Soittaisitko ja peruisit?

• Viestiketjun aloittaja rv27
  • Ensimmäinen viesti
rv27
Mies kutsui meille minulta kysymättä uudeksi vuodeksi kaksi serkkuaan perheineen. Yhteensä oma porukkamme mukaanlukien olisi väkeä 6 aikuista ja alle kouluikäistä lasta.

Mies itse on töissä tietysti, joten aivan kaikki järjestelyt olisi minun kontollani alkaen siitä, että teen kauppaostokset silloin maanantaina 4v ja 2v lasten kanssa.

Järjestin jo pari viikkoa sitten perhekahvilan pikkujoulut yksinäni ja nyt varsinaisen joulun kaikki järjestelyt olivat kokonaankontollani.

Olen rv27 ja nyt tuntuu, että ei kertakaikkiaan ole paukkuja järjestää enää mitään tähän samaan saumaan.

Mies kysyi minulta asiaa, mutta ilmeisesti se oli muodollinen kysymys, koska kun kieltäydyin niin sanoi että ei sitä enää kehtaa perua kun hän kerran kutsui ne jo ja ovat tulossa.

Mietin, että nolaanko itseni jos soitan tämän toisen serkun vaimolle ja selitän asian ja perun sen? Mies ainakin suuttuu minulle, koska perumalla ne niin minä nolaan sitten hänet.

MIes ei käsittänyt asiaa, kun sanoin, että en millään jaksaisi ja että ei minulla ole rahaakaan järjestellä tuollaisia kemuja heti tähän joulun perään. Mies sanoi, että ei ne nyt niin paljon maksa ja antaahan hän sitten rahaa. Tosiasia on, että jonkinsortin ruuat ja muut tarjottavat tuolle sakille maksaa kuitenkin jotain eikä ne itsestään tuohon tule esille.

Itse voisin mennä jonkun muun luo ja tehdä salaatteja ja muuta sinne, mutta tuo emännön

nöinti tuntuu nyt täysin ylitsepääsemättömältä ajatukselta.

Lisään tähän vielä, että jouluaattona kun olimme lähdössä mummulaani syömään niin mies haukkui minut ulko-ovella siitä, että olen hössöttänyt ihan turhaan. Että joulu tulee, vaikka en olisi tehnyt yhtään mitään. No hänelle joulu tulikin mitään tekemättä, mutta kyllä se sentään jotain valmisteluja vaati, vaikka hän sanookin että ei heillä kotonakaan mitään tehdä ja olisi parempi hänen olla siellä joulu eikä katsella minun hössöttämistäni. Tuli todella paha mieli tuosta loukkauksesta, kun olin nähnyt paljon vaivaa lasten joulun eteen ja toinen vain kiitokseksi haukkuu. Ja likimain seuraavassa lauseessa vielä sanoi, että minä saan järjestää sitten uuden vuoden kemut.

vieras
Tottakai sä voit perua, sun koti... mut mä en kehtais enää kun kerran on vieraat kutsuttu. Pistät miehes "emännöimään", käymään kaupassa ja tekee ruoat ja pedit. Sit huomaa, että ei se ole niin helppoa.

Malla
Sano miehelle, että ne uuden vuoden juhlat tulevat ilman järjestelemistä ja hössöttämistä. Äläkä laita tikkua ristiin homman eteen. Ja sanot että joulu on sulle tärkeämpi kuin uusi vuosi ja siksi näit sen asian eteen vaivaa.l Uus vuos menee omalla painollaan.

Ostat vaan "helppoa" tarjottavaa mitä ehkä itsekkin söisitte. Popparit, sipsit, patonkia ja ehkä nakkeja. Ei mitään sen erikoisempaa.

Älä ota stressiä!!!

.
Eikö kotipitsasta saa jotain super isoja pitsoja? Sellaisia pellillisen mallisia. Pyydä mieheltä rahat ja pistä tekemään salaatit itse. Sitten vain kertakäyttö astiat. Kahvin kanssa valmis täytekakku kaupasta. Jos et noinkaan jaksa niin sitten perut.

archie
Et peru mut et tee mitään kutsujen eteen. Anna miehesi hoitaa järjestelyt jos ei kerran ymmärrä sun väsymystä. Sanot vaikka et supistelee et kertakaikkiaan voi nyt muuta kuin levätä, tai sit valita vaikka selkää et on toooosi kipeä.

vieras
Onko teillä siis omat rahat, vaikka jo kolmas lapsi tulossa? No vaikka on, vieraat on miehen sukulaisia, eli hän saa sitten maksaa kaikki. Tilaat pitsat kotiin, ota sellainen tarjous että tulee limpsat mukaan. Miehelle sanot etukäteen että näin hoidat homman, ettet turhaan höösää kun ei se hänelle kelpaa, vaan kaikki tulee "itsekseen". Sitten relaat ja syötte pitsaa ja limsaa.

Meillä kyllä yleensä jutellaan tämmöiset asiat ensin mutta jos tilanne olisi sama kuin sinulla niin mie varmaan käskisin miehen hoitaa tarjottavat ja vieraansa.
niinkun sanoinkin miehelle kerran kun suunnitteli synttäreidensä järjestämistä että minähän muuten en laita niitä juhlia pystyyn. enkä laittanut mutta ei laittanut mieskään.
siis en soittaisi ja peruisi vaan delegoisin juhlat täysin sille joka niitä haluaa.

Sipsi
Ilmoitat vieraille, että kyseessä on nyyttärit, jokainen tuo jotakin syötävää. Viis hienosta kattauksesta, kaikki vaan pöydälle ja siitä voi jokainen ottaa mitä haluaa. Rentoillen.

Kyllähän sä voit perua jos siltä tuntuu ettet jaksa järjestää/passailla. Jos kuitenkin teille tulee vieraita niin ei kannata kovasti rehkiä. Laita mies imuroimaan edellisenä iltana. Ei sen kummempaa siivousta kannata tehdä. Itse laittaisin jouluisia tarjoamisia pöytään mitä löytyy pakastimesta. Lisäksi tekisin jonkuin nopean suolaisen piirakan uunipellillä. Limua ostaisin kylmäksi juomaksi ja toki kahvit keittäisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sipsi:
Ilmoitat vieraille, että kyseessä on nyyttärit, jokainen tuo jotakin syötävää. Viis hienosta kattauksesta, kaikki vaan pöydälle ja siitä voi jokainen ottaa mitä haluaa. Rentoillen.
Tätä minäkin ehdottaisin. Ja pistät miehesi soittamaan vieraille, että joko omat lakanat tai makuupusiit nyt tälle reissulle mukaan. Ja kun kerta on ihan perheitä tulossa, niin niiden perheiden äiditr sit hommiin, keittiötöihin mukaan!

.
Alkuperäinen kirjoittaja rv27:
Mies kutsui meille minulta kysymättä uudeksi vuodeksi kaksi serkkuaan perheineen. Yhteensä oma porukkamme mukaanlukien olisi väkeä 6 aikuista ja alle kouluikäistä lasta.

Mies itse on töissä tietysti, joten aivan kaikki järjestelyt olisi minun kontollani alkaen siitä, että teen kauppaostokset silloin maanantaina 4v ja 2v lasten kanssa.

Järjestin jo pari viikkoa sitten perhekahvilan pikkujoulut yksinäni ja nyt varsinaisen joulun kaikki järjestelyt olivat kokonaankontollani.

Olen rv27 ja nyt tuntuu, että ei kertakaikkiaan ole paukkuja järjestää enää mitään tähän samaan saumaan.

Mies kysyi minulta asiaa, mutta ilmeisesti se oli muodollinen kysymys, koska kun kieltäydyin niin sanoi että ei sitä enää kehtaa perua kun hän kerran kutsui ne jo ja ovat tulossa.

Mietin, että nolaanko itseni jos soitan tämän toisen serkun vaimolle ja selitän asian ja perun sen? Mies ainakin suuttuu minulle, koska perumalla ne niin minä nolaan sitten hänet.

MIes ei käsittänyt asiaa, kun sanoin, että en millään jaksaisi ja että ei minulla ole rahaakaan järjestellä tuollaisia kemuja heti tähän joulun perään. Mies sanoi, että ei ne nyt niin paljon maksa ja antaahan hän sitten rahaa. Tosiasia on, että jonkinsortin ruuat ja muut tarjottavat tuolle sakille maksaa kuitenkin jotain eikä ne itsestään tuohon tule esille.

Itse voisin mennä jonkun muun luo ja tehdä salaatteja ja muuta sinne, mutta tuo emännön

nöinti tuntuu nyt täysin ylitsepääsemättömältä ajatukselta.

Lisään tähän vielä, että jouluaattona kun olimme lähdössä mummulaani syömään niin mies haukkui minut ulko-ovella siitä, että olen hössöttänyt ihan turhaan. Että joulu tulee, vaikka en olisi tehnyt yhtään mitään. No hänelle joulu tulikin mitään tekemättä, mutta kyllä se sentään jotain valmisteluja vaati, vaikka hän sanookin että ei heillä kotonakaan mitään tehdä ja olisi parempi hänen olla siellä joulu eikä katsella minun hössöttämistäni. Tuli todella paha mieli tuosta loukkauksesta, kun olin nähnyt paljon vaivaa lasten joulun eteen ja toinen vain kiitokseksi haukkuu. Ja likimain seuraavassa lauseessa vielä sanoi, että minä saan järjestää sitten uuden vuoden kemut.
Sano miehelles että tekee ja järjestää tarjoilun ja ottaa emännän roolin, jos sinun kerta ei tarvitse tehdä juuri mitään niin sanot ettet myöskään tee. Istut ja katso kun mies tekee. Jollei tämä onnistu, peruuttakoot itse kutsunsa. Ensi jouluna voit kokeilla myös sitä, ettet tee joulusiivousta etkä osta ruokia etkä lahjoja, sanot miehelle vaan että jouluhan tulee itsestään, että eihän tässä tarvitse mitään tehdä niinhän sinä viime jouluna taisit sanoa :)

kannatan lämpimästi
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Sano miehelle, että ne uuden vuoden juhlat tulevat ilman järjestelemistä ja hössöttämistä. Äläkä laita tikkua ristiin homman eteen. Ja sanot että joulu on sulle tärkeämpi kuin uusi vuosi ja siksi näit sen asian eteen vaivaa.l Uus vuos menee omalla painollaan.

Juuri näin :D Ihana neuvo!

alkup,
Mä teen nyt sit varmaan niin, että en peru mitään etten nolaa ketään... Mutta mies maksaa aivan kaikki tarjoilut. Minä en maksa yhtään. Meillä on periaatteessa siis yhteiset rahat, mutta tilit omat ja menot jaettu tulojen mukaan. Minä en käytännössä maksa juuri mitään laskuja yms, mutta kaikki ruokaostokset on minun kontollani.

Mutta nyt mies saa siis maksaa kaiken, kun ei se kerran hänen mukaansa edes maksa mitään. Ruokahan on ilmaista.

Yhteistyössä