokoiset rinnat, hyvä iho, hyvät hampaat, kasvoissa kaikki ok, normaali nenä, suuret silmät, pitkä paksu tukka ja pukeudun ihan normaalisti/muodikkaasti.
Silti sain sokkotreffeillä paki ulkonäköni takia ennen, kuin ehdittiin leffaan mennä...
Oli siis silloin tarkoitus mennä elokuviin ja sieltä kaljalle.

[QUOTE="Annika";26208152]Mä olen 168cm, 59kg, keskikokoiset rinnat, hyvä iho, hyvät hampaat, kasvoissa kaikki ok, normaali nenä, suuret silmät, pitkä paksu tukka ja pukeudun ihan normaalisti/muodikkaasti.
Silti sain sokkotreffeillä paki ulkonäköni takia ennen, kuin ehdittiin leffaan mennä...
Oli siis silloin tarkoitus mennä elokuviin ja sieltä kaljalle.[/QUOTE]

Älä sure sen enempää. Kaikilla on ne omat kriteerit. Sullekin löytyy ihan varmasti joku aikanaan olen täysin varma :) Sokkotreffit ei ole se helpoin tie kuitenkaan.

Yhteistyössä