Siskosi tai veljesi joutuu dialyysiin kun munuainen pettää ja sinua pyydetään luovuttajaksi

  • Viestiketjun aloittaja "akka"
  • Ensimmäinen viesti
minnee
Luovuttaisin jos vaan olisin sopiva luovuttaja. Sitä ei tarvitsisi edes miettiä.

Toki uskon että niin ison operaation jälkeen voisi olla henkinenkin sopeutumisvaihe, kun ei se nyt ihan sormia napsauttamalla käy elimenluovutuskaan... Kuitenkin tekisin sen pelastaakseni sisareni hengen.
 
Mulla sama. Mutta en kelpaa. Mutta mulle sopivat on testattu (varmuuden varalta).
Min olen ex-syöpäpotilas jonka hb ei tahdo pysyä säällisissä lukemissa eli huono luovuttaja nykyään. Toisaalta kudostyyppini on harvinainen eli ehkä helkutin hyvällä onnella pääsen silti joskus luovuttamaan...
Todella paljon, paljon mieluummin antaisin esim toisen munuaisen tarvitsevalle kuin jäisin odottamaan, jotta milloinka moinen omassa kropassani krotaa,

:)
 
[QUOTE="Vieras";26778325]Tietenkin suostuisin, ja oikeastaan suurempia miettimättä kenellä tahansa tutulle. Luultavasti jos,mjostain selviäisi että jollekin tuntemattomalle voisin luovuttaa, niin suostuisin siihenkin.[/QUOTE]

Tämä mielestäni terve suhtautuminen asiaan.
Kaikki muut ajatukset... on jotenkin epäilyttäviä tms?
Kai niidnekin taustalla on kunkin oma psykologinen historia... mitta SILTI?

:)
 

Yhteistyössä