Sisustusväreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Muistan vain, että sisustusohjelmassa se yks mies kerran sanoi et huonekalujen pitäis olla vaaleampia ku lattia :D

Niin, se on Innon Markon mielipide, ei mikään ehdoton totuus :) Mihin suuntaan haluat huoneen tyyliä luoda? Jos haluat huoneeseen kontrastia, niin valitse tummat huonekalut, mutta jos taas tahdot rauhallista ja seesteistä tunnelmaa, niin sitten vaaleat/valkeat huonekalut. Mun mielestä molemmat sopivat. Lisäksi viherkasveja ja verhot, matto ja tyynyt sitten sopimaan nojatuolien väriin.

Mutta ei sitten enää mitään beigeä =)

Minkälaista tyyliä haet? Hillittyjä värejä. Vahvoja kontrasteja? Itse varmaankin ottaisin sen väriläiskän jostain jo olohuoneessa olevasta värikkäästä jutusta. Ja sen värin toisin juuri sohvatyynyinä, torkkupeitolla, verhoilla. Siis helposti vaihdettavilla jutuilla. Maton hankkisin ainakin ensin alkuun aika neutraalin värisenä valkoisen tai beigen, yleensä itse ainakin tykkään jos verhoista löytyy maton kanssa edes lähelle olevaa sävyä eli värikkäiden kaveriksi vaaleat verhot.

Meillä ei siis muuta vielä ole kuin ne tuolit. Ajattelin et beige sohva sopis mut olisko joku muu parempi? Pidän tosi paljon violetista, kimaltelevista jutuista (paljetit, kristallit) kai siis itämaisesta tyylistä? Väreistä pidän mut itsellä huono värisilmä...

Käyhän tsekkaamassa täällä näitä värilastuja, niin voisit saada hienon kokonaisuuden, kun valitset niistä jonkun ja pitäydyt niiden ehdottamassa värimaailmassa: http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/varit/varikartat_sisamaalaukseen/kaunis_koti_-varilastut

Yhteistyössä