K
kummastunut sisko
Vieras
Oltiin pari päivää vanhempieni mökillä (vanhemmat, minä, minun 2.5v, sisko ja hänen 4v) ja eilen illalla lähdettiin pois. Eilen iltapäivällä minun lapsi nukkui päiväunia (vanhemmat olivat vahtimassa) ja minä, sisko ja 4v oltiin pihassa. 4v kysyi äidiltään luvan mennä laiturille varpaita uittamaan ja sai luvan. Kun hän käveli laiturilla tuli yhtäkkiä kova tuulenpuuska joka heilutti laituria. Tyttö tippui järveen. Minä juoksin sieltä 10 metrin päästä laiturille ja nappasin tytön vedestä. Lapsiparka yski ja "oksensi" paljon vettä. Kun hän oli yskinyt vedet keuhkoistaan hän alkoi itkeä hysteerisesti. Minä yritin rauhoitella lasta kun äitinsä huutaa lapselle näin: Älä yski ja syljeksi niitä paskavesiä tädin päälle vaan mene vessaan yökkimään jos on tarvetta! Jos olisit käyttäytynyt kunnolla laiturilla niin et olisi tippunut! Toivottavasti opit tästä jotain! Sinulla ei ole sitten lauantaina karkkipäivää ja saat katsella kun muut lapset syövät karkkia!
Myöhemmin iltapäivällä otin tapahtuneen puheeksi siskoni kanssa ja sanoin ettei minua haittaa yhtään vaikka lapsi yski vedet minun päälle, hyvä vain että sai ne pois keuhkoistaan. Sisko ei myöntänyt tehneensä mitän väärin ja veti herneen nenään ja alkoi tiuskimaan minulle. Hän sanoi ettei enään jaksa jauhaa turhanpäiväisestä ja sen jälkeen hän lähti lapsensa kanssa kotiinsa. Minä ja lapseni jäätiin vielä muutamaksi tunniksi mökille. Keskustelin vanhempieni kanssa ja he lupasivat vielä yrittää puhua siskon kanssa.
Mitä mieltä olette meidän kaikkien toiminnasta tässä tilanteessa? Kuka/ketkä teki väärin? Mielipiteitä kiitos!
Myöhemmin iltapäivällä otin tapahtuneen puheeksi siskoni kanssa ja sanoin ettei minua haittaa yhtään vaikka lapsi yski vedet minun päälle, hyvä vain että sai ne pois keuhkoistaan. Sisko ei myöntänyt tehneensä mitän väärin ja veti herneen nenään ja alkoi tiuskimaan minulle. Hän sanoi ettei enään jaksa jauhaa turhanpäiväisestä ja sen jälkeen hän lähti lapsensa kanssa kotiinsa. Minä ja lapseni jäätiin vielä muutamaksi tunniksi mökille. Keskustelin vanhempieni kanssa ja he lupasivat vielä yrittää puhua siskon kanssa.
Mitä mieltä olette meidän kaikkien toiminnasta tässä tilanteessa? Kuka/ketkä teki väärin? Mielipiteitä kiitos!