Söisitkö sinä tällaista salmiakkikakkua?

Maistaisitko kakkua?

  • Ruolla ei saa leikkiä, en maistaisi

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    5
Ehkä tyhmä kysymys, sillä maistamallahan se vasta selviää - mutta uskaltaisiko edes maistaa?

Pidän Salvador Dalin töistä taidenäyttelyn maaliskuussa eräässä yhdistyksessä. Avajaisissa olisi tarkoitus tarjota jotain surrealistista, uutta ja outoa ja ajattelin tarjota kauheasti salmiakille maistuvaa sysimustaa sokerikakkua. Olen jo tilanut salmiakki mixtuuraa, salmiakki rakeita, mustaa pastaväriä värjäykseen ja kaksi viiksien muotoista kakkumuottia. Dalihan oli tunnettu viiksistään. Tosin, ennen kuin tuollaista alkaa avajaisvieraille tarjoamaan, niin pitää itse ensin testatata kotona mikrokuppi kakkua:

2 rkl sulatettua margariinia.
1 kananmuna
3 rkl sokeria
¾ dl (5 rkl) vehnäjauhoja
½ tl leivinjauhetta
Salmiakki mixtuuraa 1 rkl
Salmiakkirakeita 1 rkl
Mustaa pastaväriä tarpeeksi

Sekoita kaikki ainekset kulhossa. Täytä voideltu ja korppujauhotettu kahvikuppi puolilleen taikinaa. Kypsennä mikroaaltouunissa 850 W 15 sek.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
En pidä salmiakista, mutta kiva kun näet vaivaa ja keksit jotakin tavallisesta poikkeavaa!👍 Ei huono idea yhtään nuo salmariviikset. Salmiakkikossullako kostutat?😏

Varmasti salmiakki jakaa mielipiteitä, mutta yleensä kai suomalaiset pitävät salmiakista, etenkin jos siellä on se kossu mukana.🤷‍♀️😁
 
En pidä salmiakista, mutta kiva kun näet vaivaa ja keksit jotakin tavallisesta poikkeavaa! Ei huono idea yhtään nuo salmariviikset. Salmiakkikossullako kostutat?

Varmasti salmiakki jakaa mielipiteitä, mutta yleensä kai suomalaiset pitävät salmiakista.
Kysymyksesi salmiakkikossusta ei kai ollut ihan tosissaan esitetty? Ja yhdistyksen toiminnassa on nollatoleranssi...Kiitos, että pidit ideasta ). EDIT: taisit muokata viestiäsi? Eli olit tosissasi. Ite muuten oon juonut olutta viimeksi 2012...
 
Kysymyksesi salmiakkikossusta ei kai ollut ihan tosissaan esitetty? Ja yhdistyksen toiminnassa on nollatoleranssi...Kiitos, että pidit ideasta ). EDIT: taisit muokata viestiäsi? Eli olit tosissasi. Ite muuten oon juonut olutta viimeksi 2012...


Ensimmäinen ilme-emoji viestissäni tarkoittaa vinkeää ja viimeinen emoji virnistystä. Molemmat ovat siis pilke silmäkulmassa.

Ootsä joku buumeri?😉
 
Ensimmäinen ilme-emoji viestissäni tarkoittaa vinkeää ja viimeinen emoji virnistystä. Molemmat ovat siis pilke silmäkulmassa.

Ootsä joku buumeri?
Hätäilin viestiä kirjoittaessa. Sovitaan sitten että oon buumeri, vaikka olen niin pihalla nykyslangista, että minulla ei ole harmainta - vaan salmiakin musta - aavistus siitä, mitä ihmettä sillä tarkoitetaan - Googlata en ny jaksa. Jotain loukkaavaa kai? Tai siis, ei kovin positiivista?
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Hätäilin viestiä kirjoittaessa. Sovitaan sitten että oon buumeri, vaikka olen niin pihalla nykyslangista, että minulla ei ole harmainta - vaan salmiakin musta - aavistus siitä, mitä ihmettä sillä tarkoitetaan - Googlata en ny jaksa. Jotain loukkaavaa kai? Tai siis, ei kovin positiivista?
Ihan huumorilla kaikki.❤
 
  • Tykkää
Reactions: Keckman
Ihan huumorilla kaikki.
Googlasin. Huumori ei aina ole hyvä laji SOME:ssa...vaikka ei minulle ny sinun mukavat viestisi aiheuttanut pahaa mieltä...ja vastauksena kysymykseesi (Googlasin) olen 59 ja täytän kohta 60, eli sinun mielestäsi olen kai sitten boomeri? Mutta, vakavasti, ei humoristisesti puhuen: olen varmasti parempi ohjelmoinnissa ja tietotekniikassa kuin sinä, eli en ole ajastaan jälkeen jääny kalkkis.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tykkäsin, kun sait kuvani näkymään. Muuten en viestistäsi pahemmin tykännyt Mä en kai sitten vaan osannut, laittaa kuvaa? Ihan varmasti laitoin linkin...osaisitko ja jaksaisitko neuvoa kuinka kuva laitetaan? Olisin kiitollinen.
Ihan BB-koodeilla.

[IMG]tähän kuvan nettiosoite, esim. https://i.pinimg.com/originals/7e/37/d8/7e37d81e1d01a4993d5a9502eadf379b.jpg[/IMG]

esimerkin kuva
 
  • Tykkää
Reactions: Keckman
Ihan BB-koodeilla.

[IMG]tähän kuvan nettiosoite, esim. https://i.pinimg.com/originals/7e/37/d8/7e37d81e1d01a4993d5a9502eadf379b.jpg[/IMG]

esimerkin kuva
OK! Birgette Bardot koodilla, mutta kun viestiä kirjoitettaessa näkyy tuo "Lisää kuva" toiinto, niin sillä en saanut :(

Testaan tuleeko tähänkään kuvaa editorin toiminnoista: ei tullut...No entäs
tais tulla, eli BB toimii...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja m1es
Uusi vuosi on alkanut hyvin, olemme saaneet uusia "mustia", @Keckman , @Gustafwa ja @p.p.p
Kiitos, teretulemasta toivotuksesta, mutta voin kertoa, että olin "häiriköimässä" täällä jo vuonna 2015. Silloin ei ollut lääkitys ihan kohillaan. Olen avoin persoona - ei hävetä yhtään kertoa, että Dali näyttelyni pidetään Mielenterveysyhdistys Helmissä. Itse olen algoritminen taitelija ja olen pitänyt siellä jo viisi taidenäyttelyä. Viimeisimmässä pyöri myös yli puolen tunnin animaatio ohjelmoituine soundeineen.


Tuolla tuhottomasti aikaa ja vaivaa vaatinut videoni: Moi! Ohjelmoi! animaationi
 
Maistaisin, mutta en usko pitäväni. Tykkään salmiakista mutta vain siitä. En tykkää salmiakkijäätelöstä, salmiakkitäytteisestä suklaasta, salmiakkitäytteisistä kekseistä ym. Pelkästään salmiakista.
Saatat olla oikeassa. Mutta jonkunhan ne on uudet reseptit keksittävä ja kehitettävä. Kaikki reseptit ovat jonkun keksimiä. Haluun kokeilla ainakin tällaista.
 
Maistaisin, mutta en usko pitäväni. Tykkään salmiakista mutta vain siitä. En tykkää salmiakkijäätelöstä, salmiakkitäytteisestä suklaasta, salmiakkitäytteisistä kekseistä ym. Pelkästään salmiakista.
Mutta: jos laitan siihen NIIN PALJON salmiakkimixtuuraa, salmiakkirakeita ja salmiakkijauhetta, että se MAISTUU ihan SALMIAKILTA, niin eikö sinun silloin loogisesti ajatellen voisikin kuvitella pitävän siitä? :)
 
Mutta: jos laitan siihen NIIN PALJON salmiakkimixtuuraa, salmiakkirakeita ja salmiakkijauhetta, että se MAISTUU ihan SALMIAKILTA, niin eikö sinun silloin loogisesti ajatellen voisikin kuvitella pitävän siitä?
Joo voi olla, mietin vain sitä koostumusta, jos se on kakun vaahtomainen, pehmeä, mehukas koostumus. Se suuntuntuma siis, jos se on liian pehmeä ja sienimäinen, niin ei tule se aito salmiakkifiilis😄
 
  • Tykkää
Reactions: Keckman
Joo voi olla, mietin vain sitä koostumusta, jos se on kakun vaahtomainen, pehmeä, mehukas koostumus. Se suuntuntuma siis, jos se on liian pehmeä ja sienimäinen, niin ei tule se aito salmiakkifiilis
Niin, millähän kakun saisi "epäonnistumaan" siinä mielessä, että siitä tulisi sitkeää ja kovaa? Jos lisäisi perunajauhoja, niin se voisi lisätä sitkeyttä. Ja pikkasen kun antaa sen palaa uunissa, niin siitä tullee ehkä kovempaa..."älä tule paha kakku, tule hyvä kakku". Muutaman päivän kuluttua kun tilaamani tuotteet saapuvat, niin testaan. Voin laittaa Youtubeen sitten videon, kun maistan kakkua ensi kertaa: meneekö naama irvistykseen vaiko hymyyn? :)
 

Yhteistyössä