Sisukas netin postikulut Murrrrrrrrrrrrrrrrrr!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ami"

Vieras
Olisin tilannut yhden paidan, postikulut olivat 4,90 eur! Jäipä tilaamatta, paita oli jo valmiiksi niin kallis, ettei noin korkeaa postikulua voi ymmärtää. Normaalisti yhden vaatteen postitus maksaa 1,10 eur.

Postikulut on tosiaan 1,10€...mutta kun siihen lisää pakkauskulut, bensakulut postiin ja takaisin sekä se postittamiseen käytetty työaika...se 4,90€ alkaa tuntumaan varsin kohtuulliselta.

Postikulut on tosiaan 1,10€...mutta kun siihen lisää pakkauskulut, bensakulut postiin ja takaisin sekä se postittamiseen käytetty työaika...se 4,90€ alkaa tuntumaan varsin kohtuulliselta.

tää on vähän hassu logiikka, kun jos ostat saman paidan samaan hintaan kaupasta niin saat ilman lisämaksua sille kassin ja kassaneiti käyttää TYÖaikaansa siihen että myy sen tuotteeen sulle ja parhaassa tapauksesssa auttaa sua vielä tuotteen valinnassa ja sovittamisessa jne.

[QUOTE="annika";24964043]tää on vähän hassu logiikka, kun jos ostat saman paidan samaan hintaan kaupasta niin saat ilman lisämaksua sille kassin ja kassaneiti käyttää TYÖaikaansa siihen että myy sen tuotteeen sulle ja parhaassa tapauksesssa auttaa sua vielä tuotteen valinnassa ja sovittamisessa jne.[/QUOTE]

Kyllä mä veikkaan, että se muovikassi on halvempi, kuin pakkaausmateriaalit. Ainakin meille on nettiputiikeista tilatut vaatteet tulleet kuplamuovikirjekuoressa tai sitten sellaisessa pahvisessa kirjekuoressa. Yleensä niissä on vielä ollut firan logokin, joka tuskin ilmestyy kuoreen maksutta.

Sen minkä kassaneiti käyttää työaikaa siihen esittelyyn ja myymiseen, ottaa tämä nettiputiikin ihminen tilauksen koneelta vastaan, tekee sille laskun tai tsekkaa, että maksusuoritus näkyy putiikin tilillä, kaivaa sen paidan jostakin esiin ja pakkaa sen postituskuntoon.

Tämän JÄLKEEN on sitten se paketin roudaaminen postiin. Eli aikaa kuluu kyllä enemmän. Ja sitä kautta kulut ovat suuremmat.

Väitän, että nettiputiikissa menee enemmän aikaa, kuin mitä liikeessä myymiseen. Nettiputiikista mulla ei tosin ole omakohtaista kokemusta, mutta vaateliikkeissä olen ollut töissä useamman kertaa.

[QUOTE="annika";24964043]tää on vähän hassu logiikka, kun jos ostat saman paidan samaan hintaan kaupasta niin saat ilman lisämaksua sille kassin ja kassaneiti käyttää TYÖaikaansa siihen että myy sen tuotteeen sulle ja parhaassa tapauksesssa auttaa sua vielä tuotteen valinnassa ja sovittamisessa jne.[/QUOTE]

Peesi. Olisin tilannut Ruskovillalta silkkikypäräpipon, mutta tuntuu jäätävältä maksaa 5e postikuluja kirjekuoreen mahtuvasta piposta.

Eihän tuollaista pientä kangastuotetta edes pakata kirjekuorta ihmeellisemmin? Nehän ovat valmistajan muovipusseissa. Haalarikin tuli kotiin käärittynä valmistajan muovipussiin, ja verkkokaupan pussiin joka oli malliltaan samankaltainen kuin esim. H&M:n nettitilauspussit. Ne eivät todellakaan voi maksaa muutamia senttejä enempää/kpl.

Ja nettikaupan myyjä vie varmaan useampia tuotteita postiin kerralla?

[QUOTE="vieras";24964208]

Ja nettikaupan myyjä vie varmaan useampia tuotteita postiin kerralla?[/QUOTE]

Vie varmasti. Mutta jos on pienemmästä putiikista kiinni, ei niitä tuotteita välttämättä ole joka päivälle kuitenkaan nippu kaupalla.

Ja on tässä vielä sitten sekin, että kyllähän asiakas säästää siinä sitten omia bensakulujaan, jos ei joudu vartavasten hakemaan yhtä paitaa kenties toiselta puolen kaupunkia. Mä ainakin asun niin landella, että mulla menee bensakuluihin jo euro jso toinenkin, jos lähden kunnolla kaupoille :)

Yhteistyössä