Sisko yrittää käännyttää meidän perhettä kasvissyöjiksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm...

Vieras
Ärsyttää.
Ei siinä mitään että hän on kasvissyöjä. Saa mun puolesta ollakin kun niin haluaa. Nyt vaan alkaa mennä niin yli se sen jatkuva paasaaminen, painostaminen ja meidän ruokien haukkuminen. Pilataan kuulemma lapsiemme elämä kun syötetään kaikkea "moskaa" (eli lihaa) niille.

Riita tuli siskon kanssa kun oli käymässä meillä ja ensiksi niin kauniisti haukkui mun lapsille tekemän ruuan (lihapullat, peruna, salaatti) ja kaiken huipuks sano meijän 13v tytölle "jos haluut laihtua muutaman kilon niin kannattas toi lihan mussuttaminen lopettaa" Tyttö on muutenkin hoikka enkä tosiaankaan sulata tuommosen puhumista lapselle!! sisko taas ei ymmärtäny suuttumustani, totes vaan että kaikki teinithän laihduttaa eikä siinä oo mitään pahaa. Hän vaan antaa hyviä vinkkejä.

Sisko odottaa ensimmäistä lastaan, lihaa ei lapsi tule koskaan saamaan (ainakaan niin kauaa kun äiti määrää) enkä ole mitenkään edes arvostellut sitä ajatusta vaikka huolettaakin saako lapsi sitten kaiken tarvittavan. Sisko itse kun ei kovin monipuolisesti syö, ei esim huolehdi että saa sellaiset ravintoaineet muualta joita ei saa nyt kun ei lihaa syö. Lisäksi raskaana ollessa on saanut jonkun ihme päähänpiston että syö 1000kcal päivässä ettei tule itselle ja vauvalle liikaa painoa. Huomautin kyllä että raskaana oleva sais enemmänkin syödä ja pitäisikin, tuohan on jo laihduttajallekin vähän! No mulla ei kuulemma ole oikeutta määräillä muita koska itse pilannut lasten elämän jo ennen syntymää lihaa syömällä... niimpä juu :)

Mitä tuolle nyt voi sanoa? hän kun on oikeassa ja täysin oikeutettu menemään meidän jääkaapille yökkimään jauheliha paketille.

No sekaisinhan se sun sisko on. Itse olen ollut kasvissyöjä jo 14-vuotta kuten koko muukin perhe mutta en ulkopuolisille edes puhu asiasta, siis en todellakaan saarnaa. Ja vanhempani ja omat sisarukseni syövät lihaa enkä ole ikinä sitä mitenkään kommentoinut.

Sekaisin olevia ihmisiä löytyy olipa kasvissyöjä tai ei. Varsinkin tuo vihjaus että tyttäresi olisi lihava on törkeä.

Voi jeesus :o

Apua tuo nainen tarvii, tai kalautusta takaraivoon että tokenee. Laihduttaa nyt raskausaikana ja huomautella painosta 13-vuotiaille tytöille, ziizus.

Itse olin kasvissyöjä 8 vuotta, täytyi lapsen tullessa luopua kun ei tuota ukkoa saanut käännytettyä millään :D ja energia ei vaan riitä tehdä kaikille eri sapuskaa. Ja miten niin ei ole jotkut äidin tekemät lihapullat terveellisiä? Veikkaan että siskosi vetää jotain eineskasvispyöryköitä naamaansa ja kuvittelee olevansa kovinkin terveysfriikki :/ .

No huh huh hihhulia..!

On se vaan kumma kun joku sitten hurahtaa niin hurahtaa ihan totaalisesti.. Kuulostaa aika hurjalta tuo 1000kcal päivässä, siinä ei kyllä ole todellakaan tarpeeksi. Onko vielä ennestään hoikka?

Ja ei pitäisi kyllä lapsille todellakaan puhua mitään laihduttamisista ja lihan vaaroista. Kannattaisi jo kyllä puuttua kovalla kädellä tuohon höpötykseen.

Et mahda siskosi hullulle ajatusmaailmalle mitään. Aikuinen ihminen kun on, et voi muuta kuin kohauttaa olkiasi ja kiittää onneasi että itse olet pysynyt järjissäsi.

tuohon 13-vuotiaalle sanottuun täytyy kommentoida että törkeää |O sen ikäset on muutenkin herkkiä ulkopuoliselle paineelle. jos et tuon suhteen pistä siskoasi kuriin, niin pyyhi sillä lattiaa sitten parin-kolmen vuoden päästä kun tyttösi on anorektinen tai bulimikko. kärjistettyä, mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
No huh huh hihhulia..!

On se vaan kumma kun joku sitten hurahtaa niin hurahtaa ihan totaalisesti.. Kuulostaa aika hurjalta tuo 1000kcal päivässä, siinä ei kyllä ole todellakaan tarpeeksi. Onko vielä ennestään hoikka?

Ja ei pitäisi kyllä lapsille todellakaan puhua mitään laihduttamisista ja lihan vaaroista. Kannattaisi jo kyllä puuttua kovalla kädellä tuohon höpötykseen.

Joo on sisko hoikka jo ennestään, mutta ei halua kuulemma lihoa kun max. 5kg raskauden aikana että on kaikki sit varmasti vaan vauvaa, istukkaa ja lapsivettä :/

No kannattaako noista puheista välittää.

Tosin en sitäkään ymmärrä miten aina ei-kasvissyöjät jeesustelevat, että saako siitä kasvisruoasta kaiken mitä ihminen tarvitsee. Yleensä kasvissyöjät ovat enemmän perillä ravitsemuksesta kuin lihansyöjät, joiden ruokavalio on usein tyyliin "makkaraa ja ranskalaisia".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No huh huh hihhulia..!

Joo on sisko hoikka jo ennestään, mutta ei halua kuulemma lihoa kun max. 5kg raskauden aikana että on kaikki sit varmasti vaan vauvaa, istukkaa ja lapsivettä :/

Raskauden aikana ei ole pakko "lihoa". Tietty lapsivesi sun muut tuo painoa jonkin verran lisää, mutta läskiä ei ole pakko kasvattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Tosin en sitäkään ymmärrä miten aina ei-kasvissyöjät jeesustelevat, että saako siitä kasvisruoasta kaiken mitä ihminen tarvitsee. Yleensä kasvissyöjät ovat enemmän perillä ravitsemuksesta kuin lihansyöjät, joiden ruokavalio on usein tyyliin "makkaraa ja ranskalaisia".

Makkaraa ja ranskalaisia :D hahahahhaha...
Lihansyöjäkin kyllä voi syödä terveellisesti.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
tuohon 13-vuotiaalle sanottuun täytyy kommentoida että törkeää |O sen ikäset on muutenkin herkkiä ulkopuoliselle paineelle. jos et tuon suhteen pistä siskoasi kuriin, niin pyyhi sillä lattiaa sitten parin-kolmen vuoden päästä kun tyttösi on anorektinen tai bulimikko. kärjistettyä, mutta silti.

Niimpä :( Tyttö vielä kysyi multa että pitäiskö hänen vähän laihduttaa. Kyllä kiehuu niiin ton siskon kanssa!! eikai omallekaan lapselleen tolleen sanois herranjestas. Hoikka on meidän tyttö jo muutenkin ja koko perhe ollaan ihan normaalipainoisia vaikka sisko aina haluukin vihjailla muuta...

No huh huh hihhulia..!

Raskauden aikana ei ole pakko "lihoa". Tietty lapsivesi sun muut tuo painoa jonkin verran lisää, mutta läskiä ei ole pakko kasvattaa.

Niin ei tietty tarvi lihoa. Ei minullakaan tullut paljoa kiloja vaikka normaalisti söinkin raskaana. Sisko sen sijaan pyrkii laihtumaan ja välttämään kiloja syömällä ihan liian vähän ja se on minusta tyhmää, varsinkin raskaana :(

Mä en ole vielä tähän päivään mennessä tavannut kasvissyöjää joka olisi ihan perillä siitä miten tulisi syödä jotta saisi ravinnosta tarpeeksi kaikenlaista. Se on sekasyöjälläkin ihan tarpeeksi vaikeeta...

kyllä kannattaa välittää jos ne kohdistuu 13 vuotiaaseen :/

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Yleensä kasvissyöjät ovat enemmän perillä ravitsemuksesta kuin lihansyöjät, joiden ruokavalio on usein tyyliin "makkaraa ja ranskalaisia".

Lähde?

Jos kasvissyöjä meinaa olla, niin on pakko ottaa selvää ravitsemuksesta. Jos ei tiedä mistä saa kaikki ihmisen tarvitsemat ravinteet, niin voi tulla puutoksia .

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mä en ole vielä tähän päivään mennessä tavannut kasvissyöjää joka olisi ihan perillä siitä miten tulisi syödä jotta saisi ravinnosta tarpeeksi kaikenlaista. Se on sekasyöjälläkin ihan tarpeeksi vaikeeta...

jos haluaa lapselleen syöttää pelkkää kasvisruokaa niin kannattas perehtyä. Kyllähän sitä lihaa kuitenkin ensisijaisesti lasten ruokavalioon suositellaan.

Yleensä kasvissyöjät ovat enemmän perillä ravitsemuksesta kuin lihansyöjät, joiden ruokavalio on usein tyyliin "makkaraa ja ranskalaisia".

Lähde?

Jos kasvissyöjä meinaa olla, niin on pakko ottaa selvää ravitsemuksesta. Jos ei tiedä mistä saa kaikki ihmisen tarvitsemat ravinteet, niin voi tulla puutoksia .

Mut monikaan kasvissyöjä ei ota selvää, ikävä kyllä!

Lähde?

Niin että mihin perustat sen väitteen että sekasyöjillä on huonompi tuntemus ravitsemuksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja !!:

Lähde?

Mut monikaan kasvissyöjä ei ota selvää, ikävä kyllä!

Niin no toisaalta moni sekasyöjäkin syö päin he*vettiä. Mutta ainakin minun tuntemani kasvissyöjät ovat ravitsemukseen perehtyneet.

Lähde?

Niin että mihin perustat sen väitteen että sekasyöjillä on huonompi tuntemus ravitsemuksesta?

No katso vaikka seuraavalla kerralla ruokakaupassa niitä möhämaha ukkoja ja muoreja (sekä nuoria että vanhoja), niin ehkä ymmärrät...

Jostain syystä kaikki tunteman kasvissyöjät ovat normaalipainoisia.

Lähde?

Jep näin pitäis olla ja usein varmasti on mutta mun sisko siis ei ole perillä näistä asioista ollenkaan ja se siis huolestuttaa mua koska lapsellensa sit syöttää samoja ruokia. Ihan esimerkkinä siskon ruokavaliosta (en tietty kaikkea tiedä siitä) niin kun tuli meille noin klo 16 niin oli syönyt aamupalaksi tomaatin ja lounaalla yhden pullan...Kehuskeli siis sillä. Meillä joi kahvin, ei muuta. Joskus meidän äiti on siltä tiukannu että saatko proteiineja ym. tarpeeksi mutta sisko on vastannu jotenkin "hällä väliä" tyylillä. Ei kuulemma tykkää esim. soijasta ja kaikki pähkinät ja linssit (joita äiti tuputti) on niiin YÖK.

Lähde?

Jep näin pitäis olla ja usein varmasti on mutta mun sisko siis ei ole perillä näistä asioista ollenkaan ja se siis huolestuttaa mua koska lapsellensa sit syöttää samoja ruokia. Ihan esimerkkinä siskon ruokavaliosta (en tietty kaikkea tiedä siitä) niin kun tuli meille noin klo 16 niin oli syönyt aamupalaksi tomaatin ja lounaalla yhden pullan...Kehuskeli siis sillä. Meillä joi kahvin, ei muuta. Joskus meidän äiti on siltä tiukannu että saatko proteiineja ym. tarpeeksi mutta sisko on vastannu jotenkin "hällä väliä" tyylillä. Ei kuulemma tykkää esim. soijasta ja kaikki pähkinät ja linssit (joita äiti tuputti) on niiin YÖK.

Ehkä pitäisi hankkia ammattiapua siskollesi???

Lähde?

Ehkä pitäisi hankkia ammattiapua siskollesi???

Niin pitäis mut mun on ainakaan turha sille puhua tai kivittää mut jollain lihapullilla... Äiti on tosiaan kyllä usein on ehdotellu ravitsemusterapeuttia ja huolestui myös kun kuuli raskausdietistä,mutta sisko 29v vastaa äidille kun pahanen teini "ei vois vähempää kiinnostaa" "luuleksä etten tiiä" "älä puutu mun asiohin"

Yhteistyössä