Teinköhän oikein?Raivoava lapsi asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Monet ovat kommentoineet tuohon kellonaikavalintaan, mutta et ole vastannut siihen mitään. Onko mahdollista, että lapselta puuttuvat säännölliset rutiinit ja on esimerkiksi tuohon aikaan liian väsynyt lähtemään parturiin? Ja raivoaa väsymystään? Meillä vajaa nelivuotiaan kanssa esimerkiksi syöminen menee ihan mahdottomaksi, jos lounas menee liian myöhäiseksi. Toiset lapset vaan tarvitsevat ne tiukat rutiinit vaikka vanhemmat toivoisivat joustoa.

Meillä tuo aika olisi just pahimmoilleen ruoka-aikana yms. mutta ystäväni lapsi olisi nukkunut jo "päikkärit" tuohon mennessä. Saman ikäinen lapsi siis... Riippuu ihan rutiineista, millainen "aikataulutus" on... Ap mielestäni jossain sanoi, että rutiinit on samanlaiset molemmilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Tutullani on samanikäinen lapsi joka saa myös ihme raivokohtauksia jos joku asia ei mene niinkuin hän haluaa, käyvät terapiassa ja syy ilmeisesti se että heillä ei ole selkeää päivärutiinia jolloin lapsi ei osaa ennustaa mitä seuraavaksi tapahtuu.
Onko teillä selvitetty miksi lapsi saa noita kohtauksia?

meillä päivärytmi ollut säännöllinen vauvasta asti ja 4v pojalla sama päivärytmi ja ei saa raivareita, joten mahtaisikohan olla luonnekysymys :whistle: Neuvolassa ja päiväkodissa olen asiasta keskustellut, mutta ei minua uskota, koska neiti on aivan mielettömän reipas, kiltti, hymyilevä, aurinkoinen ilopilleri muiden seurassa. Kotona saa noita raivareita.

Meillä aivan samanlainen kuopus! Tässä oli jo seesteinen kausi, mutta nyt 3 ja puolivuotiaana aloitti uudelleen. Ja myös meillä erityisen aurinkoinen vieraiden seurassa =) .

Alkuperäinen kirjoittaja tuike:
Monet ovat kommentoineet tuohon kellonaikavalintaan, mutta et ole vastannut siihen mitään. Onko mahdollista, että lapselta puuttuvat säännölliset rutiinit ja on esimerkiksi tuohon aikaan liian väsynyt lähtemään parturiin? Ja raivoaa väsymystään? Meillä vajaa nelivuotiaan kanssa esimerkiksi syöminen menee ihan mahdottomaksi, jos lounas menee liian myöhäiseksi. Toiset lapset vaan tarvitsevat ne tiukat rutiinit vaikka vanhemmat toivoisivat joustoa.

Meillä tuo aika olisi just pahimmoilleen ruoka-aikana yms. mutta ystäväni lapsi olisi nukkunut jo "päikkärit" tuohon mennessä. Saman ikäinen lapsi siis... Riippuu ihan rutiineista, millainen "aikataulutus" on... Ap mielestäni jossain sanoi, että rutiinit on samanlaiset molemmilla.

Voi olla, että kommentoi tuon verran. Minä olen tosi monesti törmännyt siihen, että ne päiväunet jätetään pois pienemmältäkin samalla kun isommalta, vaikka pieni niitä selvästi vielä tarvitsisi jaksaakseen hyvin koko päivän ja mahdollisimman pienellä kiukulla. Onhan se toki helpompaa päivän suunnittelun kannalta että kumpikaan ei nuku, mutta vika voi piillä juuri siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuike:

Voi olla, että kommentoi tuon verran. Minä olen tosi monesti törmännyt siihen, että ne päiväunet jätetään pois pienemmältäkin samalla kun isommalta, vaikka pieni niitä selvästi vielä tarvitsisi jaksaakseen hyvin koko päivän ja mahdollisimman pienellä kiukulla. Onhan se toki helpompaa päivän suunnittelun kannalta että kumpikaan ei nuku, mutta vika voi piillä juuri siinä.

Meillä nukkuu päiväunet ja säännöllinen päivärytmi on molemmilla ollut jo vauvasta asti. 11.30 eivät nuku päiväunia ja syötiin ennen lähtöä että eivät ole nälkäisiä. Meillä nukkuu 4v vielä päiväunet.

Yhteistyössä