Smartum kulttuuriseteli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap-

Vieras
Onko teillä tietoa, että voiko myös minulle ostaa miehen kulttuuriseteillä lipun festareille? Mies osti lippupalvelusta itsellleen lipun viikko sitten ja minulle olisi tarkoitus mennä ostamaan viikon päästä eri pisteestä. Meneekö smartumille tieto, mihin tapahtumaan kulttuuriseteleitä on käytetty?

Kiitos :)

Niissä kulttuuriseteleissä pitäisi ainakin lukea miehesi nimi. Silloin ne on periaatteessa henkilökohtaiseen käyttöön. Jos ei nimeä takana lue, niin kirjoittamalla niihin oman nimesi voit niitä myös käyttää.

Niissä ei lue nimeä, mutta siinä on se sarjanumero mikä on miehelle osoitettu. mutta siis tosissaan tarkoitus olisi, että mies kävisi lipun ostamassa. Sitä olemme siis vain miettineet että meneekö smartumille tieto mihin tapahtumaan lippu on ostettu?

Niissä kulttuuriseteleissä pitäisi ainakin lukea miehesi nimi. Silloin ne on periaatteessa henkilökohtaiseen käyttöön. Jos ei nimeä takana lue, niin kirjoittamalla niihin oman nimesi voit niitä myös käyttää.

Hmm.. Tuo ap.n nimen kirjoittaminen ei onnistu. Nehän tarkistetaan ja jossain vaiheessa selviää, ettei ap.lla ole oikeutta niitä käyttää.
Niistä nimittäin pidetään kirjaa.

Ja ainakin mun kulttuuriseteleihin nimi kirjoitetaan itse. Silti ovat vain mun käyttöön.

Yritykselle ainakin menee tieto että missä niitä seteleitä on käytetty. Mutta viiveellähän se menee. Siinä on vaan se, että ne on henkilökohtaisia, ja väärinkäytöstä niiden antaminen voidaan lopettaa.

Lähinnä on kyse verottomasta edusta joka on siis osoitettu miehellesi, ei sinulle. On yleisesti tiedossa että liikunta/kulttuuriseteleitä päätyy väärien ihmisten käyttöön ja jos sellaisesta jää kiinni niin miehesi joutuu maksamaan saamastaan liikuntasetelipotista veron. Työnantajat valvovat kenelle ja kuinka paljon liikuntaseteitä annetaan ja heidän pitää määrät myös verottajalle ja seteleiden tuottajalle ilmoittaa. Liekö sitten joku valvova elin tarkastaa onko setelit käytetty oikean ihmisen nimissä. Seteleiden vastaanottajan pitäisi puolestaan tarkistaa että seteleissä on asianomaisen nimi eli toinen henkilö ei pystyisi käyttämään toisen seteleitä.

Mutta siis miehen nimellähän niitä oltaisiin käyttämässä.. Mies kävisi siis minulle sen lipun ostamassa.

Meneekö työnantajalle tieto, että lippuja on käytetty lippupalvelussa? Tuskin nyt kumminkaan menee tietoa siitä, että mihin tapahtumaan niillä on ostettu lippuja?

Jos niitä seteleitä saa lippupalveluunkin käyttää, niin mikä tässä oli se ongelma?
Tietysti ihmetystä saattaa herättää, että miksi mies on ostanut kaksi lippua samaan tapahtumaan ITSELLEEN.
Moraalisesti ehkä vähän väärin kuitenkin. Nehän on miehen henk.koht. käyttöön. Että periaatteessa niitä ei saisi sinuun käyttää.

Kun olen ostanut kulttuuriseteleillä lippua johonkin tilaisuuteen niin siihen pääsylippuun on kirjattu kulttuurisetelissä oleva nimi. Tilaisuuteen mennessä on myös tarkastettu henkkarit että nimi täsmää lipun käyttäjän kanssa.

Yhteistyössä