soijarouheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö

Vieras
Soijarouhettahan voi käyttää ainakin lukemani mukaan jauhelihan asemesta, mutta kertokaa te jotka sitä kokeilleen että miltä se maistuu?Ei kai se nyt jauhelihalta maistu? Mulla ei ole hajuakaan miltä soija maistuu, ja siksi ei ole uskallusta sitä ostaakaan.. Voisiko esim. ruuassa käyttää, muiden ruokailijoiden tietämättä ettei lihaa ole käytetty? Pakollinen kysymys tietty on että saako syödä raskaana? :D

Ei se miltään maistu. Liota ensiks vedessä, ja laita mausteita, niin siitä voi saada lihaa muistuttavaa. Ainakin suolaa, pippurisekoitusta, sipulijauhetta, valkosipulijauhetta.... Kastike tulee melko hyvä.
Kerran tein makaronilaatikon, ei tykänny meen porukka. En kyllä itekkään.
Mutta jos sekottaa jauhelihan joukkoon, on ihan ok. Esim. murekkeeseen, tai kastikkeeseen. Miksen laatikkoonkin.
Laittaa muuten mulla ainaskin vattan toimimaan!

Ei se jauhelihalta maistu, siinä on sellainen jännä maku. Kuten Orion sanoi, jos sitä laittaa jauhelihan sekaan niin ei sitä huomaa jos ei tiedä että sitä seassa on. Pelkästä soijarouheesta saa tehtyä hyvää ruokaa kun vaan osaa maustaa sen oikein. Saa syödä raskaana. :D Suosittelen kokeilemaan, meillä on sekasyöjäperhe ja hyvin uppoaa soijarouheruuatkin. =)

Juuri eilen söin keittoa jossa oli soijarouhetta, parempaa se oli kuin mun tekemä jauhelihakeitto.

Soijarouhe ei sellaisenaan maistukkaan oikein miltään, idea on että se turvotetaan vedessä ennen käyttöä ja sekaan heitetään mieleisiä mausteita. Imee sitten kypsyessään makuja itseensä. Kokeile vaikka makaronilaatikkoo soijarouheesta tehtynä, eipä ulkonäöstä tai mausta huomaa lihan puuttumista! Erittäin NAM!

Mä käytän niitä vähän isompia soijan "suikaleita", niin että keitän hetken esim. kanaliemessä, että saavat kanan maun ja sit teen kastikkeen(jossa on nyös broilerin suikaleita)ja hyvää on.
Voi syödä raskaana.

Minä tein kaalipataa, johon käytin soijarouhetta. Siitä tuli kyllä tosi hyvää. Tuo jauhelihan jatkaminen soijarouheella on muuten hyvä idea! Soijarouhe on kevyempi ja vatsaystävällisempi vaihtoehto kuin liha, joten se auttaa painonhallinnassakin.

soijarouheesta voi tehdä vaikka "jauhelihakastiketta" "lihapullia" "makaronilaatikkoa".... Mitä tahansa. Ei itsessään maistu muulle kuin soijalle, joten mausta reilusti. Maista myös esim hälsans kökin soijatuotteita, ovat namia!

Siis, eihän lihakaan itsessään maistu oikeen millekään.
Mutta soijarouhe on kätevää ruoanlaitossa. Mitä me ollaan huomattu tuossa soijarouheen valmistuksessa, täytyy mausteita käyttää todella runsaalla kädellä.

Mun sisko laittaa jauhelihapihveihin puolet sitä ja puolet jauhelihaa. kuulemma perhe syö hyvällä ruokahalulla. Haluaisin itse kokeilla kyseistä ainetta, mutta mies väittää että se on pahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miksi syödä jauhelihaa, kun soijarouhettakin on olemassa?

Kyllä mä olen salasyöttänyt soijarouhetta lihansyöjille ja ihan täydestä on mennyt :whistle:

Miksei syödä jauhelihaan ja rinnalla soijarouhetta?

Varsinkin jos jauhelihansa saa lähituotannosta niin siinä voi punita onko oikeasti ekologisempaa syödä sitä lähilihaa vai toiselta puolelta maapalloa roudattua soijaa.

olette varmaan koulu- ym. syöttöläruoissa jo tietämättänne syöneet soijarouhetta, te jotka ette ole syöneet kotona :) se on yleinen jatkoaine edullisuutensa vuoksi, ja mikäs ettei kun on vielä tosi terveellistäkin ja ravitsevaa! =)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mun sisko laittaa jauhelihapihveihin puolet sitä ja puolet jauhelihaa. kuulemma perhe syö hyvällä ruokahalulla. Haluaisin itse kokeilla kyseistä ainetta, mutta mies väittää että se on pahaa.
Kokeile salaa. Mies ei välttämättä edes huomaa eroa. ;)

me käydään yhdessä kaupassa tai sit se käy. Ja se tekee ruokaa enemmän kuin mä kun se on siinä niin hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kokeile salaa. Mies ei välttämättä edes huomaa eroa. ;)

me käydään yhdessä kaupassa tai sit se käy. Ja se tekee ruokaa enemmän kuin mä kun se on siinä niin hyvä.
No siinätapauksessa ehkä ei onnistu niin helposti. Mutta ehkäpä sä saat käännettyä päänsä ja hänkin innostuu kokeilemaan soijarouhetta. ;)

Mä olen liottanut rouheen veden sijasta kasvisliemessä. Lihansyöjä voi liottaa sen lihaliemessä niin tulee makua. Muutenkin kannattaa maustaa reippaasti. Minun ronkeli perheeni ei huomannut, kun tein "liha"makaronilaatikon soijarouheesta.

Yhteistyössä