sisustusvinkkejä meidän olohuoneeseen, kiitos :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Erityisesti se, että sopisko pitkät sivuverhot vai kappa. Molemmat tuskin sopii (ja pitäis laittaa tuplatangot). Petroolin väriset ois mielessä, oon niin ihastunu siihe väriin. http://www.ellos.fi/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=85-5029gs.jpg

Nuo siniset sohvat tulee vaihtumaan jossain vaiheessa, ehkä ruskeaan. Joko vaaleampi tai mieluummin ehkä tummempi. Sellanen jotka passais noitten nojatuolien kans (ellei niitä nakata yläkertaan). Matto vaihtuu myös, vinkit siihenkin tervetulleita. :) Ei valkoista! (En halua ressata sotkeutumisen kans.)

Kuten huomaatte, puolipaneeli on vasta osittain vaalennettu (ihan vaaleaksi menee)...ihan kesken vielä(kin) kaikki.

Seinälle joku isohko taulu.

Kaikenlaisia vinkkejä sisustusvinkkejä otetaan vastaan. :D Vihreä ei sitte oo oikeen meidän väri.

Mä lähen nyt syömään ja tulen sit myöhemmin korjaamaan sadon ja vastaamaan mahd. kysymyksiin. :)

Ruskeat sohvat tosiaan (suklaanruskeet ) tuo matto passaa niihin.
Verhotanko sais mun mielestäni olla yhtenäinen,sillä tapaa sais ikkunoiden väliin pitkät verot,tai sit sivuille pitkät keskelle kappaa.

tuo sininen matto on jotenkin tunkkainen kuten myös nuo siniset kapat.. petrooli ei ole sen parempi. Vaihtaisin ne mieluummin vaaleampaan, vaikka noiden tuolien sävyiseksi. Verhokappoihin kävisi vaikka joku selkeä graafinen kuvio.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suklaanruskeat sohvat ja tummansininen matto... ei passaa kyllä mitenkään yhteen!

Meillä suurinpiiretin ton maton väriset sohvat,ja suklaanruskea matto.Hyvin natsaa,verhot valkoiset joissa sinistä ja ruskeaa kuviota,samaa kuosia on myös koristetyynyt ja lattialla olevat isot löhötyynyt.

Ihan on alallaan tunnettu suunnittelija tuon kokonaisuuden valinnut,ja jälleen onnistuneesti:)

Kai aiotte vaalentaa myös katon? Minusta ovat kovin eri paria, jos katto jätetään luonnonväriseksi ja puolipaneeli kuultomaalataan, kun ovat kuitenkin samaa materiaalia. Itse en ole sinisen ystävä, joten mua heti häiritsee nuo petroolinsiniset verhot...senkin vuoksi, että teillä on tuo voimakasvärinen tiiliseinä samassa huoneessa, joka tekee värimaailman mielestäni rauhattomaksi. Mä vaihtaisin tilalle valkoiset pitkät sivuverhot ja maton valitsisin sellaisen, jossa on vähän tuota tiiliseinän väriä ja beigeä.
Kuinka nopeasti nuo siniset sohvat on tarkoitus vaihtaa? Pitääkö huone "värittää" ne silmällä pitäen vai vaihtuvatko tässä ihan kohta?

tumma ruskeat sohvat, ja nuo pari nojatuolia. Tumman ruskea matto, jossa ehkä jotain vaaleaa kuviointia. Verhot joko vaaleat tai vaikka oranssit. oranssin värisiä tyynyjä sohvalle.
Seinille hyllyjä joihin kukkia.

Nyt liikaa sinistä. Sininen ja ruskea sopivat yhteen.
Tuolien värinen, PYÖREÄ matto.
Vaaleat, valoa kuultavat paneliverhot tai runsaat mutta kapeat vaaleat verhot ikkunoihin ja ikkunoiden väleihin. Sävytä verhojen väri valkoisiin seiniin ja paneeliin.
Muutamia vaaleita tyynyjä sohvalle. Siinä se. Kaunis olohuone tulee.

Mä keventäisin tunnelmaa sillä et laittaisin tuohon ikkunan alle puisen penkin, jonka päällä voi istua ja mahdollisesti alle sais korje (mihin säilöä vaik lehtiä).

Itse jättäisin katon oman värisekseen, passaa tiileen, jota ei myös kannata maalilla pilata (näitä usein näkee). Kuultomaalatun pinnan maalaisin peittävällä maalilla seinän väriseksi, mikä raikastaisi ja yhtenäistäisi tilaa. Nyt liikaa eri käsittelyjä ja tyylejä. Verhomateriaaliksi joku vaalea ja neutraali. Jos muut huonekalut jättää entiselleen, niin sohvapöydän vaihtaisin valkoiseksi tai lattian sävyiseksi yhtenäisyyden vuoksi. Sohvissakin on kyllä toista puun sävyä. Tarvitsetteko noin paljon istumatilaa? Nojatuolit näyttävät ikkunan edessä vähän raskaalta.

puolipaneeli pois
vaaleat seinät
tummemman ruskeat sohvat ja jätä nojatuolit niiden seuraksi
ruskea/vaalea nukkamatto
ruskea/vaaleat sivuverhot ( paneeliverhot ) + samastakankaasta tyynyjä sohvalle

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Itse jättäisin katon oman värisekseen, passaa tiileen, jota ei myös kannata maalilla pilata (näitä usein näkee). Kuultomaalatun pinnan maalaisin peittävällä maalilla seinän väriseksi, mikä raikastaisi ja yhtenäistäisi tilaa.

Samaa mieltä puolipaneelista. Maalaisin sen peittävällä värillä (sama kuin seinän sävy). Eri mieltä taas katon väristä. Mun mielestä tumma katto on raskas ja madaltaa tilaa. Yhdessä perinteisen punatiiliseinän kanssa se mielestäni myös näyttää vanhanaikaiselta.
Vaaleat verhot (valkoiset tai beiget) yhtenäisellä verhotangolla ja pyöreä vaalea matto, kuten edellä oli jo mainittu, olisi myös mun valinta. Sinistä voisin laittaa sohvatyynyihin (petroolinsinisiä, tiilenpunaisia ja valkoisia tyynyjä).

Juu verhot pitää toki saada niin ettei se tuolleen katkea kesken kaiken. Vaaleat verhotkin ihan hyvä vaihtoehto, kunhan sit väriä sohvatyynyillä tai muuten, en halua liian vaaleaa, neutraalia tai väritöntä. :)

Toivoisin että katto vois olla kans vaalea, ehkä se jossain vaiheessa saadaan vaalennettua...(ois vähän pakkokin, kun yläkerrassa tuli pieni moka ja sielä on nyt osittain vaalea katto). Olin pöljä kun aiemmin edes suostuin siihe että ihan oman värisekseen jätetään...
Ja myös ollut se vaihtoehto mielessä että maalattaiski tuo puolipaneeli ihan kermanvalkoisella. Pitää katsoa sitä ja kysellä miten mies suostuis (se on niin puukuvion ystävä..). Puolipaneeli jatkuu eteiseen ja keittiöön, ja sielä on vain kertaalleen vaalennettu, joten joka tapauksessa olohuoneessa on vaaleampi (ovi rajaa) ni sinänsä ois sama vetää ihan umpeenkin.

En osaa sanoa missä vaiheessa sohvat vaihtuu, heti ku hyvä löytyy ja on sopivasti extrarahaa. Puolen vuoden, vuoden sisällä. Voi olla, että ei laiteta kahta sohvaa vaan yksi joten jää tilaa vähän muullekin.

Kukista. Tykkään että on jotain kukkaa, antaa energiaa. :) Mutta tykkään isoista enempi ku pienistä, joten voi olla että pienet muuttaa muualle ja hommataan pari isoa tilalle.

Pöytä on mahdollista siirtää pois, ja sit ku lapsia saadaan ni varmaan siirretäänkin.

Sinisyys tulis siis vähenemään, ja enempi ruskeaa. Mutta mielisin kuitenkin ne petroolin väriset verhot, :D ehkä (voihan olla että ohimenevä tykästys tämäkin, aiemmin olin laittamassa kelta-oranssia kappaa), ja nimenomaan tuollainen hento verho. Jos sitten ois vaaleanruskea matto, ja tummanruskea sohva, ja sit petroolit verhot. Oisko paha? Jotain muuta sisustusjuttua sitte kaveriksi. Jotain raikkaan väristä sohvatyynyä vielä lisäksi? Vois toki muuki väri olla verhoissa jos se nyt niin paha olis?
Tumma pinkki on kans väri josta tykkään, ja kirkkaampi myös.

Ihan ensimmäisenä nyt kuitenki olis se verhojen laitto (nuo siniset on jouluverhot!! :ashamed: ). Kappa vai pitkät? Jonku virityksen keksin että saa yhtenäiseksi. Ehdotuksia, linkkejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Itse jättäisin katon oman värisekseen, passaa tiileen, jota ei myös kannata maalilla pilata (näitä usein näkee). Kuultomaalatun pinnan maalaisin peittävällä maalilla seinän väriseksi, mikä raikastaisi ja yhtenäistäisi tilaa.

Samaa mieltä puolipaneelista. Maalaisin sen peittävällä värillä (sama kuin seinän sävy). Eri mieltä taas katon väristä. Mun mielestä tumma katto on raskas ja madaltaa tilaa. Yhdessä perinteisen punatiiliseinän kanssa se mielestäni myös näyttää vanhanaikaiselta.
Vaaleat verhot (valkoiset tai beiget) yhtenäisellä verhotangolla ja pyöreä vaalea matto, kuten edellä oli jo mainittu, olisi myös mun valinta. Sinistä voisin laittaa sohvatyynyihin (petroolinsinisiä, tiilenpunaisia ja valkoisia tyynyjä).

Kuulostaa ihan hyvältä.
En vaan oikeesti tiedä että miten sohvatyynyt meillä toimis, ku ei oo totuttu sellaisiin mutta ainahan sitä voi opetella. :D
Jos katselis pitkiä valkeita sopivasti kuvioituja verhoja... :) Oishan valkea toki raikkaampi kuin petroolinsininen.

Mänty on monen mielestä vanhanaikainen, mutta oikeasti on hirveä junttimoka esim. 70-luvun taloissa mennä maalaamaan kaunis paneelikatto valkoiseksi. Oikeastaan luonnonsävyinen mänty on tullut takaisin muutenkin, mutta ehdottomasti erityisesti vanhoissa taloissa se pitää säilyttää. Ap:n talolla ei nyt ole vielä ehkä vuosia takana paljoa, mutta silti kuultomaalaus on mielestäni huonompi ratkaisu kuin alkuperäinen sävy tai peittomaalaus (kuultomaalaus on jo vähän ysäri). Kermanväriseksi en välttämättä paneelia tai kattoa silti maalaisi, ei vaikuta raikkaalta väriltä, vaan kellastuneelta maalilta. Sävyttää voi toki maalia vähäsen.

Mänty on monen mielestä vanhanaikainen, mutta oikeasti on hirveä junttimoka esim. 70-luvun taloissa mennä maalaamaan kaunis paneelikatto valkoiseksi. Oikeastaan luonnonsävyinen mänty on tullut takaisin muutenkin, mutta ehdottomasti erityisesti vanhoissa taloissa se pitää säilyttää. Ap:n talolla ei nyt ole vielä ehkä vuosia takana paljoa, mutta silti kuultomaalaus on mielestäni huonompi ratkaisu kuin alkuperäinen sävy tai peittomaalaus (kuultomaalaus on jo vähän ysäri). Kermanväriseksi en välttämättä paneelia tai kattoa silti maalaisi, ei vaikuta raikkaalta väriltä, vaan kellastuneelta maalilta. Sävyttää voi toki maalia vähäsen.

Juuri näin. Pitäisi aina miettiä tyyliä ja materiaaleja ennen kuin alkaa toteuttaa sitä sen hetken muotibuumijuttua. Etuovessa näkee usein 70-80-lukujen hirsitaloja, jotka on nyt tosi tökerösti ja epätasaisesti vedetty kuultovalkoisella katosta lattiaan. Niissä on kymmenen vuoden päästä hirveä maalinpoisto.

Mä en tykkää jättää ihan oman värisekseen. Uutena hyvä, mutta jo vuodessa menee jo kamalan näköiseksi. Sen verran ainaki kaipaa sävytystä että vaaleana pysyy.
Mulle ei oo oikeestaan väliä sillä, mikä on nykyhetken trendi, täytyy olla sellanen josta itse tykkää. :)

Yhteistyössä