Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Viestiä on muokattu
Ohhoh. Onko se sinusta fiksua ja yhteiskunnan rahojen järkevää käyttöä, että testeihin laitetaan turhaan täysin terveitä ihmisiä? Kun nyt terkalla sattuu vaan olemaan joku pakkomielle tästä testausasiasta...
Ja huom. Itse olen siis hoikka ja harrastan paljon liikuntaa eivätkä sokerit olleet missään vaiheessa koholla virtsassa eikä mitään muitakaan sairauksia ole. Ainoa syy testeihin oli siis ylipainoisen isän diabetes.
Ja mikä olisi sitten sun kantasi, jos sulla olisikin ollut raskausdiabetes? Se riski on KAIKILLA ja sitähän ei muuten mistään muusta aina huomaa, kuin tuosta rasituksesta.
Siinä tapauksessa voisin tietenkin olla asiasta eri mieltä. Nyt tiedän vain sen, että tiesin testin olevan täysin turhaa jo ennen kuin menin sinne, testi oli minulle todella rankka ja lapseni syntyi ennen aikojaan todennäköisesti siitä johtuen. Tässä on ainoat faktat, joihin kantani perustan. Ja se riittää minulle.
Ja sillä perusteella kerrot sun tarinaasi täällä, jotta sitten muutkin alkaa tuntemaan, että koe on täysin turha. Noh, toivottavasti jokainen osaa käyttää sitä omaa järkeään näissä, ja asettaisi sen pienen ihmisen etusijalle. Sitä ei kai lääkärit ole varmaksi pystyneet sanomaan, että synnytys käynnistyi ennenaikojaan juuri tuon rasituksen johdosta, ja harmi että sulle niin kävi, mutta oliko sulla jotain muitakin ongelmia raskausaikana mm. supistuksia, kohdunsuu auennut? Suurimmalla osalla kuitenkin rasitus sujuu ongelmitta pahoinvointia lukuunottamatta.