Sisustajat auttakaa. Ostettiin talo ja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisustusunelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sisustusunelmia

Vieras
Talo on siis rakenettu 2010 ja asukkaat ovat asuneet ajasta yli puolet ulkomailla. Eli talo on kuin uusi.
Talossa on sisäänkänyti päädyssä ja terassi toisessa päädyssä. Neliöitä on 133,7

Tämä ei ole se talo, mutta tässä on pohjapiirustus yllättävän paljon samanlainen.

Sievitalo - Lehmus 147

Meillä on isompi kodinhoitohuone ja vaatehuone neliön suurempi. Pieniä eroavaisuuksia, mutta poha läheltä liippaa tuota. Meidän talossa tuo pohjakuva on myös tavallaan tuosta peilikuva. Eli keittiö+ohi yhdistelmä, iso makkari jne ovat eri puolella ja kolme huonetta jonossa eri puolella.

Jotain "prameutta" mä haluaisin lisää taloon. Meidän talo ei ole kenenkään pakettitalo vaan itse suunniteltu. Tykkään juurikin noista sievitaloista ja kannustaloista kovasti ja jotakin kannustalomaisuutta tai sievitalomaisuutta kaipaisin sisätiloihin.

1. Jos tuon viimeisen makuuhuoneen, lähimpänä olohuonetta ovet vaihtaisi lasiparioviksi? Vai vetäisisikö sen koko seinän käytävälle päin lasilla?

2. Minkäslainen sisustus olisi tupakeittiöön ok? Sisustuksen pitää kuitenkin olla yhtenäinen, koska tila on samaa.

3. sisäovet ajattelin vaihtaa toisenlaisiksi. Nyt sielä on perinteiset peiliovet. Tuokohon se sisäovien vaihto vähän näyttävyyttä?

4. mitä te tekisitte tuolla talossa?

Ilmeisesti siis se kolmas makuuhuone lähimpänä khh:ta ei tule makkarikäyttöön? Mä pidän lasipariovista ja ne sopivatkin hienosti tuohon.
Tuossa talossa on ihana pohjaratkaisu. Mä tykkään. Pitääkö keittiötä remontoida, vai onko se sellainen, mistä tykkäät?

Maalatut seinät ovat yleensä halvan näköiset ja tylsät. Etenkin jos on kokovalkoiseksi maalatut, tulee mieleen kaupungin vuokratalot.

Laittakaa näyttävää tapettia, eli tehosteseiniä? Ei mitään halpiksia, vaan jotakin laadukasta ja tyylikästä.

Vaikea sanoa pelkän pohjakuvan perusteella, laittaisit kuvia teiltä sisältä.

Kiinteät materiaalit merkkaa paljon. Ovien vaihtaminen näyttävämmiksi kuulostaa hyvältä. Myös ovenkahvat. Sitten lisäksi näyttävät paksut jalkalistat ja ovilistat.

Arvokkaat verhot tekee paljon, mutta kyllä ne sitten maksaakin (kunnon kangas ja vielä ehdottomasti vuoritettuna)!

Mikset palkkaisi sisustussuunnittelijaa? Saat tonnin-parin panostuksella paljon apua.

Jos se viiminen mh on työhuone tai kirjasto niin sitten lasiovet ois ehkä jees, mitten esim
Teinin huoneeseen niitä laittais..
Eiks peiliovet just oo kannustalomaiset?

Minkälainen keittiö teillä on ? Ovet, tasot, välitila?

Voi apua, ihana talo! Vaikka teillä ei tuota ko. taloa olekaan, niin ihana. Hyvä pohjaratkaisu.
Mua kaduttaa, kun ei ole täysin tupakeittiötä. Olisin niin halunnut. Meillä on kannustalo ja mä taas olen alannut haluta pois tästä "kannustalomaisuudesta", kun tuntuu että kaikilla on nykyään kannustalo jai han samanlaisia juttuja, kuin meilläkin.

Laita ehdottomasti lasipariovet. Näyttävät sisäovet kyllä tuovat helposti lisää ilmettä. Kauniit tapetit tekevä paljon ja yksi mun mielestä iso juttu: valaisimet. Kattokruunu veskissä kruunaa koko vessan. Olohuoneeseen myös kaunis näyttävä valaisin.

Olet oikeassa, että tupakeittiössä kannattaa olla yhtenäinen linja. Ei silti kuitenkaan samaan kalustesarjaa kaikki, koska sitten tulee helposti huonekalukaupan mainoslehtinen fiilis.

Meillä on vain yksi lapsi ja hän täyttää pian 8v. Eli kaksi makuuhuoneista ei tule makuuhuonekäyttöön. Toiseen tulee telkkari ja toiseen ns. musiikkihuone, johon piano ja viulut. Keittiössä on valkoiset kaapit, valkoiset (mielestäni varmaan aika laadukkaat ja vähän ns. paremmat) kodinkoneet. Tasot ovat lattian kanssa aika samaa väriä. Eli olisko tuo lattian väri nyt sellainen joku tammi? Tykkään ihan tuosta lattiastakin.

Mulla tuli heti mieleen tämä ruokailuryhmä

http://www.iskukoti.fi/koti/actions/customer_base/product/ProductView.action?selectedProductFamilyId=70648&productId=2494406&returnUrl=http%3A%2F%2Fwww.iskukoti.fi%3A80%2Fkoti%2Factions%2Fisku%2Fproduct%2FProductFamilySearch.action%3FnaviSection%3Dproducts%26productFamilyId%3D70648%26page.currentPage%3D2&naviSection=products

Minä laittaisin jotain tällaista:

l_rocky.jpg

Mikäli haluaa prameutta, ei kannata laittaa tehosteseiniä. Ne näyttävät halvoilta (>vara vain yhteen seinään laittaa kiva tapetti), ovat muotia (> ei ole ajaton ratkaisu ainakaan) ja ilmeeseen tulee sekavuutta. Mikäli tutkailet googlettamalla erityisen kauniita esim. kartanomaisia tiloja, niille on tyypillistä (samoissa) tiloissa oleva värien ja muotojen yhteinäisyys.

Nykytaloihin saa "vankkaa prameutta" laadukkailla, kalustukseen sopivilla tapeteilla. Yhteen tilaan yhtä tapettia. Ja huoneesta toiseen huoneeseen mentäessä värimaailman on hyvä olla yhteensointuva.

[QUOTE="Kukka";28316706]Mikäli haluaa prameutta, ei kannata laittaa tehosteseiniä. Ne näyttävät halvoilta (>vara vain yhteen seinään laittaa kiva tapetti), ovat muotia (> ei ole ajaton ratkaisu ainakaan) ja ilmeeseen tulee sekavuutta. Mikäli tutkailet googlettamalla erityisen kauniita esim. kartanomaisia tiloja, niille on tyypillistä (samoissa) tiloissa oleva värien ja muotojen yhteinäisyys.

Nykytaloihin saa "vankkaa prameutta" laadukkailla, kalustukseen sopivilla tapeteilla. Yhteen tilaan yhtä tapettia. Ja huoneesta toiseen huoneeseen mentäessä värimaailman on hyvä olla yhteensointuva.[/QUOTE]

No totta. Mutta jos se tehosteseinä on todella näyttävä, niin jokainen tajuaa miksi sitä riemunkirjavaa ruusutapettia ei ole joka seinällä. Ymmärrätte siis pointtini.

Esim. boråsilla on kauniita ja laadukkaita tapetteja.

AP: haluatko sä sisustustyylistäsi modernin, klassisen, maalaisromanttisen vai mitä?

Eniten noista klassista. En liian modernia, enkä liian maalaisromanttista. Mutta klassinen tyyli, joka saa mennä joko hitusen maalaisromantiikan suuntaan tai ihan yhtä hyvin sitten hitusen moderniin suuntaan.

Meille ei ole ongelma vaihtaa yhdelle seinälle tapetteja, mikäli niihin joskus kyllästyisimme. Lapsen huoneeseen tulee tapetit, jotka eivät taatusti viehätä häntä teininä, mutta ei tarvitsekaan. Meille ei ole mikään juttu tapetoida uudelleen sitten muutaman vuoden kuluttua.

Ap, tutkailepa Yorkin tapetteja. Harmoniaa saa laadukkailla, vaaleilla sävyillä ainakin isoissa tiloissa. Pienemmässä huoneessa voi olla riemukkaaampaakin, kunhan ilme sopii myös viereisen huoneen sisustukseen.

[QUOTE="Kukka";28316958]Ap, tutkailepa Yorkin tapetteja. Harmoniaa saa laadukkailla, vaaleilla sävyillä ainakin isoissa tiloissa. Pienemmässä huoneessa voi olla riemukkaaampaakin, kunhan ilme sopii myös viereisen huoneen sisustukseen.[/QUOTE]

Miksi pitää sopia, jos huoneet ovat erillisiä? Mun mielestä esim. lastenhuoneessa voi aivan hyvin olla vaikkapa sininen muumitapetti, vaikka olohuoneessa olisi hempeän roosat tapetit jne..

Miksi pitää sopia, jos huoneet ovat erillisiä? Mun mielestä esim. lastenhuoneessa voi aivan hyvin olla vaikkapa sininen muumitapetti, vaikka olohuoneessa olisi hempeän roosat tapetit jne..

Tarkoitan siis sellaisia vierekkäisiä tiloja, joissa on ovi auki ollessa näkymä toiseen huoneeseen. Harmonia ei kuitenkaan tarkoita samanlaisuutta. Muumitapetti sopivilla väreillä voi hyvin istua jonkin klassisen kauniin tapetin rinnalle.

Mun mielestä yhtenäisten tilojen kuuluu sointua yhteen, mutta erillisten ovien takana olevien huoneiden ei. Lasten huoneisiin sopii usein persoonlliset ja/tai värikkäät seinät/seinä. Vaikka sen lapsen huoneessa olisi se pinkki keijutapetti tai sininen merirosvotapetti, niin siitä huolimatta koti voi olla kaunis ja harmoninen ja yhtenäinen kokonaisuus.

Ota tapettien valinnassa sitten huomioon, että niiden kanssa istuu ainakin kahdet eri väriset tekstiilit. On nimittäin tapetteja, joiden kanssa ei yksinkertaisesi sovi minkään muun väriset verhot, kuin esim. violetit, siniset jne.

Olohuoneeseen yhdelle seinälle tämä ja muut sitten tuon tapetin sävyyn yksiväriseksi?

http://www.borastapeter.com/fi/mallistot-borosan-2011/tapetti-9107/

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs tykkäät?;28317023:
Olohuoneeseen yhdelle seinälle tämä ja muut sitten tuon tapetin sävyyn yksiväriseksi?

Boråstapeter 9107 Borosan 2011

Tykkään kyllä itseasiassa tuosta tapetista ja voisin hyvin valitakin tuon.
Meilläkin on korotettu sisäkatto olohuoneessa ja huoneissa korkeutta hitusen enemmän muutenkin.
Sopiiko silloin pystyraita? Toisaalta ei mua haittaa, vaikka tilan korkeus korostuisikin.

Tuli mieleen, että onko sen olohuoneen pakko mennä samalla kaavalla aina? Eli sohvat 3+2 tai sohva + nojatuolit, sohvapöytä, kirjahylly/vitrinii jne...

Kun tuossa tila on yhtenäinen, niin mitäs jos laittaisitte ensin 6h ruokailuryhmän ja sitten esim. divaanisohvan ja näyttävän vitriinin, ehkä joku kaunis sivupöytä vielä? Tai sitten esm. näitä pentikin nojatuoleja + rahi (joka olisi ihan täysin erilainen ja toisi särmää) ??

Sohvapöytää ei esim. ole mielestäni pakko olla ollenkaan.

Yhteistyössä