soittoaika lääkärille, mutta mitäs jos lääkäri ei soitakkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä ja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä ja ärsyyntynyt

Vieras
tuloksia tässä odottelen, lääkärin piti soittaa jo melkein puoli tuntia sitten.

numeroa minulla ei ole, ohjeistettiin että lääkäri soittaa tuntemattomasta numerosta. ärsyttää!

No monet kerrat on käynyt että jos on sanottu että soittaa aamupäivällä niin sit soittaakin neljältä iltapäivällä. Ja mun tapauksessa ollut ihan yksityisestäkin kyse. Ei siihen tarvita kuin yksi viivästys päivän vastaanotoilla niin menee aikataulu sekaisin. Mutta jos virka-ajan loppuun mennessä ei soita niin sit on ihme homma.

Soittaa, kun ehtii. Jos ei nyt muutamaan tuntiin soittele, niin soittele ajanvaraukseen (tosin taitaa mennä kohta kiinni), sen jälkeen voi soitella päivystykseen ja kysyä sieltä, jos joku ehtisi tuloksia katsomaan, kun lupauksesta huolimatta sinulle ei ole soitettu.

Itse olen joskus saanut ohjeet soitella tulokset päivystyksestä, kun pääsin kokeisiin sen verran myöhään, että terveysaseman lääkärit lähtivät kotiin. Silloin oli epäily, että voisi mahdollisesti olla keuhkokuume.

[QUOTE="vieras";23828671]Soittaa, kun ehtii. Jos ei nyt muutamaan tuntiin soittele, niin soittele ajanvaraukseen (tosin taitaa mennä kohta kiinni), sen jälkeen voi soitella päivystykseen ja kysyä sieltä, jos joku ehtisi tuloksia katsomaan, kun lupauksesta huolimatta sinulle ei ole soitettu.

Itse olen joskus saanut ohjeet soitella tulokset päivystyksestä, kun pääsin kokeisiin sen verran myöhään, että terveysaseman lääkärit lähtivät kotiin. Silloin oli epäily, että voisi mahdollisesti olla keuhkokuume.[/QUOTE]

no minäkin täällä odottelen keuhkokuvieni tuloksia, että onko keuhkoputkentulehdus vai keuhkokuume! lääkekuuri määrätty keuhkokuumeen mukaan, mutta olisi se nyt ihan kiva silti tietää että miten vakava tauti menossa... odottelen siis, ja soitan jos ei muutamaan tuntiin kuulu. tai huomenna soitan ajanvaraukseen kun en päivystykseen kuitenkaan kehtaa kun en vissiin ole kuolemaa kuitenkaan tekemässä.

Sillä lääkärillä voi olla vaikka 20 potilasta soittolistassa. Ja kun pari tyyppiä puhuu ja puhuu, kysyy vielä että entäs sitten tämä juttu, ja mites tuo miehen asia ja ja ja... Kyllähän siinä aikaa menee, soittaa kunhan kerkiää. Katsos kun sinä tuskin olet The One And Only potilas sillä lääkärillä.

[QUOTE="aloittaja";23828691]n odottelen siis, ja soitan jos ei muutamaan tuntiin kuulu. tai huomenna soitan ajanvaraukseen kun en päivystykseen kuitenkaan kehtaa kun en vissiin ole kuolemaa kuitenkaan tekemässä.[/QUOTE]
Ihan hyvin sinne päivystykseen voi soitella ja kysyä, mitä ne tulokset näyttävät. Ei välttämättä edes johdu tuo viivästys lääkäristä, usein röntgenlääkäri tulkkaa ne kuvat ja jos hän ei ole ehtinyt sitä tehdä, niin voi kestää. Keuhkokuume vaatii pidemmän ja tujumman kuurin kuin keuhkoputken tulehdus. Poika söi kolmisen viikkoa antibiootteja keuhkokuumeeseen. Itselläni oli lääkitys keuhkoputken tulehdukseen ja kuume hyppäsi korkealle kesken kuurin. Siitä tuli epäilys, että oliko alkuperäinen tauti keuhkokuume, joka yltyi liian 'miedosta' kuurista vai olinko saanut uuden taudin. Tulosten mukaan oli joku viirus iskenyt, itse uskon saaneeni sen edellisellä lääkärikäynnillä joltain muulta odotushuoneessa.

Ei ne aina kerkeä... Lisäksi, olen huomannut, ettei soita välttämättä ollenkaan, jos oli joku suurinpiirtein rutiini testi, ja tulos oli esim. nega jostain papasta.

Yhteistyössä