Sisustamiseen on tulossa värejä, hyvä juttu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa meinasin tulla hönkimään etteihän noi tuolit sovi tonne niin ollenkaan!!:cautious:
Iha väärän värisetkin...amatöörit*tuhahtaa*
Kuitenki Ikea on halunnu kiilata sinne Villa Villekullaan kaikkine hylla/nylla/pylla-tuoleineen, jotka ei sovi talon interiööriin yhtään!
*toinen tuhahtaja*

Saat olla utelias.
Huonekalujen kohtalosta minulla ei ole harmainta aavistustakaan.
Nukkumaluukkuun erossa mahtui unilaatikko, keittiön pöytä ja pieni vuodesohva.
Jopa TexWillerkokoelmani jäi erossa sinne missä oli.
Anteeks kun puutun ja sekaannun ja olen utelias ja vanhojen muistelija jnejne, mut aika emännyys oli kun ei mitään ole ilmoittanut huonekaluista, kai nyt jokin jako ois voinut olla?:confused:
Varsinkin kun olet nähny selkeesti vaivaakin huonekaluihin.

Tietty jos on sen suvun perintömööpeleitä niin sit kuului sille, mut muut tavarat...

• Tykkää
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Porin asuntomessuilla tänä vuonna on parissakin talossa tehnyt paluutaan ihanuus/hirvitys/junttius/ihanantuskaisten kasarimuistojen kirvoittaja...

...männynvärinen paneeliseinä. Kuinka monen lapsuudenkodista löytyy? Tuntuu että 1970-80-luvuilla puoli Suomea verhottiin tähän.
Tykkäättekö?
Mä oon salaa toivonu tätä takaisin vaikka 20 vuotta oon tätä inhonnu.

26-Talo-Haltiatar-9.jpg

• Tykkää
Anteeks kun puutun ja sekaannun ja olen utelias ja vanhojen muistelija jnejne, mut aika emännyys oli kun ei mitään ole ilmoittanut huonekaluista, kai nyt jokin jako ois voinut olla?:confused:
Varsinkin kun olet nähny selkeesti vaivaakin huonekaluihin.

Tietty jos on sen suvun perintömööpeleitä niin sit kuului sille, mut muut tavarat...
En ole mitään kuullut edes lapsistani.
Huonekalut ovat peräisin minun suvustani ja jokunen on setäni käsityönä tehnyt.

Jos erossa kaikki oltais jaettu puoliksi niin olisin joutunut vuokraamaan kymmenen varastokonttia. Yksiöni lisäksi.
En nähnyt siinä mitään vikaa, että lasteni kodissa tutut tavarat ovat tutuilla paikoillaan erosta huolimatta.

Porin asuntomessuilla tänä vuonna on parissakin talossa tehnyt paluutaan ihanuus/hirvitys/junttius/ihanantuskaisten kasarimuistojen kirvoittaja...

...männynvärinen paneeliseinä. Kuinka monen lapsuudenkodista löytyy? Tuntuu että 1970-80-luvuilla puoli Suomea verhottiin tähän.
Tykkäättekö?

26-Talo-Haltiatar-9.jpg
:-x

En ole mitään kuullut edes lapsistani.
Huonekalut ovat peräisin minun suvustani ja jokunen on setäni käsityönä tehnyt.

Jos erossa kaikki oltais jaettu puoliksi niin olisin joutunut vuokraamaan kymmenen varastokonttia. Yksiöni lisäksi.
En nähnyt siinä mitään vikaa, että lasteni kodissa tutut tavarat ovat tutuilla paikoillaan erosta huolimatta.
No, mäkin ymmärrän se että joskus jotkut tavarat vain kuuluvat johonkin tiettyyn taloon.

...mutta muutoin aika tyranni nainen, lastenkin osalta.
Mut en halua udella enempiä.

Tykkäättekö?

26-Talo-Haltiatar-9.jpg
Jos tahdot nähdä toisen kuvan niin tossa on vanhan kototönön sauna.
Katon musta on sadan vuoden noki ja sen kanssa sai olla pirun varovainen koska yksikin rätinpyyhkäisy tietää isoja ongelmia.

Seinistä sadan vuoden paskat ei irtoa millään. Vaikka yrittää.
Kiukaan voi vaihtaa ja tiilimuurin voi slammata ja lattian voi maalata.
Väreillä ei voi herkutella vaan ne on mitä on.
Seinäpanelit eivät ole mäntyä vaan kuusta.
Lauteiden design on 100% Aksua. Itte kun tekee saa semmoista kun tulee.
158317.jpg

Jos tahdot nähdä toisen kuvan niin tossa on vanhan kototönön sauna.
Katon musta on sadan vuoden noki ja sen kanssa sai olla pirun varovainen koska yksikin rätinpyyhkäisy tietää isoja ongelmia.

Seinistä sadan vuoden paskat ei irtoa millään. Vaikka yrittää.
Kiukaan voi vaihtaa ja tiilimuurin voi slammata ja lattian voi maalata.
Väreillä ei voi herkutella vaan ne on mitä on.
Seinäpanelit eivät ole mäntyä vaan kuusta.
Lauteiden design on 100% Aksua. Itte kun tekee saa semmoista kun tulee.
158317.jpg
Upea, ryhdikäs. Värit on ihanat! :eek::)
Teetkö nykyisin remontteja vaikka kavereilles, eli pääsetkö nykyään siis toteuttamaan missän taitojas?

Mulle tulee tuosta saunakuvasta mieleen jokin supisuomalainen design-juttu eli kuvateksti "tässä saunassa Urho Kekkonen kestitsi Breshneviä". :D

Upea, ryhdikäs. Värit on ihanat! :eek::)
Teetkö nykyisin remontteja vaikka kavereilles, eli pääsetkö nykyään siis toteuttamaan missän taitojas?
Kuten aikaisemmin taisin sanoa niin jos hinnasta sovitaan niin teen mitä tahansa. Tosin moraalittomuuksien hinta on niin kova, että kenelläkään ei ole varaa.
Mutta pienestäkään rahasta en suostu tekemään paskaa. Oli asia mikä tahansa niin minun pitää pystyä sanomaan, että minä tein tuon.

Se on niinku häävalssi. Ei sitä pysty korjailemaan jälkikäteen.
Pitää mennä kerralla kunnolla eikä neuvotella hinnasta myöhemmin.

Heinäkuun Avotakan kannessa oli 2 mööpeliä jotka on olleet pannassa ainakin 15 v: puunväriset rottinkituolit (siis rottinkia on ollut tässä välissä valkoisena, harmaana sekä puutarhakalusteissa).

Ajattelin että nyt on maailmankirjat sekaisin...mut tuli kyl mieleen taas armas -80-luku, kun meidän koira järsi noita pinnoja. :love:
avotakka-7-2018.jpg

Kuten aikaisemmin taisin sanoa niin jos hinnasta sovitaan niin teen mitä tahansa. Tosin moraalittomuuksien hinta on niin kova, että kenelläkään ei ole varaa.
Mutta pienestäkään rahasta en suostu tekemään paskaa. Oli asia mikä tahansa niin minun pitää pystyä sanomaan, että minä tein tuon.

Se on niinku häävalssi. Ei sitä pysty korjailemaan jälkikäteen.
Pitää mennä kerralla kunnolla eikä neuvotella hinnasta myöhemmin.
Oikea periaate:mitä sitä rakentamisessa sekundaa tekemään, kun voi tehdä kerralla kunnollista. Eikä saa hinnoitella itseään alakanttiin. (y)
Sulla on kyllä taitoa ja värisilmää!

• Tykkää
Ei meillä nyt niin valtavan värikästä oo, mutta ei oo kyllä valkoostakaa joka paikas. Mä en tykkää, että on pelkkää valkoosta kaikki ja ehkä jotaki harmaata tms. lisäksi. Enkä mä tykkää mistään modernista.

Kyllä meilläki valkoosia seiniä on, mutta ei oo niihin yhdistetty pelkkiä valkoosia huonekaluja. Olkkaris valitettavasti on valkoonen tv-taso eikä nyt ainakaa oo rahaa ostaa sellaasta ku mä haluaasin. Sohvaryhmä on tummanharmaa, sohvapöytä, kirjahylly ja ruokailuryhmä on ruskeita. Ja kirjahyllys on oikiasti kirjoja eikä pelkkiä koriste-esineitä. Yhdellä seinällä on muumitapetti. :D Ei siis sellaanen värikäs ja lastenhuoneeseen sopiva vaan ruskia/pronssisävyynen josta ei edes heti hoksaa, että on muumia.

Makkaris meillä on vaalianpunaaset tapetit. :ROFLMAO::ROFLMAO: Ne oli siellä jo valmiiksi ja sen verran hyvät, että ei laitettu uusia. Talokaupan mukana tuli makkariin sopivat vaalianpuna-valkooset retrot kukkaverhot. :love:

Mutta siis mun mielestä meidän koti on kodikkaampi ja lämpöösempi ku vitivalkoonen koti. Toki makuasia. Meillä siis -53 valmistunu rintamamiestalo.

Tuolla se muumitapetti, on vain eri värinen meillä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sandudd-moomin-5166-2-tapetti

• Tykkää
Ei meillä nyt niin valtavan värikästä oo, mutta ei oo kyllä valkoostakaa joka paikas. Mä en tykkää, että on pelkkää valkoosta kaikki ja ehkä jotaki harmaata tms. lisäksi. Enkä mä tykkää mistään modernista.

Kyllä meilläki valkoosia seiniä on, mutta ei oo niihin yhdistetty pelkkiä valkoosia huonekaluja. Olkkaris valitettavasti on valkoonen tv-taso eikä nyt ainakaa oo rahaa ostaa sellaasta ku mä haluaasin. Sohvaryhmä on tummanharmaa, sohvapöytä, kirjahylly ja ruokailuryhmä on ruskeita. Ja kirjahyllys on oikiasti kirjoja eikä pelkkiä koriste-esineitä. Yhdellä seinällä on muumitapetti. :D Ei siis sellaanen värikäs ja lastenhuoneeseen sopiva vaan ruskia/pronssisävyynen josta ei edes heti hoksaa, että on muumia.

Makkaris meillä on vaalianpunaaset tapetit. :ROFLMAO::ROFLMAO: Ne oli siellä jo valmiiksi ja sen verran hyvät, että ei laitettu uusia. Talokaupan mukana tuli makkariin sopivat vaalianpuna-valkooset retrot kukkaverhot. :love:

Mutta siis mun mielestä meidän koti on kodikkaampi ja lämpöösempi ku vitivalkoonen koti. Toki makuasia. Meillä siis -53 valmistunu rintamamiestalo.

Tuolla se muumitapetti, on vain eri värinen meillä.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sandudd-moomin-5166-2-tapetti
Juu ja eikä se nyt kamalaa ole jos on jonkin verran valkoista, tai paljonkin. :)

Mut semmoinen isompi valkoisen buumi on jyrännyt viime vuosina aikalailla ja värejä ei ole arvostettu: mun trenditietoisemmat tutut on kilvan maalanneet kaikki huonekalut ja seinät sitämukaa valkoisiksi, ja mietin että jos se kokovalkoisen kodin ihanne menee muodista, niin on niillä naisilla kova urakka värjätä ne uudestaan tai raaputella ne maalit pois...:D

Eli ei kannata höyrähtää koko kämpän laajuudelta yhden trendin perässä, jos ei oo rahaa ku Kroisoksella muuttaa se sitten uusiksi taas muutaman vuoden päästä.

Yhteistyössä