Soija-allergiset...?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Te joilla soija-allergiaa, miten se ilmenee?

Mitä muita allergioita teillä on?

Mietin vain kun olen aika allerginen ihminen... ruoka-allergioita on lähes kaikki pähkinät, useammat tuoreet hedelmät, porkkaanat yms...

Nyt olen ostanut tuommoista suklaanmakuista soijajuomaa. "alpro soya" nimistä ja se laittaa suun kutisemaan.. Mietin vain että onkohan allergia nyt soijasta?

Pojalla oli maito, soija, pähkinät, herneet, paprika, valkosipuli, viljat, omena ja masikka. Ja ilmeni samalla tavalla kuin muutkin allergiat; ihottumana. Usein soija-allergiset on allergisia myös pähkinöille ja muille palkokasveilla, eli saatat hyvinkin olla soijalle kun nuo pähkinätkin oireita aiheuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tytöllä herneet, pavut, maapähkinät... siis palkokasvit.
Oireina sunaa ja vatsaoireita.

sunaa?

Hitsi toivottavasti ei tuu vatsaoireita :D Tää on niin hyvää....

Mulla kans herneet ja heinänuhakin vielä.. voi kökkö!

Alkuperäinen kirjoittaja aavevalo:
Pojalla oli maito, soija, pähkinät, herneet, paprika, valkosipuli, viljat, omena ja masikka. Ja ilmeni samalla tavalla kuin muutkin allergiat; ihottumana. Usein soija-allergiset on allergisia myös pähkinöille ja muille palkokasveilla, eli saatat hyvinkin olla soijalle kun nuo pähkinätkin oireita aiheuttaa.

Millaisia iho-oireita?

Mä täällä kyselen ku hitto soikoon vedän tota silti ku on NIIN hyvää..

Viimeksi tosin ku tommosen join niin ei tullut suun kirvelyn/kutinan lisäks muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:

sunaa?

Mitä mie oon kirjoittanut :o
Sunaa = suun kutinaa :D

sunaa?

Mitä mie oon kirjoittanut :o
Sunaa = suun kutinaa :D

No kyllä mä sitten olen allerginen kun tuota "sunaa" tuppaa olemaan mullakin,... Vatsaoireiden pelossa kyllä lopetan juomisen tähän :D

Alkuperäinen kirjoittaja aavevalo:

Millaisia iho-oireita?

Mä täällä kyselen ku hitto soikoon vedän tota silti ku on NIIN hyvää..

Viimeksi tosin ku tommosen join niin ei tullut suun kirvelyn/kutinan lisäks muuta...

nokkosihottumaa = kuin nokkospuskassa juossut, ja ilmentyivät nopeasti sen jälkeen, kun oli esim. sitä soijaa syönyt/juonut. Mutta oireethan on erilaisia kaikilla.

Yhteistyössä