sitten kun musta tulee äiti, niin en todellakaan ole noin kusipää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marita

Vieras
ja jätä lastani ilman valvomista kaupassa!!! |O
äitini nimittäin pelasti lauantaina pikkutytön, joka oli kärryissä ja kiipeämässä siitä pois..lapsella ikää ehkä 1-2 vuotta. jos äitini ei olisi pelastanut tyttöä hän olisi maannut ja itkenyt lattialla pää auki ja vieressä verilammikko.. lapsen niin HYVÄ äiti sen kun vaan liiteli pitkin kaupan käytäviä, että jes!! jos lapsi olisi ollut minun niin se olisi ollut turvassa. eikä tämä ÄITI edes kiittänyt minun äitiäni, kun hän pelasti tytön!! |O

mitäs mieltä olette??

sitä mieltä että noita läheltä piti-tilanteita näkee ihan liian usein. Meillä ainakin lapsi istuu matkarattaissa kun käymme kaupassa, niissä on valjaat joihin lapsen saa kiinni eikä putoa.

anteeksi nyt vaan mielipiteeni mutta: miksi ne lapset leikki laiturilla ilman pelastusliivejä ja aikuiset oli pihalla...??
kamalaa että tyttö kuoli mutta kun nämä olisi vältettävissä olevia tapauksia!!

Mulla on pienikokoinen 2 vuotias ja monesti pelästyttää kiipeämisellään ihmisiä kaupassa. Ei hän siis pois sieltä kärrystä kiipeä, vaan nousee kyykylleen penkistä, kun itse katselen tuotteita mitä kärryyn nostelen. Mutta en mäkään tyttöäni yksinänsä kärryyn jättäisi, hyvinkin voisi alkaa kiikkumaan kärryistä alas mun perääni ja silloin olisin kiitollinen, jos joku äitisi kaltainen tulisi ja nostaisi tytön kärryihin takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
anteeksi nyt vaan mielipiteeni mutta: miksi ne lapset leikki laiturilla ilman pelastusliivejä ja aikuiset oli pihalla...??

Tätä mitetin minäkin että minkä takia tuon ikäinen leikkii laiturilla!!! Hyvin surullinen tapaus oli :'( :'( , mutta siltäkin olisi voitu välttyä jos olisi huolehdittu paremmin. Ei pienten lasten leikkipaikka ole laiturilla!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
:laugh: Kuinkakohan moni meistä on sanonut joskus tuon lauseen, että sitten kun minusta tulee äiti niin... Ja samoja juttuja sitä on huomannut tekevänsä kuin ne, joita ennen tuomitsi :whistle:

no nainpä B) en mun lapset ainakaan... *vislaa*

Olitko sinä siellä ja näit tilanteen?
Kannattaako täällä alkaa riitelemään asiasta josta me emme tiedä. Syyllisyys mitä vanhemmat tällä hetkellä kantaa on varmaan ihan tarpeeksi. Minä en olisi koskaan uskonut, että äidiksi tullessani (ne äidit mitä ennen pidin kyseenalaisina) muuttuivat vain ihmisiksi.
Kaikki on hetkestä kiinni, koko elämä.

Oulun marketissa tapahtunutta:
Pikku tyttö,noin 3-5vuotias napostelee siinä irtokarkki hyllyllä irtokarkkeja.Availee rasioiden kansia ja tunkee herkkuja suuhun. Äiti juoksee kohta paikalle ja tiukkaan sävyyn kieltää lasta syömästä näitä karkkeja ja tämä pikku tyttö sitten suusta ottaa karkin pois ja ei muuta kuin tipauttaa takas sinne rasiaan! Ja ette usko mitä tämä äiti sitten tekee!!! Nauraa! :o :o :x :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ethän oikeasti ajattele noin:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Voi kun äitisi olisi ollut siellä laiturilla viime lauantaina :-(

Ja mitä enemmän hän olisi tehnyt kun mitä tämän tytön isä oli?????????

No olisi pelastanut tytön huonoilta vanhemmilta. Sehän tuossa ap:n kirjoituksessa oli pointti että yksi ajattelematon hetki tekee vanhemmista kusipäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:

Tätä mitetin minäkin että minkä takia tuon ikäinen leikkii laiturilla!!! Hyvin surullinen tapaus oli :'( :'( , mutta siltäkin olisi voitu välttyä jos olisi huolehdittu paremmin. Ei pienten lasten leikkipaikka ole laiturilla!!

Ei kai missään sanottu, että he leikkivät laiturilla? Pianhan lapsi sinne kipaisee ja vielä nopeammin sieltä tipahtaa. :/

Eräänä päivänä menin kauppaan ja sisäänmeno porteilla konttasi lapsi aivan yksinään...vasta kun myyjä alkoi isoon ääneen ihmetellä missä äiti, ilmaantui jostain nainen ja nosti lapsen istuimeen. Miksi se lapsi oli päässyt konttimaan niin kauas ja menossa jo kassojen ohi? Omani on vasta vauva, joten en sano etteikö koskaan omani livistäisi. Eriasia kuitenkin pieni joka taatusti ei itse kärrystä lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:

Ei kai missään sanottu, että he leikkivät laiturilla? Pianhan lapsi sinne kipaisee ja vielä nopeammin sieltä tipahtaa. :/

kyllä lehdessä sanottiin.. että lapset leikki ja otti aurinkoa laiturilla ja vanhemmat teki pihatöitä vähän matkanpäässä... olivat nähneet kun tyttö tippui ja isä oli heti juossut laiturille mutta valitettavasti tyttö oli mennyt heti uppeluksiin ja vesi oli sameaa joten isällä kesti aikaa löytää tyttö.. :(
toki lehdistä ei löydy koko totuus mutta...

Mä kerran näin tapauksen, jossa pieni vauva oli turvakaukalossa, joka oli kärryissä ja äiti selin parinkymmenen metrin päässä ja kuunteli nappikuulokkeilla radiota. Kyse ei ollut mistään pienestä kaupasta vaan erään iso kauppakeskuksen hypermarketista. Kuvittelevatko ihmiset, ettei Suomessa tapahdu mitään pahaa?

Ja lasten paikka ei todellakaan ole leikkiä laiturilla keskenään, varsinkaan uimataidottomien! Vanhempien olisi pitänyt olla varovaisempia ja se oli ihan heidän oman välinpitämättömyyden aiheuttama onnettomuus. Niin kuin moni muukin, esimerkiksi mm. se tapaus, jossa isä peruutti traktorin liikkeelle lähtiessään vaunujen päälle.

En kyllä rupeaisi tuollaisissa asioissa hieromaan toisten suolaa haavoihin ja syyttelemään... :/

Olis kiva nähdä se äiti joka katsoo lastaan 24/7 ettei hänelle tapahdu mitään. Saattais olla aika väsynyt :whistle: Meille ainakin neljän lapsen perheessä tapahtuu päivittäin asioita joissa olisi voinut käydä huonosti, ei niitä vain voi estää. Mutta onneksi mulla ei ole ne lasit päässä joilla näkee kaikki vaarat, elämä olis nimittäin yhtä helvettiä. Eikä kannata katsoa final destination -leffoja, jos on taipuvainen pelkäämään vaaranpaikkoja ;)

Pakko ny vaan sanoa et mein pikkasen alle kaks vee kerkes tippuu ostoskärryistä vaikka oltiin miehen kanssa molemmat vieressä. Päälleen tippu, mutta ei tullu verta, eikä mitään muutakaan. Lääkärissä toki käytiin mut ihan säikähdyksellä päästiin. Et ei se tippuminen tarkota automaatisesti pää-auki-verilammikko-sairaalareissua!

Kaikki tapaturmathan ja muut onnettomuudet ovat aina seurausta jonkun virheestä, huolimattomuudesta tmv. Silti kaikkia ei mitenkään pysty aina estämään vaikka kuinka haluaisi. Ihminen on erehtyväinen ja siitä joutuu maksamaan joskus liian kovan hinnan. :( Sellaista ei toivo kenellekään.

Yhteistyössä