Soitin kelan neuvontaan vähän aikaa sitten.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Se naikkonen neuvoi ihan persiilleen. Työttömyysrahasta oli kyse, ja kun kysyin ihan tavan kysymyksen, niin se vastas veemäisesti, että pitää olla sen verran aktiivinen, että....

Mulla oli oikeesti kaks melko yksinkertaista kysymystä, niin eipä osannut vastata ja niiin asiantuntevaa esitti. Selvästi oli jotain mua vastaa kun jouduin työttömäksi.

Ihmettelin itekin, että noinko se muka menee. Juu ei mennyt. Ihmettelen vaan et oisko joku lisäkoulutus tarpeen jos ei perusasioita hallitse.
 
Mie
Meidän kelassa oli ennen erikseen ihmiset jotka just katso tiettyjä osa-alueita (kuten nuoret, sairaus työttömät jne) mutta sit homma uudistettiin että kaikki ne kelaihmiset vastaanottaa kaikkia yhtälailla. Ei kukaan enää mistään siellä mitään tiedä, kun ei osu enää omaan "erikoisosaamiseen".
 
Välillä ne ei kyllä osaa antaa oikeita tietoja senkään takia, että joka virkailijalla on omat työpisteet missä he työskentelevät ja jokainen tietää parhaiten vain oman alueensa haku-, ilmoitus ja muut menettelyt. Voipi olla, että oli joku asumistuenkäsittelijä osunut tuuraamaan työttömyystukia just kun soitit sinne. Mutta kyllä silti pitäis saada asiallista tietoa ja kaikilla olla sellaset tiedot, että osais oikein neuvoa asiakkaitaan. Tuo mulle annettiin kerran syyksi siellä, kun kysyin miksi jokainen sanoo aina erilailla asioista.
 

Yhteistyössä