Sisustusa-/verhokangasapua lapsen "huoneeseen"

  • Viestiketjun aloittaja Riksu
  • Ensimmäinen viesti
Riksu
Meillä on avoinainen vinttihuone, jossa toisella puolella asustaa lapsi ja toisella aikuiset. Tuohon väliin on suunnitteilla verho jakamaan tilaa. Kiskot on jo katossa, verho vain puuttuu ja siihen kaipaisin apua. Ajattelin, että laittaisin verhoihin ylös ja alas listat tms, jolloin ne olisivat vähän "seinämäisemmät". Kiskoja on kaksi, joten verhot saa joko kolmimetriseksi "seinäksi" tai sitten 1,5 metriseksi, jolloin ovat kokonaan limittäin. Kuvassa kiskot siis pilkottavat oikealla, savupiipun tällä puolella.

Ongelmana on kankaan valinta. En halua missään nimessä kokonaan valkoista. Lapsen puolella saisi olla joku kuvio, me voidaan katsoa valkoista taustapuoltakin. Mutta mikä ihmeen kuvio tuohon nyt muka sopisi? Ehdotelkaa ihan mitä vaan!

Älkää välittäkö muuten kuvasta, saatiin just remontti valmiiksi ja nappasin nopeasti kuvan kun lapsi nukahti. Listoja ja muuta puuttuu. Kuva on otettu portaikosta, portaiden kaidetta vasten on kaksi Ikean mustaa Malm-lipastoa. Vasemmalla olevan lipaston maalaan ehkä jossain vaiheessa valkoiseksi tai harmaaksi. Sängyn yläpuolelle on tulossa Eeovin keltainen linnunpönttölamppu. Musta fatboykin pitäisi tilaan mahduttaa ja kaikki lelut ja kirjat. Eli lopputulos ei tule olemaan näin tyhjä.

Toivottavasti kuva avautuu, mä olen vähän onneton näissä...

http://i26.tinypic.com/t5mv77.jpg
 
Hopping
Ihana huone. :) Miten olis Maija Loetkarin Nonparelli? Sopis tuohon kivet-kankaaseen, mutta olis hauskasti väriä. Vai onko liian isoja kuvioita? Myös Karkuteillä (se iso norsukangas) on ihana.
 
Miima
Aivan ihana tuo puutapetti, kuten myös keltainen pinnis! Minulla ei ole mitään kangasehdotusta, mutta laittaisin kyllä vaalean ja jollain graafisilla kuvioilla painetun (vaikka pallokuvio) kankaan lapsen puolelle, ettei tule liian levottoman näköistä.
 
ap
Kiva, että muutkin tykkää!

Karkuteillä-kangas on ihana, meillä on siitä lakanatkin lapsella. Mutta siinä on verhona se ongelma, että korkeussuunnassa ei mahdu kahta kokonaista kuviota, norsut siis menevät vähän katki. Vai haittaako se?

Nonparellikin on tosi hieno, mutta viekö se jotenkin liikaa huomiota tapetilta? Onko se vähän liian voimakas?

Tiedättekö, saisiko Marimekon liikkeestä kankaita kotisovitukseen? Luultavasti ei, olivat viimeksikin asioidessani (yritin ostaa tuon lattiatyynyjen Kulkue-kankaan) tosi nihkeitä. Palvelua ei oikein irronnut, eivät edes suostuneet soittamaan toisiin myymälöihin löytyisikö kangasta. Näytin varmaan väärältä kyseiseen liikkeeseen, hienompia rouvia kyllä palveltiin... Piti tilata kagas netistä ja ajattelin nytkin tehdä sen, jos Marimekkoon päädyn ja pääsen itseni kanssa yhteisymmärrykseen valinnasta. Mieheltähän ei tarvitse kysyä mitään ;D
 
ap
Miima:
Arvaa metsästinkö tapettia kauan kohtuuhintaisena? Ja sänkyä kanssa... Löysin varmaan Suomen viimeisen kappaleen keltaisena Vepsäläisen "poistettujen mallikappaleiden pinosta". Oli aika kärsinyt, mutta antoivat hyvän alennuksen kun hain pois. Toi sänky on muuten tosi hyvä, Brion Sleep muistaakseni, pitäisi mennä hyvällä tuurilla kouluikään asti kun vaihtaa pinnat sellaiseen matalaan lautaan.
 
ap
Ei hitto, nyt mä huomasin, että tuota tapettia saa myös kankaana!
Onko ihan älytön idea? Taitaa olla jo vähän ahdistavaa...

Tämä on se sängyn päälle tuleva lamppu:
http://www.finnishdesignshop.com/lintukoto-valaisin-keltainen-p-4229.html?language=fi&country=72
Tykkääntykkään! Kauan mietin raaskinko ostaa, mutta kun sen ujuttaa remonttikustannuksiin, se ei tunnu enää missään :D



 
ap
Katri Annikin ehdotus on mielenkiintoinen, pitää laittaa harkintaan, jos olisi mustaa, keltaista ja valkoista... Pitäisiköhän sitten olla kiskojakin enemmän?

Mulla on muuten tätä kangasta metritolkulla:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50153986
Tiedän, ettei ole täydellinen, mutta kannattaisiko tehdä väliaikaisverhot tästä ja jättää asia hautumaan? Sopisi kuitenkin jotenkin, ei ainakaan pahin mahdollinen. Vai teenkö kerralla täydellisen ja etsin sen oikean kankaan vaikka väkisin?
 
vieras
Minusta lintukangas ei ole levoton, koska tapetti on samaa sävyä (jos kangas mustavalkoista). Ja kuvio myös "hentoista", ei silmille hyppivää. Pehmeät muodot kankaassa toisivat kontrastia tapetin pystysuuntaisuuteen ja kangas olisi kuitenkin neutraalia, eikä muuttaisi valon sävyä, mikä on kiva erityisesti pienissä tiloissa. Suloinen pesä lapsellasi :).
 
Ihanan raikasta!

Valkoinen huoneessa on varmaan puhtaanvalkoista, eikä luonnonvalkoista?
Ehkä olen tylsä, mutta minä laittaisin seinän viereiseksi verhoksi ihan yksivärisen mustan ja toiseksi valkoisen kankaan. Verhojen paikkaa muuttamalla lapsen puolen saisi pimeämmäksi (valo näyttää tulevan toiselta puolelta). Päiväkäytössä valkoinen voisi olla edempänä, joloin nurkkauskin olisi valoisampi.
 

Yhteistyössä