Siteistä ihottumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Olen kyllästynyt tähän tilanteeseen. Käytän menkkasuojina lähinnä siteitä, olen kokeillu vaikka mitä merkkiä mutta aina saan alapäähäni hirveän ihottuman. Ja se ihottuma on todella kipeä! Hoito kestää melkeipä kuukauden kunnes tulee taas uudet menkat ja taas uusi ihottuma. Kuukautiskupit ei kuulosta oikein mun jutulta, enkä ole oikein tamppoonienkaan ystävä. Joten onkohan kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa? Tai miten tämän voisi ratkaista?

Hei,

Hanki kuukuppi, esim. DivaCup (http://www.pehmopeput.fi/). Pääset eroon menkkoihin kuuluvasta hajusta, mahdollisesta hiivatulehduksesta, ällöttävästä olosta, saat nukkua yöt missä asennossa tahansa pelkäämättä sotkua... Saat elää muutenkin tavallista elämää. Eikä kannata luovuttaa heti. Itselläni meni muutama kuukausi, ennen kuin opin laittamaan kupin kunnolla ja oikeaan asentoon. Suosittelen ehdottomasti! En vaihtaisi enää takaisin siteisiin / tamponeihin! :)

Jos kuppi kuulostaa liian eksoottiselta, kannattaa kokeilla kestositeitä. Itselläni meni iho rikki kertakäyttöisistä siteistä, mutta vaihdettuani kestositeisiin, ei ole enää tarvinnut kärsiä kutinoista eikä kirvelyistä moneen vuoteen. Kestositeidenkin käytöstä ja jälleenmyyjistä löytyy tietoa http://kuukuppikunta.net/ -sivuilta. Tällä hetkellä parhaimpina siteinä taitavat pitää torniolaisen Iguleen siteitä. Rahapulan vaivatessa kestositeitä on helppo tehdä itsekin ja vinkkejä niin käyttöön kuin tsi-siteiden tekoon löytyy kuukuppikunnan foorumin lisäksi myös www.kestovaippainfo.fi -sivujen keskusteluista.

Jaahas. Teki sitten taas tosi hyvän linkin. Kokeillaanpa tuota kestovaippainfoa vielä uudelleen (äskeisestä pääsi vain Kuukuppikuntaan):

http://www.kestovaippainfo.fi/

Eipä kai sinun kannata muuta kuin kokeilla kaikenlaisia merkkejä joita markkinoilta löytyy. Ehkä seurata mitä kemikaaleja missäkin siteessä on ja kokeilla sitten, onnea vaan .. Pikkuhousunsuojat myös ongelmallisia minulle.

En tiennytkään että kierukka lopettaa menkat?! Samalla se kuitenkin sit toimii myös ehkäisynä? No mutta ei taida sopia mulle kun en ole synnyttänyt. Mut kiitti kaikille hyvistä vinkeistä! =) ...toki kuuntelen vinkkejä lisääkin jos niitä vielä löytyy.

sama ongelma, myös pikkuhousun suojien kanssa. cerazettellä loppuivat menkat välittömästi, samoin halut. vuosi ilman menkkoja täytenä frigidinä oli kyllä kauheampaa kuin mikään ihottuma

Kestositeet ja pikkuhousunsuojat ärsyttävät ihoa huomattavasti vähemmän. Tamponit, ""eko"" tai tavalliset, ovat myös parempia kuin muovisiteet. Jos veren näkeminen ei häiritse niin kotona voi olla pylly paljaana ja antaa vuotaa suoraan vanhaan pyyhkeeseen (siis istut pyyhkeen päälle aina kun istut alas). Kuukuppia en ole kokeillut mutta varmaan kokeilisin.

Itselläni ongelma on ratkennut hormonikierukalla, ei ole vuotoa mitä nyt kerran vuodessa joku pieni tahra. Ja hormonikierukan (tai siis minkä tahansa kierukan mutta kuparikierukka lisää vuotoja) todellakin voi laittaa vaikkei ole synnyttänyt.

Yhteistyössä