soitin naapurin äidille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun niiden pojat kulkee pyörällä koulussa ( syksyllä ei enää makseta kyytiä kun menevät kolmoselle ja olisi hyvä nyt harjotella tuota matkaa) että pojat aamulla pysähtyis tässä jotta meidän poika lähtee samaa matkaa, luotan hänet jo tielle, on paljon pyöräilty niin tämä äiti ilmotti ettei heidän pojat odota ja ota vastuuta meidän pojasta. Olin kyllä ihmeissäni, heillä toinen viitosella ja toinen samalla luokalla kuin meidän poika. En ole pyytänyt vastuuta ottamaankaan mutta kurjaa tuon meidän pojan on yksin polkea. Kait mä sitten lähden itse sen kanssa polkemaan kaveriksi.

aika törkee. :O pyytääkö pojat usein sinun lasta leikkimään? voit sanoa niiden äidille seuraavan kerran kun on kuskaamassa penskojaan teille : "mä en ota vastuuta sun lapsistas." ja läimäse ovi kiinni.. hirvee ämmä, ärsyttää :kieh:

muoks / eipä toki huomaa että on noustu väärällä jalalla tänään :laugh: :laugh:

Todennäköisesti lähtevät sen verran myöhään, ettei siinä ole enää aikaa muita odotella.

Parempi mennä itse muutaman kerran mukaan, laitat pojan menemään edellä ja huomautat vaan, jos tekee jotain perusteellisesti väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todennäköisesti lähtevät sen verran myöhään, ettei siinä ole enää aikaa muita odotella.

Parempi mennä itse muutaman kerran mukaan, laitat pojan menemään edellä ja huomautat vaan, jos tekee jotain perusteellisesti väärin.

samaa mieltä

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Olipas tylsä eukko! :O

mitäs jos ne pojat ei ole tän aapeen lapsen kavereita? en mä ainakaan ois tykänny jos naapurin täti ois väkisin pakottanut mut samaa koulumatkaa kolme vuotta nuoremman likan kans.

Alkuperäinen kirjoittaja superhero88:
aika törkee. :O pyytääkö pojat usein sinun lasta leikkimään? voit sanoa niiden äidille seuraavan kerran kun on kuskaamassa penskojaan teille : "mä en ota vastuuta sun lapsistas." ja läimäse ovi kiinni.. hirvee ämmä, ärsyttää :kieh:
lapset haluaa kyllä pyöräillä yhdessä, pyöräilevät muutenkin. ja tuo tokaluokkalainen suoraan sanoen asuu meillä . Lauantaina oli ollut viisi tuntia jo meillä ja laitoin pojat välillä niille ja sanoin et olkaa nyt pari tuntia että saan siivota niin vajaan tunnin päästä äiti laittoi ne meille, molemmat, omani ja hänen omansa.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:

mitäs jos ne pojat ei ole tän aapeen lapsen kavereita? en mä ainakaan ois tykänny jos naapurin täti ois väkisin pakottanut mut samaa koulumatkaa kolme vuotta nuoremman likan kans.

lisään vielä, että jos aapeella kerran on mahdollisuus polkea lapsen kanssa koululle, niin mitä valitat?

No tylsää se on nille vanhemmille lapsillekin sanoa että ensi viikon sitten lähdette aikaisemmin ja hissuttelette, naapurin xxx tulee mukana ja katsotte että poljettekin oikein.

Vai olenko ainoa joka on tätä mieltä? :ashamed:

lähtevät jo 15 minuuttia aina ennen muita ja meidän poika voi lähtä portilta perään ajamaan.

lähtevät jo 15 minuuttia aina ennen muita ja meidän poika voi lähtä portilta perään ajamaan.

No laitat perään ajaamaan.

Pistä oma poikasi odottamaan niitä toisia portille, käske kysyä itse voidaanko kulkea yhtä matkaa. Mullekin kieltämättä jäi kuva että aiot sälyttää vastuun niiden toisten poikien niskoille. (ymmärrän kyllä ettei ollut tarkoituksesi) Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.

No tylsää se on nille vanhemmille lapsillekin sanoa että ensi viikon sitten lähdette aikaisemmin ja hissuttelette, naapurin xxx tulee mukana ja katsotte että poljettekin oikein.

No näinpäin mäkin asian näen. Lapset osaavat sopia keskenäänkin, kenen kanssa haluavat mennä yhtä matkaa.

taidanpa laittaa, ihan tuon äitin kiusaksi:). Meillä poika pyöräilee 10 km:n lenkkejä meidän kans ja ajotaidoissa ja liikenne käyttäytymisessä ei ole huomautettavaa joten tuntuu hullulta ettei voi niiden perässä mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.

Tämä on kyllä niin totta!!

Pistä oma poikasi odottamaan niitä toisia portille, käske kysyä itse voidaanko kulkea yhtä matkaa. Mullekin kieltämättä jäi kuva että aiot sälyttää vastuun niiden toisten poikien niskoille. (ymmärrän kyllä ettei ollut tarkoituksesi) Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.
en laita vastuuta niille vaan he itse haluaisivat porukalla mennä mutta tuo äiti on tuota mieltä. Muutenkin ovat aina yhdessä ja pyöräilevät yhdessä.

Et ole ainoa, mutta jos ovat kavereita muutenki niin on kyllä TYLSÄ EUKKO, edelleen.
Mikä ihmisiä vaivaa?? Eikö voida olla avuksi edes näin vähää???

taidanpa laittaa, ihan tuon äitin kiusaksi:). Meillä poika pyöräilee 10 km:n lenkkejä meidän kans ja ajotaidoissa ja liikenne käyttäytymisessä ei ole huomautettavaa joten tuntuu hullulta ettei voi niiden perässä mennä.

[/quote]

Mutta jos tosiaan sanoit sille äidille juuri noin kuin aloituksessasi kirjoitit, niin enpä ihmettele tuon äidin kommenttia. Se kuulostaa aivan siltä, kuin lapsesi olisi noiden toisten poikien vastuulla ja heidän tehtävänään on ottaa poikasi mukaan. Oikein antamalla annettu tehtävä. Se on ihan toista, kuin sopia, että mennään yhtä matkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.

Asutaan pienellä kylällä ja pitää tollasen mettän läpi ajaa ja poika ei haluaisi yksin mennä ja olivat jo sopineet että menevät yhdessä.

Sanot omalle lapsellesi että pyöräilee, voihan hän itse joko ajaa muut kiinni tai kysyä menevätkö samaa matkaa. Vaikea se on toisten äidinkään sotkeentua jos lapset itse hoitavat asian.

Et ole ainoa, mutta jos ovat kavereita muutenki niin on kyllä TYLSÄ EUKKO, edelleen.
Niiden samanikänen poika on joka päivä meillä. Joutuu meneen yksin kotia kun vanhemmat töissä eikä viihdy ja aina se on oven takana josko sais tulla. Viikonloppuna sit on suurin piirtein koko päivän ja huikkaa vain että hän ottaa sen ja sen verran ruokaa:o

Minusta taas ap kuulostaa tylsältä eukolta, ainakin jos on esittänyt asian törkeän suorasukaisesti, kuten täällä kuulostaa.

Vastaanotto voi olla aivan toinen, jos kysyy kohteliaasti, voisivatko lapset pyöräillä yhtä matkaa, meidän poika odottaa heitä portilla aamulla kuin että käskee toisten pysähtyä odottamaan.

Mutta jos tosiaan sanoit sille äidille juuri noin kuin aloituksessasi kirjoitit, niin enpä ihmettele tuon äidin kommenttia. Se kuulostaa aivan siltä, kuin lapsesi olisi noiden toisten poikien vastuulla ja heidän tehtävänään on ottaa poikasi mukaan. Oikein antamalla annettu tehtävä. Se on ihan toista, kuin sopia, että mennään yhtä matkaa.[/quote]no en sanonut vaan ihan asiallisesti sanoin että jos se lähtis portilta samaa matkaa

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Asutaan pienellä kylällä ja pitää tollasen mettän läpi ajaa ja poika ei haluaisi yksin mennä ja olivat jo sopineet että menevät yhdessä.

Mikä sitten on ongelma? Ei kai se naapurilasten äiti lapsiaan kielläkään sun pojan kanssa pyöräilemästä? Kurjaa tuo suhtautuminen, mutta voithan sanoa pojallesi, että varmistaa yhteismatkan kavereidensa kanssa itse, ja jos jostain syystä eivät mene yhdessä, meet itse sen matkan pojan kanssa?