Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

vieras
kittipurkki maksaa 6-10 euroa. sitä lastalla reikiin nii ei tarvi koivumaisemaa siinä pitää. ja en usko millään että vuokranantaja kieltäisi seinään paikkaamisen... joulutunnelmaa ei kyllä sen maalauksen kanssa saa. eikä tästä nyt tarvitse kimpaantua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja itse:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Seinäkankaan ottaisin pois. Verhoihin lisäisin vaikka jonkun punaisen koristuksen. Voi itse tehdä sellaisen vaikka huopakankaasta. Leikkaat vaikka joulukelloja laitat ohueen nailon naruun ja laitat roikkumaan. Tai sitten ostat ohkaset ja kapeat kappaverhjot jotka laitat noiden valkoisten lisäksi. Kynttilöitä, lämpösen väristä tyynyä yms.
Seinäkangasta ei voi ottaa pois, koska sen alla on edellisen asukkaan jättämät erittäin rumat jälkjet (paikalla ollut valtavankokoinen taulu-tv), ja kaikki kunnollista materiaalia olevat seinäkankaat maksaa 50-100 euroa, eikä mulla ole nyt niin isoja summia laittaa ns. turhaan. Kappaverhoja en voi sietää, mutta huopakankaiset koristeet on kiva idea - kiitos siitä :).
Miten olis paikkausainetta ja maalaus ;) Aika edullisesti saisi kuntoon ja ei sitten tarvitsisi aina piilotella.
Vuokra-asunto, eipä täällä omin luvin remontoida.
Kyllä vuokra-asunnonkin seinat saa laittaa kuntoon. Eria asia saako maalata minkä värikseksi. Ei toisetn tekemiä reikiä tarvitse katsella. Usein vuokranantaja kustantaa remonttitarpeet. Oletko kysynyt?
Kysyimme muuttaessamme, ei saatu silloin lupaa. Nyt ollaan asuttu sen verran kauan, että ensi vuoden alusta saamme bonuspisteillä kertynyttä remonttirahaa, ja sitten olkkari saa uudet seinät. Senkään vuoksi en halua nyt satsata suuria summia.
Eihän teidän sitä seinää tarvii maksaa

Ei niin, mutta jos nyt laitan 100 euroa seinäkankaaseen ja alkuvuodesta rempataan asunto niin, että seinäkangasta ei laiteta enää ollenkaan, se raha menee hukkaan.
Saa niitä edullisemminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kisti:
Ei millään pahalla teenlitku mut miks ihmees kysyt täältä mielipidettä ja sit jokaiseen ei ei ei ei! Ja kauheen agressiivisesti sanot myös! Pakkoko niitä neuvoja on sit kysellä...HUOH!!!
Enhän mä kaikkeen ole sanonut ei, ei ja ei. Oikeasti toteuttamiskelpoisia ideoitakin on tullut, ja niistä olen kyllä kiittänyt. Huomasithan sen?

Mutta hei, eikö ole turhaa sanoa, että vaihda seinäkangas talvisempaan, jos juuri olen sanonut, että se ei nyt ole mahdollista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja itse:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Seinäkankaan ottaisin pois. Verhoihin lisäisin vaikka jonkun punaisen koristuksen. Voi itse tehdä sellaisen vaikka huopakankaasta. Leikkaat vaikka joulukelloja laitat ohueen nailon naruun ja laitat roikkumaan. Tai sitten ostat ohkaset ja kapeat kappaverhjot jotka laitat noiden valkoisten lisäksi. Kynttilöitä, lämpösen väristä tyynyä yms.
Seinäkangasta ei voi ottaa pois, koska sen alla on edellisen asukkaan jättämät erittäin rumat jälkjet (paikalla ollut valtavankokoinen taulu-tv), ja kaikki kunnollista materiaalia olevat seinäkankaat maksaa 50-100 euroa, eikä mulla ole nyt niin isoja summia laittaa ns. turhaan. Kappaverhoja en voi sietää, mutta huopakankaiset koristeet on kiva idea - kiitos siitä :).
Miten olis paikkausainetta ja maalaus ;) Aika edullisesti saisi kuntoon ja ei sitten tarvitsisi aina piilotella.
Vuokra-asunto, eipä täällä omin luvin remontoida.
Kyllä vuokra-asunnonkin seinat saa laittaa kuntoon. Eria asia saako maalata minkä värikseksi. Ei toisetn tekemiä reikiä tarvitse katsella. Usein vuokranantaja kustantaa remonttitarpeet. Oletko kysynyt?
Kysyimme muuttaessamme, ei saatu silloin lupaa. Nyt ollaan asuttu sen verran kauan, että ensi vuoden alusta saamme bonuspisteillä kertynyttä remonttirahaa, ja sitten olkkari saa uudet seinät. Senkään vuoksi en halua nyt satsata suuria summia.
Eihän teidän sitä seinää tarvii maksaa

Ei niin, mutta jos nyt laitan 100 euroa seinäkankaaseen ja alkuvuodesta rempataan asunto niin, että seinäkangasta ei laiteta enää ollenkaan, se raha menee hukkaan.
Saa niitä edullisemminkin.
Aha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kittipurkki maksaa 6-10 euroa. sitä lastalla reikiin nii ei tarvi koivumaisemaa siinä pitää. ja en usko millään että vuokranantaja kieltäisi seinään paikkaamisen... joulutunnelmaa ei kyllä sen maalauksen kanssa saa. eikä tästä nyt tarvitse kimpaantua.
No, näin on kuitenkin tehnyt - usko tai ole uskomatta. Ja tosiaan alkuvuodesta saadaan se rempparaha, sitten tapahtuu. Ja mähän en ole puhunut JOULUTUNNELMASTA, vaan talvisesta meiningistä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Tässä kuvassa näkyy ne verhot, joita kaavailin noiden valkoisten pariksi olkkariin. Mitäs sanotte, toimisikohan?

http://irc-galleria.net/user/SolAngel/picture/101610304
Kommentoikaas näitä verhoja - miltä vaikuttais noiden valkoisten viereen olkkariin?
Nostan vielä :attn:
En tykkää ainakaan noista punasista verhoista. Ja ei siittä saa edes talvimaista kun on se seinäkangas siinä.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Seinäkankaan ottaisin pois. Verhoihin lisäisin vaikka jonkun punaisen koristuksen. Voi itse tehdä sellaisen vaikka huopakankaasta. Leikkaat vaikka joulukelloja laitat ohueen nailon naruun ja laitat roikkumaan. Tai sitten ostat ohkaset ja kapeat kappaverhjot jotka laitat noiden valkoisten lisäksi. Kynttilöitä, lämpösen väristä tyynyä yms.
Seinäkangasta ei voi ottaa pois, koska sen alla on edellisen asukkaan jättämät erittäin rumat jälkjet (paikalla ollut valtavankokoinen taulu-tv), ja kaikki kunnollista materiaalia olevat seinäkankaat maksaa 50-100 euroa, eikä mulla ole nyt niin isoja summia laittaa ns. turhaan. Kappaverhoja en voi sietää, mutta huopakankaiset koristeet on kiva idea - kiitos siitä :).
Miten olis paikkausainetta ja maalaus ;) Aika edullisesti saisi kuntoon ja ei sitten tarvitsisi aina piilotella.
Vuokra-asunto, eipä täällä omin luvin remontoida.
Kyllä vuokra-asunnonkin seinat saa laittaa kuntoon. Eria asia saako maalata minkä värikseksi. Ei toisetn tekemiä reikiä tarvitse katsella. Usein vuokranantaja kustantaa remonttitarpeet. Oletko kysynyt?
Joo kyllä reinät seinästä saa pakkeloida ihan varmasti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet aika epävarma sisustaja, kun kysyt apua noin yksinkertaisissa asioissa. Tai sulla ei ole värisilmää.
Itse asiassa mullahan on absoluuttinen värisilmä - eikö sun Tiimarivihko kerro tätä asiaa ollenkaan :LOL: :LOL: :LOL:

Budjetti on nyt se suurin ongelma + sit tuo tulossa oleva remppa. Yrittäis saada olemassaolevilla ja muilla pikkukikoilla sitä talvista tunnelmaa aikaan. Suuremmat pensselinvedot sitten toisella kertaa :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Seinäkankaan ottaisin pois. Verhoihin lisäisin vaikka jonkun punaisen koristuksen. Voi itse tehdä sellaisen vaikka huopakankaasta. Leikkaat vaikka joulukelloja laitat ohueen nailon naruun ja laitat roikkumaan. Tai sitten ostat ohkaset ja kapeat kappaverhjot jotka laitat noiden valkoisten lisäksi. Kynttilöitä, lämpösen väristä tyynyä yms.
Seinäkangasta ei voi ottaa pois, koska sen alla on edellisen asukkaan jättämät erittäin rumat jälkjet (paikalla ollut valtavankokoinen taulu-tv), ja kaikki kunnollista materiaalia olevat seinäkankaat maksaa 50-100 euroa, eikä mulla ole nyt niin isoja summia laittaa ns. turhaan. Kappaverhoja en voi sietää, mutta huopakankaiset koristeet on kiva idea - kiitos siitä :).
Miten olis paikkausainetta ja maalaus ;) Aika edullisesti saisi kuntoon ja ei sitten tarvitsisi aina piilotella.
Vuokra-asunto, eipä täällä omin luvin remontoida.
Kyllä vuokra-asunnonkin seinat saa laittaa kuntoon. Eria asia saako maalata minkä värikseksi. Ei toisetn tekemiä reikiä tarvitse katsella. Usein vuokranantaja kustantaa remonttitarpeet. Oletko kysynyt?
Joo kyllä reinät seinästä saa pakkeloida ihan varmasti..

Siis miten monta kertaa mun pitää sanoa, että asiaa kysyttiin silloin kun muutettiin, ja vuokranantaja ei tehnyt elettäkään sen suuntaan, että olisivat hoitaneet asiaa tai antaneet meille lupaa... sitä paitsi pakkelointi tapettiin - ei hyvä idea pelkästään.
 
No niin.

Mä siis hankin vihreän tuolinpäällisen tilalle uuden, punaisen peiton. Pöytäliinakin vaihtui, tosin toiseen valkoiseen... Sitten hankin punaiset verhot - mutta kysymys kuuluu - tarvitaanko niitä? Tuleeko liiankin joululandia-olo?

Kommentoikaahan!

Tässä kuvia (huomatkaa erityisesti yhdessä kuvassa pöydän alla oleva olento :D):

http://irc-galleria.net/user/SolAngel/picture/113013962

http://irc-galleria.net/user/SolAngel/picture/113013959

http://irc-galleria.net/user/SolAngel/picture/113013955

Ja niin. Sotkuista ei kannata sit sanoa mitään, tiedossa on ;).
 
enkä jaksanut kaikkea lukea..
*verhoihin punaisella satiini/silkkinauhalla kulkusia
*seinävaatteeseen kalvoilla/kalvoväreillä talvista tunnelmaa tai muuta sopivaa tuunausta =)
*pöytään punainen kaitaliina, samaan sävyyn korituolin suojan kanssa
*osta edullinen kynttilälyhty ja sinne sisään tunnelmallisen väriset (tai mistä itse tykkäät...)led valot-> turvallinen lapsiperheessä
*onko mahdollista siirtää viherkasveja toisaalle? itse kaipaisin avaruutta....
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja enkä jaksanut kaikkea lukea..:
*verhoihin punaisella satiini/silkkinauhalla kulkusia
*seinävaatteeseen kalvoilla/kalvoväreillä talvista tunnelmaa tai muuta sopivaa tuunausta =)
*pöytään punainen kaitaliina, samaan sävyyn korituolin suojan kanssa
*osta edullinen kynttilälyhty ja sinne sisään tunnelmallisen väriset (tai mistä itse tykkäät...)led valot-> turvallinen lapsiperheessä
*onko mahdollista siirtää viherkasveja toisaalle? itse kaipaisin avaruutta....
Tässä oli hyviä ehdotuksia!
 
Vaihda vielä vaikka valkoinen matto tai jos jouluista haluat ni punasävynen matto =) Ja telkkarin viereen kanssa joku kynttilä juttu.Ne punaset verhot sopis mun mielestä ainakin toiselle puolelle valkosten kaveriks'.
 

Yhteistyössä