Sokeririippuvuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shaina

Vieras
Luin viikonloppuna yhtä laiharikirjaa, jossa oli puhetta sokerista painonhallinnassa. Sokeririippuvuuttahan ei oo tieteellisesti todistettu, niin ei oikein tiedetä onko moista olemassa ollenkaan. Mutta tästäkin ollaan kahta eri mieltä, toisten mielestä sokeririippuvuutta on ja toisten mielestä ei...

Mut siinä kirjassa oli kuiten, että sokerilla ei sinänsä ole vaikutusta laihdutukseen ja ennenkaikkea painonhallintaan. Ongelmana on se, että sokeria syödään enimmäkseen rasvan kanssa. Ja se rasva on se, joka painon nostaa. Esim. viinerit, munkit tms. herkut. Karkkeissa itsessään oon vaan hiilareita (sokeria) ja sillä ei siis ton kirjan mukaan ole juuri vaikutusta painonhallintaa. Kirja oli suomalaisen tutkijan kirjoittama, enkä millään muista nimeä/kirjoittajaa. Pitää käydä anoppilasta se lainaamassa ja kerron kirjoittajan, jos jollakin kiinnostaa. Oli mun mielestä aika pätevän oloinen kirja.

Itseasiassa se on ihan toisinpäin uskovat toiset... Eli se sokeri nostaa painoa.
Laihduttaa voi kahdella tavalla: joko jätät rasvan pois tai jätät hiilarit pois ja mun mielestä toi jälkimmäinen on oikeempi vaihtoehto koska ihminen ei oikeesti hiilareita tarvi mihinkään muuhun kun energian tuotantoon.
Elimistö polttaa rasvaa energiaksi kun hiilarit jätetään pois, näin ollen kulutus lisääntyy(rasvanpoltto raskaampaa) ja laardikerros pienenee paremmin.

Mutta jokainen tyylillään...

Joo, se on ihan mihin haluaa uskoa.. Sokeria kuitenkin tarvitaan ja hiiilareita, mutta proteiini on siinä mielessä laihduttavin ruoka, että elimistö käyttää sen pilkkomiseen eniten energiaa.

Vaikka ootkin atkinsin kannalla, niin eihän se silti tarkoita, että pitää pistää silmät kiinni muilta tutkimuksilta :) Järkeväähän se ois vertailla. Jos olet omasi löytänyt, niin hyvä niin. Mulla tuli tää mieleen, kun tuossa 30kg ylipainoketjussa ihmiset valittelivat sokeririippuvuudesta.

Mammadieetin sokeripaasto

Helpotusta makeanhimon riivaamille

Mammadieetin lahja kaikille makeanhimoista kärsiville on 3 päivän sokeripaasto.

Kuulostaa ehkä tylyltä, mutta paasto kannattaa. Kolme päivää ei välttämättä vielä paranna koko ongelmaa, mutta se katkaisee pahimman makeanhimon niiltä, joilla tämä ongelma on - kaikkiahan se ei alun perinkään vaivaa.

Sokeripaaston ohjeet

Mitä enemmän tiedät olevasi perso makealle, sitä tärkeämpää tämä sinulle on. Luovu kaikesta selvästi makeasta, namujen, keksien ja leivonnaisten lisäksi myös esim. maustetuista jogurteista ja makeasta limpusta - siis ihan kaikesta. Luovu kolmeksi päiväksi myös keinomakeutetuista kevyttuotteista, kuten kevytlimppareista. Vaikka niissä ei ole oikeaa sokeria eikä sokerin kaloreita, niillä vain ylläpidät makeanhimoasi.

Tämä on takuuvarma keino, joka tosiaan tehoaa, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Ensimmäinen päivä on yleensä vaikea, mutta usein jo toisena päivänä saa huomata makeanhimon tyystin hävinneen. Valitse sokeripaastolle sellainen ajankohta, ettet joudu esim. kyläilemään paikassa, jossa on tapana tarjota makeita herkkuja. Paasto on helpompi pitää, jos et joudu sen aikana näkemään makeita kiusauksia.

Siis kolme päivää - vain kolme päivää! Kokeile! Sen jälkeen voit palata sokerin kohtuukäyttäjäksi Varo näitä -listan kera tai ilman. Jos selittämätön makeanhimo nostaa päätään uudestaan, toista. Jos ongelma on todella sitkeä, pidä pidempi paasto.

Minulle tämä mammadieetin sokeripaasto toi helpotusta sokerin himoon. :attn:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2005 klo 16:45 Peikkomuori kirjoitti:
Mammadieetin sokeripaasto

Helpotusta makeanhimon riivaamille

Mammadieetin lahja kaikille makeanhimoista kärsiville on 3 päivän ]

Kiitos kun muistutit!!!! Olen koko kevään aina silloin tällöin muistanut, että ainiin tuota pitäisi kokeilla..
Tällä viikolla ei onnistu millään. Ehkä jo ensi viikolla =)

Yhteistyössä