Sokerirasituksesta...

Tänään neuvolassa 23 rv:lla löytyi kauhukseni pissasta sokeria ja ketoaineita... Eli viittaisi ilmeisesti raskausdiabetekseen?? Muuta ei sanottu kun että sokerirasitukseen mahd pian (=ensiviikolla) ja sit sen mukaan jatkot. Tää on toinen raskaus vuoden sisään, eikä ensimäisen aikaan ollut mitään vikaa sokereissa tai rasituksessa. Maha kasvanut HURJASTI, sf mitta jo yli käyrien (olisko ollut 23cm). Rakenneultrassa muutama viikko sitten vauva kuitenkin ihan normikokoinen ja vastasi viikkoja (heittoa oli 3 pv). tässä raskaudessa on kyl makea ja muut herkut maistuneet... Mietin, että jos alan jo nyt noudattamaan tuota rask. diab. ruokavaliota, niin vääristääkö se rasituksen tulosta?? Vai jatketaanko tässä tähänastisen ruokavalion mukaan... Mä oon niin sekaisin ja järkyttynyt tästä asiasta, eikä neuvolasta saanut mitään apua... Töksäyttivät vaan tuon asian ja se siitä... Vai miten tässä tulee edetä...
 
mä kävin pari viikkoa sitten sokerirasituksessa ja mulla on raskauden ajan diabetes..mulla arvot oli todella koholla..mutta neuvolan pissa kokeessa ei edelleen näytä mitään aina olleet puhtaat..huomenna menen sairaalaan kuulemaan lisää miten edetään. nyt on sokerit pysyn kohdallaan ruokavaliolla..mulla sf-mitta 28 ja viikkoja nyt 29+5
 
Mulla mitat huitelee yläkäyrän yläpuolella -mut sokerit ihan ok -alhaiset ennnemmin.

Kävin kokeessa ja kolme päivää ennen ihan normaalisti liikuntaa ja ruokaa -ei siis mitään diettiä tai ekstra liikuntaa vaan ihan samaa kun tähänkin asti. niin neuvottiin.

Mistä muuten sais tietää tosta raskaus.diaetes ruokavaliosta -painoa kunon tullut jo yli 10kg ja viel olis 2kk jäljellä ???

 
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187
Tuolla on aika hyvin minun mielestä neuvoja ruokavalioon.
Ja sitten on löytyy diabetesliiton julkaisema kirjanen ku Raskausdiabetes -pidä huolta itsestäsi ja vauvastasi. Löytynee kirjastosta.
 

Yhteistyössä