soitin naapurin äidille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja torakat:
Et ole ainoa, mutta jos ovat kavereita muutenki niin on kyllä TYLSÄ EUKKO, edelleen.
Mikä ihmisiä vaivaa?? Eikö voida olla avuksi edes näin vähää???
Minusta taas ap kuulostaa tylsältä eukolta, ainakin jos on esittänyt asian törkeän suorasukaisesti, kuten täällä kuulostaa.

Vastaanotto voi olla aivan toinen, jos kysyy kohteliaasti, voisivatko lapset pyöräillä yhtä matkaa, meidän poika odottaa heitä portilla aamulla kuin että käskee toisten pysähtyä odottamaan.
miten se olisi pitänyt sanoa? Siis mähän kysyi että jos ne menisi samaa matkaa? Mikä tässä on epäselvää? Ja eipä ne kysele saako poikansa tulla meille tuntikausiksi leikkimään. Talvella poika tuli ja ilmotti että äiti käski tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Pistä oma poikasi odottamaan niitä toisia portille, käske kysyä itse voidaanko kulkea yhtä matkaa. Mullekin kieltämättä jäi kuva että aiot sälyttää vastuun niiden toisten poikien niskoille. (ymmärrän kyllä ettei ollut tarkoituksesi) Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.
en laita vastuuta niille vaan he itse haluaisivat porukalla mennä mutta tuo äiti on tuota mieltä. Muutenkin ovat aina yhdessä ja pyöräilevät yhdessä.

No sittenhän mitään ongelmaa ei ole. Uskoisin että kulkevat kyllä yhdessä joka tapauksessa, ellei tää toinen äiti sitä nyt jostakin syystä erikseen kiellä.

Mutta kuten sanoin jo, en uskonutkaan että tarkoituksesi oli ilmaista asiaa noin, kun se nyt mullekin kuulosti. Mun mielestä vähän turhasta nyt hermostut.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.

Tämä on kyllä niin totta!!
Asutaan pienellä kylällä ja pitää tollasen mettän läpi ajaa ja poika ei haluaisi yksin mennä ja olivat jo sopineet että menevät yhdessä.

Mikä sitten on ongelma? Ei kai se naapurilasten äiti lapsiaan kielläkään sun pojan kanssa pyöräilemästä? Kurjaa tuo suhtautuminen, mutta voithan sanoa pojallesi, että varmistaa yhteismatkan kavereidensa kanssa itse, ja jos jostain syystä eivät mene yhdessä, meet itse sen matkan pojan kanssa?
sellanen olo mulla tuli ettei poika saa niiden kanssa mennä. Mitenhän tuo pitäisi tulkita?

Tosin mä olin aikanaan lapsista vähemmän huolissaan, koulumatkojen suhteen, jos kulkivat itsekseen. Syy yksinkertainen: ne keskittyy enemmän siihen liikenteeseen, kun ei ole kavereita mukana.

Asutaan pienellä kylällä ja pitää tollasen mettän läpi ajaa ja poika ei haluaisi yksin mennä ja olivat jo sopineet että menevät yhdessä.

Mikä sitten on ongelma? Ei kai se naapurilasten äiti lapsiaan kielläkään sun pojan kanssa pyöräilemästä? Kurjaa tuo suhtautuminen, mutta voithan sanoa pojallesi, että varmistaa yhteismatkan kavereidensa kanssa itse, ja jos jostain syystä eivät mene yhdessä, meet itse sen matkan pojan kanssa?
sellanen olo mulla tuli ettei poika saa niiden kanssa mennä. Mitenhän tuo pitäisi tulkita?

Älä vaivaa päätäs naapurin omituisella käytöksellä. Jos pojat kerran leikkii keskenään ja sopii yhteisestä koulumatkasta, mitä väliä sillä on, jos naapurin eukko jotain mussuttaa. Eikös tärkeintä oo se, että lapset tulee toimeen. Vaikka itse ajattelit ihan asiallisesti vanhempien kesken varmistaa ton jutun, et voi mitään sille jos naapurisi ei ole yhtä asiallinen.

Älä vaivaa päätäs naapurin omituisella käytöksellä. Jos pojat kerran leikkii keskenään ja sopii yhteisestä koulumatkasta, mitä väliä sillä on, jos naapurin eukko jotain mussuttaa. Eikös tärkeintä oo se, että lapset tulee toimeen. Vaikka itse ajattelit ihan asiallisesti vanhempien kesken varmistaa ton jutun, et voi mitään sille jos naapurisi ei ole yhtä asiallinen.
Kiitos! Harmittaa vain jos kaverisuhteet kärsii lapsilla sen takia ettei aikuiset aina ole ajan tasalla.

:D Ehkä parempikin,että menee yksin.Nimimerkillä 4 poikaa minulla ja on tullut huomattua tässä vuosien mittaan,että joukossa tyhmyys tiivistyy :headwall: .Kulkevat kavereittens kanssa pyörillä ja välillä keskenään,niin aina sattuu ja tapahtuu,kun useampi kerralla liikenteessä.Onneksi nuorin lähikoulussa,niin ei saa kulkea sinne pyörällä.

Kiitos! Harmittaa vain jos kaverisuhteet kärsii lapsilla sen takia ettei aikuiset aina ole ajan tasalla.

Miten ne kaverisuhteet tästä ehtivät kärsiä? Eihän ne kärsikään, jos et sä lähde itse nyt mitään numeroa tästä tekemään, ja kieltämään tuon lapsen teille pääsyä tms.

Lapset on onneks yleensä suoraviivasempia, ne leikkii keskenään koska tykkää toisistaan ja that´s it. En usko, että vaikuttaa lasten väleihin tuollainen. Ja jos vaikuttaa, niin sillehän ei oikein sitten mahda mitään, täytyy etsiä uusia kavereita. En tarkoita nyt kuulostaa kylmältä, ja tuskin tuohon joutuu menemäänkään. Kuten sanottu, koeta olla reagoimatta liian voimakkaasti naapurin juttuihin ja luota siihen, että lapset sopii omat menonsa yhdessä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Käsittiköhän naapurin täti sut pikkasen väärin? :laugh:
millä tavalla väärin?

No silleen, että sen poikien pitäis ottaa vastuu hänen pojasta. Vaikka kysyi vaan, voiko ne ajaa yhdessä.

Mun mielestä on outoa, että vastuu toisista ajatellaan kauheana velvollisuutena ja pahana. Hyvähän se on, että on useampi lapsi menossa; jos vaikka jollekin sattuu jotain, toiset voi hälyttää vaikka apua tms. Kamala ajatus, ettei lapsille enää opeteta, että toisistaan pidetään huolta. Ei se tee naapurin lapsesta toisen lapsen huoltajaa, jos yhdessä ajavat kouluun.

Niiden samanikänen poika on joka päivä meillä. Joutuu meneen yksin kotia kun vanhemmat töissä eikä viihdy ja aina se on oven takana josko sais tulla. Viikonloppuna sit on suurin piirtein koko päivän ja huikkaa vain että hän ottaa sen ja sen verran ruokaa:o

Nyt lopetat sen ruuan antamisen ja käsket menemään kotiaan syömään,
samalla voit rajoittaa teillä olemisen. Miksi sinun pitäisi ottaa vastuuta naapurin lapsista?

Lukematta koko ketjua. En mä laittaisi toisia poikia opettamaan omalle pojalleni miten pyöräillä kouluun. Jos ei voi yksin päästää niin silloin ei ole valmis pyöräilemään toisten lapsien kanssakaan. Pyöräilisin itse mukana ensin ja sit kun on varmuutta mukana niin päästäisin muiden kanssa/yksin menemään. Sulla vastuu opettaa ei toisilla lapsilla, sitä naapurin äiti tarkoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Lukematta koko ketjua. En mä laittaisi toisia poikia opettamaan omalle pojalleni miten pyöräillä kouluun. Jos ei voi yksin päästää niin silloin ei ole valmis pyöräilemään toisten lapsien kanssakaan. Pyöräilisin itse mukana ensin ja sit kun on varmuutta mukana niin päästäisin muiden kanssa/yksin menemään. Sulla vastuu opettaa ei toisilla lapsilla, ei sitä naapurin äiti tarkoitti.

Ketjun lukeneena ymmärsin että kyse ei ole opettamisesta vaan seurasta ettei yhden tarvitse polkea yksin kouluun.

Kun olin alaluokilla oli itsestään selvää että me kolme tällä kylällä asuvaa noin saman ikäistä poljettiin, käveltiin yhdessä kouluun, ja odotettiin toisiamme.

Kuitenkaan emme suunnilleen asuneet toistemme luona ja vaatineet ruokaa vapaa-aikoina kuten tuon naapurin lapset näemmä tekee.

kai nyt kolmasluokkalaiset osaa jo keskenään sopia jos haluuvat mennä yhessä kouluun?? :o mihin siinä äitiä tarvitaan? meillä on tyttö ekaluokkalaisesta asti hoitanut ihan ite koulumatkakaverinsa ja jos ei ole kaveria saanut matkalle niin sitten kulkee yksin, ei se pitäisi mikään ongelma olla.

Yhteistyössä