Sisustus+kirjava tapetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on meneillään tapetointiprojekti, ja vinkkejä kaipaisin nyt yhden huoneen "rauhoittamiseen". Eli laitoimme yhteen vierashuoneeseen kukikasta tapettia kahdelle seinälle, ja lopputulos tuntuu aika rauhattomalta. Yksi seinä olisi riittänyt tuolla tapetilla, mutta jostain mielenhäiriöstä johtuen laitoimme kukkatapetin myös toisellekin seinälle. Nyt huone on vielä tyhjillään, ja tapetin kuviot tuntuvat melkein hyppivän silmille...pohja on kyllä vaalea, ja kukkakuvio on pääosin mustaa, osa kukista punaisia. Ei siis kauhean moniväristä, mutta kuitenkin vaikutelma ainakin nyt äkkiseltään on aika levoton. Kokeillaan nyt kuitenkin josko silmä tottuisi, mutta saako sisustuksella miten hyvin "rauhoitettua" huoneen tunnelmaa? Sisustus tulee olemaan aika pelkistettyä, valkoista väriä ajattelin mattoon ym. Ottaisin vinkkejä vastaan, kuinka huoneesta saisi muuten levollisemman näköisen, vai joudunko suosiolla aloittamaan tapetoinnin alusta...? Harmittaa tuo virhearviointi, muissa huoneissa tapetointi meni sentään ihan nappiin.

Meillä on yhdessä huoneessa kukkatapettia, sen väritys on tosin beige, luonnonvalkoinen. Mä laitoin yksiväriset alaslaskeutuvat suorat verhot ikkunaan, "läpinäkyvää" kangasta eli hyvin hentoa. Mulla on beiget ja luonnonvalkoiset päällekäin, eri kiskoilla ja hiukan lomittain.
Sitten yksivärinen matto ja muu kalustus hyvin pelkistettyä.
Ei hypi silmille mitenkään kukkakuviointi.

Mä luulen että kannattaa tässä sun tapauksessa käyttää kanssa pelksitettyä linjaa muuten, valkoista juuri. Mutta ehkä jotkut yksityiskohdat, koriste-esineet, sohvatyynyt voi sitten olla piristyksenä punaiset(?) mutta ihan vaan pari.
Jos se toinen kukkaseinä hyppii silmille liikaa, laita sille seinälle vaikka kaapisto joka peittää isomman alan siitä, seinälle ripustettava vitriini ym mikä rikkoo yhtenäisen kuvion.
tai sitten teet sille seinästä pingotetuilla kankailla tauluja. 40 x 60 cm kokoisia vaikka kolme vierekkäin, pingota vaikka yksivärisiä niin nekin jo rauhottaa huonetta.

Kiitos vastauksista, jos tuon huoneen sais jotenkin "kuriin". Olisiko sitten ihan tumma matto hyvä jos huonekalut olisivat valkoisia, tapetin kuviointi kun kuitenkin on pääasiassa mustaa?

Yhteistyössä