sokerin korvike...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aitiliini83 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aitiliini83 harmaana

Vieras
Olen kuullut et on olemassa jotain makeutusaineita joilla vois korvata sokerin esim.teessä.... mutta mitä ne ovat? Missä myydään?onko kalliita?
Olen todella sokeririippuvainen ja haluisin vähentää sokerin määrää ruokavaliossani!!!! :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2006 klo 20:53 aitiliini83 harmaana kirjoitti:
Olen kuullut et on olemassa jotain makeutusaineita joilla vois korvata sokerin esim.teessä.... mutta mitä ne ovat? Missä myydään?onko kalliita?
Olen todella sokeririippuvainen ja haluisin vähentää sokerin määrää ruokavaliossani!!!! :ashamed:

tarkotakko makeutusaineta? Niitä myyään ihan tavallisissa ruokakaupoissa, meillä ainakin sokereitten vieres. Yx oli joku hermesan tai jotain sinne päin! :ashamed: Ei ne miun mielestä kalliita oo, mut en kyl muista hintaa, muutaman euron pintaan tais olla se iso tötski minkä ostin. Niitä on ainakin "tableteina", jauheena ja nestemäisenä. Ja ainakin se jauhe on tosi riittosa. =)

Huomioikaa se makeutusaineiden kanssa, että jotkut eivät kestä kuumentamista. Kuten esim. toi Pirkka. Minä käytän nestemäistä hermesetasta, jos pitää kuumentaa. Mutta mie taidan käyttää makeutusaineita muutenkin vähän eri tavalla ;) Suurin osa varmaan tekee leipomuksensa sokerin kans..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 20:37 Selenicereus kirjoitti:
Huomioikaa se makeutusaineiden kanssa, että jotkut eivät kestä kuumentamista. Kuten esim. toi Pirkka. Minä käytän nestemäistä hermesetasta, jos pitää kuumentaa. Mutta mie taidan käyttää makeutusaineita muutenkin vähän eri tavalla ;) Suurin osa varmaan tekee leipomuksensa sokerin kans..

Moikka! =)
miten sie käytät niitä?
on muute ollu tarkotus jo aikasemminkin kysellä et mitä leipomuksia sie teet? mitkä on karpparille sopivia? ja jos kehtaisit laittaa joitakin reseptejä nin ois tooosi mukavaa! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2006 klo 21:52 äätä kirjoitti:
Moikka! =)
miten sie käytät niitä?
on muute ollu tarkotus jo aikasemminkin kysellä et mitä leipomuksia sie teet? mitkä on karpparille sopivia? ja jos kehtaisit laittaa joitakin reseptejä nin ois tooosi mukavaa! =)

No tosi puheissa teen todella vähän leipomuksia. Anoppi pitää pojan ja miehen pullissa, niin ei mun tartte siihen kategoriaan tuppautua ;)

"Karppikeksejä" olen tehnyt, niihin tulee mm. mantelijauhoja, kookoshiutaleita ja kaakaojauhetta. Vastaavat koostumukseltaan jotain kaurakeksejä tms. Minä en ole osannut lähteä tuohon "pullankorvike"-puuhaan. Siis en väen väkisin yritä tehdä jotain pullaa kookoshiutaleista, kun ei se ole sama asia =) Jos tulee pullanhimo, niin otan sen pullan. Pitihän sitä pojan synttäreillä maistaa pieni siivu kakkua.

Piirakkapohjat onnistuu karppiversioinakin ihan hyvin, mantelijauho/kanamuna-linjalla tai sitten teen keksipohjan mantelirouheesta ja voista (vrt. kaurakeksit ja voi). Niistä tulee kelvolllisia. Makeutus sitten maun mukaan hermesetaksella tai jotain. Pohjan päälle on sit kiva viritellä kaikenmoisia kerma-rahkahässäköitä.

Suolaisen piirakan teen käytännössä munakkaana. Ja on kaveripiirin herkku. Jopa kouluikäiset serkkuni syövät piirakkaa vaikka ovat niin nirsoja. Pojan synttäreillä tuli ihana kehu kummitytöltä (7v): "Mie en ois jaksanut leikkiä niin paljon, jos en olis syönyt tuota sinun munakaspiirakkaa noin paljon." :D

Yhteistyössä