Siskon outo käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitähän tässä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitähän tässä...

Vieras
Mitähän tässä nyt oikein pitäisi reagoida. Kyseessä on eräs perheen sisäinen asia (maatilan sukupolvenvaihdos vanhempieni ja tämän sisareni ja hänen perheensä välillä) , ja kaiken piti olla päivänselvää, asioiden kunnossa, eikä kellään ole ollut mitään huomauttelemista järjestelyistä.

Mutta nyt on sisareni muuttunut ihan oudoksi. Jos häneltä kyselee mitään tuohon asiaan liittyvää, esimerkiksi että onko heillä jo jotain suunnitelmia ensi vuodelle, niin sisareni muuttuu oudon vältteleväksi, ei vastaa oikein mitään, ei edes "emme vielä tiedä", ja vaihtaa sitten äkkiä puheenaihetta. Ja ilmeet ja eleet on jotenkin vältteleviä.

Mitään hän ei myönnä, kun asiaa olen kysynyt, väittää vain minun näkevän omiani, mutta jotenkin sitä vaivautuneisuutta äänessä ja eleissä on mahdotonta olla huomaamatta.

No, periaatteessa sisareni asiat eivät minulle kuulu, mutta olisi se silti ihan kiva tietää, että onko tuossa vaivautuneisuudessa jotain sellaista, mihin minä olen vaikuttanut, jos niin on vahingossa käynyt

Jos siskoa ahdistaa ajatus siitä, että tuon sukupolvenvaihdoksen seurauksena ovatkin hänen perheensä asiat koko teidän suvun asioita. Voi tuntua siltä, kun ulkopuolelta painostettaisi miten pitää elää ja olla jos paljon puututaan, vaikka ihan vaan lämpimiksesi juttelisitkin.

Voihan se olla, että siskolla on jotain muuta meneillään, muttei vaan halua sulle avautua.

Oletko itse antanut tahtomattasi vääränlaisia signaaleja? Ehkä siskosi välttää asiasta puhumista, kun luulee sinun olevan käsi ojossa odottamassa rahoja ja muuta omaisuutta. Oman sisarukseni vaimo kertoi, miten ikävältä tuntui, kun sukupolvenvaihdosta odotellessa toinen sisarus oli kierrellyt puolisonsa kanssa paikkoja ja miettineet, mitä heille mistäkin kuuluu.

[QUOTE="vieras";28601227]Jos siskoa ahdistaa ajatus siitä, että tuon sukupolvenvaihdoksen seurauksena ovatkin hänen perheensä asiat koko teidän suvun asioita. Voi tuntua siltä, kun ulkopuolelta painostettaisi miten pitää elää ja olla jos paljon puututaan, vaikka ihan vaan lämpimiksesi juttelisitkin.

Voihan se olla, että siskolla on jotain muuta meneillään, muttei vaan halua sulle avautua.[/QUOTE]

Hmm, kenties tuossa voi olla jotain. (Tosin itseäni on aika vaikea uskoa syypääksi painostukseen, näemme tämän sisareni kanssa vain muutaman kerran vuodessa).

Ehkä sitä sitten kannattaa välttää kyseistä puheenaihetta. Jotenkin vain ajattelin olevani ystävällinen ja sisarellinen ollessani kiinnostunut sisareni ja hänen perheensä kuulumisista myös tältä osin

[QUOTE="vieras";28601294]Oletko itse antanut tahtomattasi vääränlaisia signaaleja? Ehkä siskosi välttää asiasta puhumista, kun luulee sinun olevan käsi ojossa odottamassa rahoja ja muuta omaisuutta. Oman sisarukseni vaimo kertoi, miten ikävältä tuntui, kun sukupolvenvaihdosta odotellessa toinen sisarus oli kierrellyt puolisonsa kanssa paikkoja ja miettineet, mitä heille mistäkin kuuluu.[/QUOTE]

En ainakaan toivoakseni. Tilanpito ja maatalous eivät kiinnosta minua minkään vertaa, joten olen enemmän kuin iloinen sisareni puolesta, joka tuohon hommaan halusi lähteä.

Hmm, kenties tuossa voi olla jotain. (Tosin itseäni on aika vaikea uskoa syypääksi painostukseen, näemme tämän sisareni kanssa vain muutaman kerran vuodessa).

Ehkä sitä sitten kannattaa välttää kyseistä puheenaihetta. Jotenkin vain ajattelin olevani ystävällinen ja sisarellinen ollessani kiinnostunut sisareni ja hänen perheensä kuulumisista myös tältä osin

No sisar voi myös tulkita kiinnostuksesi niin, että olet
- liian utelias, hallitseva, haluat puuttua sisaresi perheen asioihin, päsmäät päälle, painostat, tms...Tästä syystä on välttelevä eikä halua kertoa perheensä asioista mitään.

No sisar voi myös tulkita kiinnostuksesi niin, että olet
- liian utelias, hallitseva, haluat puuttua sisaresi perheen asioihin, päsmäät päälle, painostat, tms...Tästä syystä on välttelevä eikä halua kertoa perheensä asioista mitään.

No tietysti, jos se on painostavaa päällepäsmäröintiä, että peräti kaksi kertaa viimeisen puolen vuoden aikana on jotain ohimennen kysäissyt, niin sitten en kyllä tiedä mikä EI olisi painostavaa

Yhteistyössä