Skumppalasi viikolla 5+

Vähän ikävästi sattuu juuri näin heti plussauksen jälkeen juhlat joita on suunniteltu puoli vuotta. Suunnitelmani on kilistellä, mutta kaataa juoma huomaamattomasti pois. Mutta jos olemmekin jossain missä lasia ei voi kaataa, onko yhden skimppalasin juominen kovin moraaliton teko? Muuten uskon pärjääväni juhlissa mutta kyttäys alkaa jos kieltäydyn heti alkuunsa. Porukka on pieni, mutta sellainen jonka ei näin varhaisessa vaiheessa tarvitse tietää. Murehdin kesken menemistä ihan liikaa.
 
En kertakaikkiaan usko, että asia siitä mihinkään kaatuu. Voisiko olla mahdollista, että juot sen lasin vaan osittain (tyyliin puoliks) ja sitten dumppaat sen käsistä johonkin mahdollisimman pian? Oikeasti tuo määrä (5-12cl) viininvahvuista alkoholia ei ole mitenkään suuri, varsinkin jos sen siemailee jotenkin pikkuhiljaa... Itsellä oli plussauspäivänä ystävän juhlat, joilla join ruoan kanssa ehkä vajaan desin punaviiniä, kun en halunnut herättää huomiota. Myöhemmin viikolla 6+ työpaikan pikkujoulut, joissa ei kilisteltiin eikä kellekään ollut tullut mieleen hankkia alkotonta vaihtoehtoa. Join puolikkaan lasillisen hitaasti. Nyt tuskaisesti viimeisiä päiviä raskaana 40+1 :)
 
TR
Älkäähän nyt yhdestä skumppalasillisesta hätääntykö :) Tietysti on ihan ok, jos on periaatteena nollalinja raskausaikana, mutta itse olen sallinut lasin punaviiniä joskus hyvän ruuan kanssa itselleni tai yhden ssaunasiiderin toisinaan, siis toki harvoin, en viikottain. Nyt odotan neljättä, ja ihan täydellisen terveitä lapsia on noista tullut. Kukin tietty tyylillään, eikä ryyppääminen ole tietenkään ok. Kuitenkin sellainen maalaisjärki ois hyvä pitää matkassa mukana, muutenhan sitä saa olla hysteerinen vaikka mistä =)

Terveisin TR ja kevätkääryle rv. 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Etkö voi vedota johonki ab-kuuriin tms? Itse en ainakaan joisi vaikkei siitä varmaan haittaakaan oo, jos kuitenkin myöhemmin menis kesken tai muuten tulis ongelmia raskaudessa, tiedän että syyttäisin sitä yhtä ainoaa skumppalasia.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Ab-kuuri on mun mielestä niin klisee, että itselläni ainakin epäilykset heräisi :D
Yksi heistä tietää meidän yrityksestä ja on epäillyt ennenkin (suotta) jos olen jättänyt viinilasin väliin. Ollaan vastanaineita jne joten kovasti varmaan suurennuslasin alla muillekin.
Jostain vain luin että tässä vaiheessa ei voi vielä vaikuttaa itse mitenkään siihen meneekö kesken vai ei, ja että rv 6/7 vauvalla on yhteys siihen mitä syön, juon ja hengitän. Voi olla että olen väärässä, en ole vielä ehtinyt tarkemmin tutkia. Tarkoitus kuitenkin olla jo nyt niin "raskaana elävä" kuin muutenkin.
 
No miun mielestä raskaus ja alkoholi ei kuulu mitenkään yhteen. Ja mieluummin paljastaisin salaisuuden tai vaikka keksisin selkävaivan ja siihen panacodit tms kun joisin sen takia ettei kukaan huomaa raskautta. :) Kukin tavallaan! Ja niinku äsken kirjotin niin en usko että siitä on mitään haittaa mut silti.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
^No se ei ole mahdollista, koska testasin viikko ennen haamua negan ja ennen plussaa tikussahan ei ainakaan äidin tekemiset vaikuta :) Ehkä mä sen lasin (tai puolikkaan) uskallan juoda, jos en muuten pääse asiaa kiertämään.
 
Eikö olisi alkoholitonta vaihtoehtoa tarjolla jonka voisit huomaamattomasti napata? Niissä juhlissa missä itse olen ollut raskausaikana on alkoholiton ja holillinen eri tarjottimilla, mutta näyttävät aivan samalta kädessä. Kyllä tarjolla pitäisi aina olla myös alkoholiton malja, ihmiset kun saattavat olla raittiita mitä erinäisimmistä syistä.
 
Mä ite join jouluna lasillisen punaviiniä juurikin noilla samoilla viikoilla kun en tiennyt vielä olevani raskaana. Nyt menään viikolla 35+5 ja kaikki on jokaisessa ultrassa ollut hyvin :) Älä stressaa ja panikoi, ne niitä haitallisempia juttuja ovat!
 

Yhteistyössä